ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
15 מגה של אימייל תמורת פרסומות 
 
 
עידו קינן

זה מה שמציעים בשירות האימייל החדש חבר'ה@נט מבית אתר חבר'ה; רוצים להשתתף בניסוי?

 
 
 
 
 
 
 
 
 
כהרגלם, משיקים אנשי אתר "חבר'ה" את השירות החדש שלהם בצינעה. הפעם מדובר בשירות אימייל, חבר'ה@Net שמו, שמציע עיסקה שלא בטוח שאפשר לסרב לה: תיבה של 30 מגה, בתמורה להסכמת המשתמש לקבל פרסומת אחת בשבוע לתיבה שלו.
 
 
הרישום ל-חבר'ה@Net פשוט ומהיר, ולא חייבים אפילו להיות רשומים בחבר'ה עצמו. חבר'ה@Net מציע 15 מגה לאימיילים ו-15 נוספים לקבצים (בעתיד תבוטל ההפרדה המלאכותית). מדובר בנפח גדול יותר מזה של התיבות החינמיות hotmil.com (שני מגה), hotmail.co.il (שלושה מגה), יאהו (4), וואלה (6) וקולמייל של נענע (10). בנוסף, הוא מספק כלי ניהול דומים לאלה של אאוטלוק, כמו רשימת אתרים מועדפים, ספר טלפונים, יומן, רישום משימות ופתקים, ומתממשק למחשב או לפאלם – כך שניתן להעביר מידע מתיבת האימייל למחשב ולהיפך.

בתנאי השימוש נקבע כי "המשתמש מקנה למפעילי האתר את הזכות להשתמש בכל התכנים שהועלו על ידיו, לרבות הפצתם ופרסומם", כלומר, ויתור על זכויות היוצרים (במקרה שהעליתם שם יצירות פרי מקלדתכם, למשל). בנוסף, חשבון שלא יהיה פעיל 60 יום רצופים – ייסגר.
 
מה הקאץ', שואלים את עצמם גולשים מנוסים, שיודעים שאין מתנות חינם, ובמיוחד באינטרנט. ב"חבר'ה" מתפרנסים יפה מלשלוח למשתמשיהם אימיילים פרסומיים כאלה או אחרים, וזה נכון גם כאן. סעיף 12 של תנאי השימוש קובע כי "מפעילי האתר יהיו רשאים מדי פעם בפעם לשלוח הודעות בדואר אלקטרוני המכילות מודעות פרסומיות, מסחריות וכד'". לשם הדגשה, הדברים מופיעים גם בסעיף 25: "המשתמש מסכים כי למפעילי האתר עומדת הזכות לשלוח לכתובת הדואר האלקטרוני אותה סיפק עם רישומו באתר הודעות ועדכונים, לרבות כאלו הכוללים מסרים פרסומיים ו/או מסחריים". כדי שלא נשכח, מזכיר לנו סעיף 3 של הצהרת הפרטיות: "יתכן כי ייעשה שימוש בפרטי משתמש לצורך פילוח פרסומי והפניית מסרים אישיים (פרסונליים) אליו, המתאימים לנתוניו".

ההגדרות הללו מאפשרות לשלוח פרסומות ללא הגבלה, אולם בעמוד אודות השירות נכתב כי "תמורת שימוש חינם במערכת, מביע המשתמש את הסכמתו לקבל לתיבת הדואר שלו הודעת פרסום אחת בלבד, פעם בשבוע". גם המנכ"ל-המשותף של חבר'ה, שלומי אונגר, מבטיח: "אחת לשבוע, נשלח דיוור פרסומי אחד".

האם פרסומת אחת בשבוע יכולה לממן פרויקט כזה?
"מחירי האחסון הולכים ויורדים. דיסק של 250 ג'יגה עולה 400$, ג'יגה אחת עולה כשני דולרים [למעשה, מדובר ב-1.60$ לג'יגה בייט, שמשרת כ-35 משתמשים של השירות – ע"ק]".

ובואו נודה על האמת – מה זה אימייל פרסומי אחד בהשוואה למאות הספאמים שאנחנו ממילא מקבלים בתיבות שלנו? ואנחנו נקבל, גם בחבר'ה@Net, כל עוד השירות לא בא עם קוטל ספאם מובנה (שלא לדבר על אנטיווירוס).
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by