ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
העיצומים בבזק הפילו את אתר 144 
 
 שרת בעיצומים (צילום מאתר 144)   
 
עידו קינן

בימים האחרונים סובל שירות 144 האינטרנטי של בזק מתקלות; האם יש קשר לעיצומים של מוקדני 144? בזק: הבעיות נובעות מעליה של 40% בכניסה לאתר מאז תחילת העיצומים

 
 
 
 
 
 
 
 
 
גולשים רבים חיפשו דרך לעקוף את העיצומים שננקטים בשירות 144 של בזק מזה כמעט שבועיים: הם נכנסו לשירות המקביל באתר האינטרנט של בזק. אולם בעיות בכניסה לאתר ובשליפת מספרים גרמו לפריחתה של תיאוריית קונספירציה, לפיה העובדים עצמם הם שמשבשים את פעילות האתר.

"מודיעין 144 שלום, אנחנו בעיצומים, אנחנו נותנים רק מספרי חירום", אומרים המוקדנים למתקשרים לשירות הטלפוני האתר אמנם לא מושלם, ולפי ynet קורה שהוא לא מתעדכן במשך מספר חודשים, אבל בדרך כלל הוא מספק את הסחורה. אלא שבימים האחרונים, כאמור, השירות באתר התחיל לגמגם.
 
 
ניסינו לחפש טלפונים באתר במשך היום. לפרקים זה עבד, לעיתים קיבלנו הודעת שגיאה אחרי הלחיצה על כפתור החיפוש, ופעם אחת האתר כולו לא היה זמין, והחזיר הודעת שגיאה 502 (יותר מדי כניסות, עומס על השרת).

בדוברות בזק טוענים שלא מדובר בשיבושים מכוונים, אלא בעומס על האתר בגלל העיצומים: "אנחנו רואים גידול משמעותי בשבוע האחרון בכניסה לאתר 144". מספרים מוחלטים לא מוכנים לחשוף שם, רק לומר כי "אנחנו מעריכים שיש עליה של למעלה מ-40% בכניסות לאתר בעשרה ימים האחרונים".

לפי בזק, האתר פשוט לא בנוי לשרת כל כך הרבה גולשים בבת אחת: "יש X אנשים שיכולים להיכנס בו זמנית. אם יש X ועוד אחד, מתקבלת הודעת השגיאה. ולא מדובר באחד, אלא במאות גולשים".

את תגובת ראש ועד העובדים של בזק, שלמה כפיר, לא הצלחנו להשיג.
 

חלון הזדמנויות

ביולי דיברו בבזק על שידרוג האתר, אבל זה טרם התממש. אחת התיאוריות הרווחות היא שבזק לא מבליטה את האתר ונמנעת מלשדרג אותו כי הכניסה אליו בחינם, בניגוד לשירות הטלפוני שכרוך בתשלום. בזק הכחישה זאת לא פעם, בטענה שהחוק מחייב אותה להחזיק שירות מודיעין טלפוני, שעולה לה ממון רב (בעיקר במשכורות לעובדים).

אם כך פני הדברים, באמת שהגיע הזמן להפוך את אתר 144 לשירות הכי טוב שאפשר, כפי שהחברה כבר הוכיחה שהיא יודעת לעשות עם בזקביל, שירות אינטרנט חינמי לקבלת פירוט השיחות והתשלומים. החברה יכולה היתה, ועדיין לא מאוחר, לנצל את העלייה הדרמטית בכניסות כדי להציג לגולשים שירות יעיל, פשוט ונוח, כדי שאלה יחזרו אליו גם הרבה אחרי שהעיצומים יסתיימו.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by