ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
לקוחות אורנג': כך תשיגו את המספר שתמיד רציתם 
 
 
אורן הוברמן

בזק מציעה את 144 חינם ליממה, המדריך המלא להשגת מספר קליל באורנג' והמילון האלקטרוני שלא יגיע לעולם; השבוע בדוברמן

 
 
 
 
 
 
 
 
 

על מה כל הבלגאן

כולנו יודעים ש-054 הוא לקוח של אורנג', 053 של סלקום ו-051 של פלאפון. מישהו יודע למנוי של איזה חברה תתקשרו אם תחייגו לקידומות 068, 065 או 067? לא רבים ירימו את היד. התשובה הנכונה אגב: פלאפון, סלקום ואורנג' בהתאמה.

המצב שנוצר בישראל, בכל הנוגע לרשתות הסלולריות לפחות, הוא מבלבל למדי. לכל חברות הסלולר הגדולות ישנן בין 4 ל-5 קידומות שונות לגמרי. בעוד שבהתחלה ניתן היה לשייך את הקידומת לחברה באמצעות רצף עקבי (פרטנר – 054,055, פלאפון– 050,051), לאחרונה נותק גם הרצף ההגיוני הזה. התוצאה: משתמשים רבים אינם יודעים לאיזו חברה הם מתקשרים.
 

למה זה משנה בעצם?

מהסיבה הפשוטה שלקוח חברה אחת (אורנג') המתקשר ללקוח חברה אחרת (סלקום, פלאפון, מירס) – משלם הרבה יותר. לדוגמה: שיחה בין לקוח אורנג' ללקוח אורנג' אחר תעלה לו (אם הוא לקוח במסלול "ביג טוק" למשל) 59 אגורות לדקה. אם אותו אחד יתקשר ללקוח סלקום – יתווסף למחיר גם דמי קישורית בסך 59 אגורות נוספות לכל דקת שיחה. בסך הכל, מדובר ב-1.12 אגורות לדקת שיחה מרשת אחת לשנייה, פי שניים משיחה בתוך הרשת. הדבר, כמובן, נכון לגבי כל חברות הסלולר.
 

מהי "תוכנית המספור החדשה"?

תוכנית המספור החדשה היא יוזמה של משרד התקשורת שמטרותיה, בין היתר, להקל על המנויים לזהות את החברה הסלולרית אליה הם מחייגים. על פי התוכנית, החל מה- 20 באפריל 2004, יאוחדו כל המספרים באותה חברה (סלקום למשל) תחת אותה קידומת (במקרה הנ"ל – 052) ולמספר עצמו תתווסף ספרה נוספת בתחילתו.

נשמע מבלבל? אין צורך להילחץ. משרד התקשורת הקים עבורכם אתר מיוחד המסביר בפירוט איזו ספרה חדשה תתווסף לכל מספר. אם אין לכם סבלנות להביט בדוגמאות, פשוט הזינו במקום המתאים באתר את מספרכם הישן והוא כבר יציג את המספר החדש.
 
 

החל מאפריל 2004 לא ניתן יהיה להתקשר אלי למספר הישן?

מה-20 באפריל ועד ל-31 באוקטובר תהיה אפשרות לחייג לשני המספרים. החל מה-1 בנובמבר 2004 יופסק השימוש במספרים הישנים, וכל המתקשר אליהם ישמע הודעה מוקלטת שתנחה אותו לחייג למספר החדש.
 

אחרי שהתוכנית תתחיל, איך נזהה את החברה הסלולרית אליה אנו מתקשרים?

בקלות. כל שתצטרכו לזכור הוא ארבע קידומות: 050 – לפלאפון, 052 – לסלקום, 054 – לאורנג' ו-057 – למירס.
 

לא הבנתי כלום. מישהו יכול להסביר לי באופן אישי?

חברות הסלולר קיבלו הוראה ממשרד התקשורת לספק מוקדים אוטומטים שתפקידם להסביר את השיטה החדשה. בכדי לחייג אליהם – חייגו כוכבית וארבע פעמים אפס (*0000) מכל מכשיר סלולרי (שיחת חינם).
 

היה לי מספר קל ובשיטה החדשה הוא נדפק לגמרי. מה לעשות?

