ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
איפה לוק ואיפה החזון 

איפה לוק ואיפה החזון

 
 
עמרי ויסמן


האם הוסרה קללת משחקי האסטרטגיה הרובצת על חברת Lucasarts? שלילי קטלני

 
 
 
 
 
 
 
 
 
Force Commander. דארת` ויידר והחבר`ה הולכים לאיבוד.
 Force Commander. דארת` ויידר והחבר`ה הולכים לאיבוד.   
פשוט לא הולך לחברת LucasArts עם משחקי אסטרטגיה, ובמיוחד לא עם משחקי אסטרטגיה המתבססים על עולם מלחמת הכוכבים. המחדל התחיל עוד לפני כשנתיים עם Rebellion, משחק האסטרטגיה-תורות שהתקבל בבוז אדיר מצד מבקרים ומשתמשים כאחד, וכעת המחדל ממשיך עם Force Commander, משחק אסטרטגיה נוסף, הפעם בזמן-אמת, שאינו מצליח לשבור את הקללה האסטרטגית של Lucasarts.

קשה להתעלם מהמהפכים (והמפחים) אותם עברה החברה לאחרונה. מעזיבתם הפתאומית של טים שפר וחבריו (שהיה אחראי על Full Throttle ושאר קווסטים שווים), דרך המחלוקות עם חברת Activision (האחראית על הפצת מוצריה של Lucasarts) ועד לעובדה הפשוטה שמאז Grim Fandango, לא זכינו לראות כותר מוצלח במיוחד מהחברה שהביאה לנו כמה מהקלאסיקות המשחקיות השוות ביותר מאז ומתמיד.

כאשר לוקחים בחשבון שרוב כותריה האחרונים של החברה (לא כולל אינדיאנה ג`ונס המאכזב) הם משחקי פעולה שונים ומשונים הסוחטים את מותג סרטי הכוכבים המפורסמים עד תום, ומהווים אחוז מינורי במערכת יחסי הציבור ומוצרי הלוואי המשומנת של הסרטים עצמם, לא נותר אלא להנהן בצער ולהבין שבדיוק כמו חברות רבות אחרות, גם Lucasarts נפלה לבור המסחרה האינטראקטיבית.
 
נגמר סרט הפתיחה, נגמר המשחק
 נגמר סרט הפתיחה, נגמר המשחק   
ייתכן מאוד שהפרק הרביעי בסידרת אי הקופים, אשר יוצג לראשונה בתערוכת E3 שתערך בלוס-אנג`לס במהלך חודש מאי, יחזיר מעט צבע ללחיי מיליוני המעריצים המאוכזבים. בינתיים, נותרנו עם עוד משחק אסטרטגיה, שהתחיל את דרכו כאחד הכותרים המבטיחים ביותר של השנה, ומסיים אותה כעוד משחק בינוני, וגרוע מכך, כעוד אכזבה מצד Lucasarts.

לשם שינוי, ``Force Commander אינו מתבסס על "אימת הפנטום", אלא על טרילוגיית הסרטים הראשונה. המשחק שם דגש על קרבות הקרקע-קרקע שהתחוללו בסידרה, בעיקר על הקרבות הגדולים מ- "האימפריה מכה שנית". מי שמחפש חלליות, מוטב לו לפנות למשחקי הX-Wing למיניהם. הכוכבים הגדולים במשחק הזה הם הAT-AT הענקיים והStorm Troopers, אותם חיילים לבנים דמויי שלדים המתגלים כחבר`ה אנושיים לגמרי, הודות לסרט הפתיחה היעיל (והארוך), שמנסה להכניס את השחקן לאווירה הקרבית של המשחק, עם קרב יבשה גרנדיוזי. למרבה הצער, הסרטים המרשימים הם האלמנט הטוב ביותר במשחק כולו, מפני ש- Force Commander הוא פשוט משחק רע.

Force Commander הוא משחק רע בגלל הגרפיקה. על מחשבים חלשים, כלומר, פנטיום 2 עם מאיץ וודו 2 ומטה, הגרפיקה פשוט זוועתית, בלשון המעטה. שטחי הקרב אנמיים להחריד, והיחידות נראות כמו קופסאות נעליים אפורות. מבחינה גרפית, אין ספק שמדובר כאן במשחקה המאכזב ביותר של Lucasarts מאז ומתמיד. הביצועים הוויזואליים משתפרים על מחשבים חזקים, אך בשום פנים ואופן לא עומדים מול משחקי האסטרטגיה התלת-מימדיים המובילים כיום, ואפילו לא מול המשחקים הדו-מימדיים.
 
מרוב מפות ונתונים לא רואים את היער
 מרוב מפות ונתונים לא רואים את היער   
Force Commander הוא משחק רע בגלל זוויות המצלמה הגרועות והראות המוגבלת של הנעשה בשדה הקרב. הביטו בתמונות. רואים את המלבן העליון? כך נראה שדה הקרב שלכם, שתופס רק קצת יותר מחצי מסך. רואים את המלבן התחתון? כך נראה הממשק שלכם, שתופס כמעט חצי מסך. איך אפשר, לעזאזל, לשחק במשחק זמן-אמת על חצי מסך? האמת היא שקיימת אפשרות להוריד את מלבן הממשק לגמרי, אך המפות, הנתונים והמסרים המשתנים המופיעים עליו חשובים מאוד, וכמעט בלתי אפשרי לוותר עליהם.

בדומה לרוב משחקי הז`אנר, אופציות הזום השונות המאפשרות לשחקן "להיכנס הישר לשדה קרב" הן רק בונוס, כי כידוע, לא ניתן לנהל מערכה שלמה כאשר לא רואים מה קורה על כל המגרש. זווית ראיה היעילה היחידה במשחק היא הזווית ההתחלתית והמרוחקת. מוזר מאוד שכמעט כל תמונות העיתונות והפרומו אותן שיחחרה LUCASARTS לקוחות מזווית זום זו או אחרת. המשחק אמנם נראה טוב יותר (אך לא בהרבה) מקרוב, אבל מי שרוצה להסתכל על תמונות יפות מוזמן להתבונן באריזת המשחק, ולחסוך לעצמו את 500 המגה אותם דורשת ההתקנה.
 
 

Force Commander הוא משחק רע בגלל שהוא מהווה אכזבה עצומה. כמות ההייפ האדירה שסבבה סביבו הגביהה את רף הציפייה לשחקים. אחרי ארבע שנות פיתוח, כולם סברו ש- Lucasarts תכפר על העוול של Rebellion. אף אחד לא שיער לעצמו שאחת החברות הטובות בעולם (האמנם?) מסוגלת לפספס פעם נוספת. במילים פשוטות, Force Commander הוא משחק רע מפני שמלבד הסרטים, הפסקול והיחידות המוכרות, לא ניתן לומר עליו אפילו מילה אחת טובה.

והערה לסיום: היות ומדובר במשחק של Lucasarts, מחירו גבוה בכעשרים שקלים ממחיר משחקים אחרים. היות ומדובר במשחק של Lucasarts, הצרכנים חייבים להצביע ברגליים. קודם שיחזרו לעשות משחקים טובים, אחר-כך שיבקשו עליהם עוד כסף.

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by