ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
תצרבו לבריטני מתנת כלולות 
 
 מזל טוב, אל תקשיבי להכל בבת אחת (רויטרס)   
 
עידו רוזנטל

זה לא יפגע בחשבון הבנק שלה; סקר של חברות התקליטים סיפק הוכחה למה שהן לא רוצות להודות בו: צריבות והחלפות לא מזיקות למכירות

 
 
 
 
 
 
 
 
 
במרדף האינסופי אחרי מחליפי הקבצים, מכניסים לא פעם עורכי הדין של חברות התקליטים מקלות בגלגלים של עצמם. מקרה כזה קרה השבוע באוסטרליה כשבחור בשם פיטר מרטין, מצוייד במחשבון ובחשבון פשוט בלבד הראה לחברות התקליטים מאיפה משתין הקנגורו.

סקר חדש (!) שפרסמו חברות התקליטים לקראת חג המולד הראה שיותר ויותר אנשים זונחים את המתנות הקנויות וחוזרים להכין ליקיריהם הפתעות ביתיות. בחברות התקליטים לא שמחו על המהלך משום שלא מדובר באיזו ואזה עבשה או תמונה מעשה ידי הכלב, אלא בדיסקים עם שירים שכולם אוהבים. אפילו מספרים ידעו לתת שם בסקר המגניב, 31 מיליון דיסקים כאלה החליפו ידיים בשנה האחרונה באוסטרליה בלבד.
 
 
הבעיה היא שמרטין, עיתונאי בהווה ואיש משרד האוצר בעבר, לא שיחק את המשחק של חברות התקליטים והחליט להפעיל את ההיגיון. ראשית הלך ובדק את נתוני מכירות המוזיקה באוסטרליה, ומצא שהשנה בה הגיעו המכירות לשיא היתה 2001 הבועתית, כשאחריה מככבת 2002 כשנה השניה בטיבה בתולדות תעשיית המוזיקה האוסטרלית.

מרטין המשיך מכאן, והניח שעל כל דיסק שניתן, נשמר עותק בבית המשכפל (הרי אם כבר עשיתם אוסף כל כך יפה, למה שלא תשמרו לעצמכם עותק?) ושואל אם כל כך הרבה דיסקים ניתנו בשנה שעברה (62 מיליון, אנחנו מזכירים), כיצד יתכן שנתוני המכירות טובים כל-כך? להיכן נעלם הנזק המטורף שאמור היה להרשם לאור "אובדן" מכירות של עשרות מיליוני דיסקים? האם ייתכן שהצריבות וההעתקות לא השפיעו על מכירות הדיסקים וכל הדיבורים על החברות המסכנות היו לשווא? על זה נאמר מ.ש.ל

חברות התקליטים לא הגיבו לכתבה, כנראה שהן עסוקות מדי בלחפש נושאים חדשים לסקרים המשובחים שלהם. אנחנו מצידנו נישאר בהאזנה.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by