אם אתה לקוח אורנג' – זהו יום המזל שלך. אם אתה לא מרוצה מהמספר החדש שהפיקה לך השיטה החדשה, אתה יכול להיכנס עכשיו לאתר אורנג' ולשמור לך בחינם מספר חדש לגמרי. אם תרצה בעתיד להשתמש בו, יעלה לך הדבר 35 שקלים (עלות נמוכה באופן משמעותי מהחלפת מספר רגילה). האפשרות לשמור מספר לשימוש עתידי, בכל מקרה, היא ללא תשלום.
 

ומה אם אני לקוח של סלקום/פלאפון/מירס?

השירות מוצע כרגע רק ללקוחות אורנג'. כמובן שנעדכן אתכם במידה ושאר החברות יחליטו להצטרף.
 

אני לקוח אורנג'. איך אני שומר מספר?

כניסה למשתמש שלכם
 כניסה למשתמש שלכם   
ראשית כל, הכנסו לעמוד השירות באורנג' והזינו למערכת את שם המשתמש שלכם והסיסמא. אם אין לכם כאלו, זה הזמן לרישום מהיר (במקרה של בעיות חייגו כוכבית 663 או כוכבית 054).
 
 
אל תשכחו לשמור את ההגדרות, ומזל טוב – יש לכם מספר שמור חדש. אם תרצו בכך, תוכלו בעוד כחודשיים להפוך אותו למספר החדש שלכם (בתשלום של 35 שקלים). יש לציין כי גם אם שמרתם לעצמכם מספר ניתן להתחרט ולבטל זאת בכל עת ללא תשלום נוסף. מה שכן, אנו ממליצים בחום לשריין מספר בהקדם האפשרי. כמו כל הדברים הטובים, גם המספרים השווים יותר יגמרו במהרה.

בהצלחה!
 

ציון לגנאי

הזמן הוא סוף ספטמבר 2003. בלה חיפשה לה מילון אלקטרוני (מסוג "קוויקשנרי") ובחרה לקנות אותו במסגרת מכרז הנערך באתר נטאקשן. היא מלאה את פרטיה באתר, הצטרפה למכרז וקיוותה כולה לזכות במכשיר.

למחרת היום גילתה לשמחתה כי "זכתה". קיבלה הגברת מכתב אישור מנטאקשן לביצוע ההזמנה וציפתה למוצר החדש שרכשה. בעמוד המכירה הובהר לה היטב כי "המוצר יגיע בתוך 14 ימי עסקים". בלה חיכתה בסבלנות להגעת השליח.

14 ימי עסקים חלפו עברו אך המוצר מיאן להגיע. התקשרה בלה לנטאקשן וביקשה לברר מה קורה עם הקוויקשנרי שלה. "דברי עם הספקית, חברת טירלס" אמרו לה בנטאקשן. בלה ניסתה מספר ימים להשיג אותם טלפונית, משלא צלחה בכך, התקשרה בשנית לנטאקשן וביקשה שיצרו איתה קשר עבורה.

5.1.03. חודשיים וקצת חלפו מאז מועד ההזמנה המקורי, קוויקשנרי אין. טלפון מתנצל מנטאקשן אין. למזלה, גם חיוב בעד המכשיר אין.

פנינו לשירות הלקוחות של נטאקשן בניסיון לברר את הסיפור.

הלקוחה זכתה, איפה המוצר שלה?
"בדקתי את העניין, הייתה בעיה עם פרטי כרטיס האשראי שלה. הספק כנראה ניסה ליצור קשר פעם-פעמיים ואח"כ פשוט ביטל את העסקה".

אף אחד בנטאקשן לא חשב שראוי להתקשר ולספר לה את זה?
"במידה ויש בעיה, והלקוח מתריע בפנינו עליה, אז אנו מתקשרים לספק ומנסים לברר מה קרה. אין לנו את הכלים לעשות פולואפים לכל המכירות שנסגרות באתר".

למה היא בכלל צריכה לפנות לספקית? היא קנתה את המוצר אצלכם.
"אנחנו מתחילים לטפל בזה בדרך כלל רק אחרי שעבר זמן המשלוח. כנראה שהיא פנתה לפני שהסתיימו 14 ימי העבודה ולכן הפננו אותה לברר מול הספקית. אנחנו בקשרים יומיומיים איתם, אם יש בעיה אנחנו מנסים למצוא פתרונות יחד".

בפועל ביטלו לה את העסקה בלי להגיד לה דבר בעניין, ובלי שום פיצוי. אם היא הייתה יוזמת את הביטול היו גובים ממנה דמי ביטול.
"דיברנו איתם, ואין להם את המוצר הזה יותר במלאי. אולי כדאי שהיא תחפש קוויקשנרי בחברה אחרת".

התקשרנו לחברת "פירלס", משווקת המוצר.

אז מה קרה שם?
"אנחנו מבינים את המקרה, אבל אין באפשרותנו להתקשר לכל לקוח שאין לו אישור לכרטיס האשראי. זה משהו שצריך לטפל בו, ואנחנו עובדים על זה. מלבד זאת, מותר לנו לבטל עסקה במקרים כאלו, תבדוק בתקנון של נטאקשן"

אז מבטלים בלי להודיע?
"תראה, יש אחוז גדול של אנשים שמוסרים פרטים שגויים. זה אנשים שעושים צחוק מהאינטרנט. הנוהל שקיים כרגע הוא שאנחנו זורקים את הדברים האלו בחזרה לאתרים (לחנויות האינטרנט בהם הם נקנו, נטאקשן לדוגמה – א.ה.) . לפני זה אנחנו מנסים להתקשר פעם-פעמיים, אם לא עונים לנו אנחנו מבטלים את העסקה".

אולי הלקוחה עשתה טעות בהרשמה ומעוניינת בכל זאת לרכוש את המוצר?
"אנחנו לא מסוגלים להתקשר לכל מי שמבטל. יש לנו אלפי הזמנות ביום. אני מאמין שהיא הייתה פונה אלינו בעצמה אם היא באמת הייתה מעוניינת"

לאחר שהצגנו את המקרה לסמנכ"ל חברת פירלס נאמר לנו כי החברה תיצור עם בלה קשר בשנית ותנסה לספק לה את המוצר (במחיר מלא) תוך זמן קצר, אם היא עדיין מעוניינת בכך.
 

השורה התחתונה

 
שני ציונים לגנאי יש לנו בסיפור הזה: נטאקשן, שלא טרחה להודיע טלפונית לבלה כי הזמנתה בוטלה בשל פרטים שגויים, וחברת "פירלס" שאינה מראה השתדלות מינימלית במקרה של תקלות בהזמנה.

נטאקשן – חסכו ללקוחותיכם את הטרדה שבטלפונים חוזרים ונשנים לספקיות. בצעו את השיחות לספקיות בעצמכם וחזרו ללקוחות עם תשובות ראויות. עסקה בוטלה? תמצאו דרך להודיע זאת ללקוח. אם הספקית אינה אחראית דיו, אולי שווה לשקול מחדש את העבודה מולם.

"פירלס" – אנו שמחים לשמוע שיש לכם אלפי הזמנות ביום. אבל, אם אתם לא מוצאים דרך ראויה לשרת אותם, אולי כדאי לשקול צמצום מאסיבי. אין שום סיבה לבטל ללקוח שלכם עסקה באופן חד צדדי מבלי להודיע, לא משנה הסיבה לכך.
 

קטנה לסיום

בזק הודיעה היום על מספר "מחוות" לציבור בעקבות העיצומים של עובדי החברה בשבועיים האחרונים.

שימו לב: ביום חמישי הקרוב (8.01.04) יפעל השירות הטלפוני של 144 במתכונת מלאה ובחינם לגמרי. זמן השימוש ללא תשלום: החל מיום רביעי בחצות ועד יום חמישי בחצות.

בנוסף, הודיעה בזק על זיכוי של 100 דקות שיחה בחשבון הטלפון הקרוב לכל הלקוחות שקו הטלפון שלהם לא תוקן בשל תקופת העיצומים.
 

ככה תשיגו אותנו

דפקו אתכם? תנו לנו להפוך שולחנות!
דוא"ל: doberman_report@nana.co.il (נא לצרף שם ומספר טלפון).
פקס: 03-6494645 (לידי "דוברמן").

להצטרפות לרשימת הדיוור של הדוברמן, שילחו לנו מייל עם המילה REPORT.

גילוי נאות: דוברמן מתפרסם בפורטל נענע הנמצא בבעלות חברת נטוויז'ן. עם זאת, הוא נטול פניות לחלוטין.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by