ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
כל מה שרצית לדעת על אתר המכירות "פרסי"  

כל מה שרצית לדעת על אתר המכירות "פרסי"

 
 
אורן הוברמן

רוצים לקנות בזול באינטרנט? כדאי שתקראו היטב את האותיות הקטנות; וגם: מסתורי התנור של וואלהשופס ונהלים מוזרים באולסייל

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
נתחיל בנימה חיובית: אתר מכירות חדש עלה בשבוע שעבר לרשת. קוראים לו "פרסי", ואם יש דבר טוב אחד להגיד עליו – זוהי העובדה שהוא עומד לעורר מחדש את התחרות בגזרת חנויות-הרשת.

אבל (ויש אבל), בניגוד למרבית המתחרות השמרניות, הקונספט של "פרסי" הוא כזה שכדאי להבין עוד בטרם תחטפו את המכה הראשונה. הנה כמה שאלות שכדאי שישאלו בקול רם.
 

איך זה עובד?

"פרסי" המציאו מחדש את המושג "מכירות פומביות". בניגוד לכל מה שאתם מכירים, המכירות ב"פרסי" מתחילות בהפתעה. אין תאריך ואין שעה. רוצים לזכות במשהו? ב"פרסי" מצפים מכם לבקר בעמוד המכירה שלושים פעם ביום. אם יהיה לכם מזל, תספיקו להשתתף במכירה לפני שתסתיים (והיא מסתיימת מהר מאוד, כפי שתוכלו לקרוא בהמשך).
 

מוכרים ב"פרסי" DVD בשקל תשעים! יש לי סיכוי לזכות?

ברור שלא, ראיתם פעם פרסי מוכר במחירי הפסד? מה שקרוב לוודאי יקרה זה התסריט הבא: מחיר המציאה ל-DVD יהיה אפסי עד לרגע האחרון, אך דקה לפני סיום המכירה "ייזכר" גולש כלשהו להציע מחיר גבוה משמעותית למכשיר ויחטוף לכם אותו במחיר גבוה. מוזר הא? לא ממש. ב"פרסי" לא משקרים לכם: המכירות הפומביות, כפי שמשתמע מתקנון החברה, הן תשתית נהדרת לאחיזת עיניים. שימו לב לסעיף מס' 52 ו-102 בתקנון החברה: (52) "כל משתתף רשאי להגיש הצעת מחיר בסכום שלא יפחת ממחיר המינימום הנקוב בעת הצעתו. החברה תקבע, לכל מוצר או שירות, "מחיר אמדן" ו"מחיר קניה סופי". שני המחירים הנ"ל לא יפורסמו וישמרו בסודיות. היה וההצעות שינתנו לרכישת המוצר או השירות יהיו נמוכות ממחיר האמדן, יבוטל המכרז ...."

(102) "לכל מוצר הנמכר באתר, יכול שיוצמד אמדן ראשוני למחירו, אשר יופקד בידי החברה מראש וטרם המכרז. במקרה כזה רשאית החברה שלא למכור את המוצר או השירות במחיר הנמוך מן האמדן."

המשמעות: כל ספקית יכולה להציב מראש מחיר מינימום "סודי" למוצרים שלה. אם אחד המשתתפים יזכה איכשהו במחיר נמוך יותר, היא רשאית עפ"י חוק לבטל בו ברגע את המכירה ובלי מתן הסברים מיוחדים. אם תכננתם לדפוק את השיטה, כדאי שתמצאו משהו טוב יותר לשרוף עליו את הזמן.
 
 

הביטולים הללו לא יגרמו ללקוחות לברוח?

מי מגדיל בשקל תשעים?
 מי מגדיל בשקל תשעים?   
לא, אין לכם בכלל מה לדאוג – ב"פרסי" חשבו גם על זה. סביר להניח שאף אחת מהספקיות לא תאלצנה ממש "לבטל" עסקאות. תודות לתקנון החברה, הן יכולות פשוט לקנות את המוצר מעצמן במחיר מופרז שאף אחד לא יסכים לשלם. חוקי? בטח. תקראו את סעיף 103 בתקנון: "החברה רשאית להתערב בהליכי כל מכרז מטעמים מסחריים".

"פרסי" לא מתביישת להגיד בקול רם מה שאחרות עושות בסתר כבר שנים. ספקיות המוצרים של "פרסי" יכולות להתערב כאוות נפשן במכירות הפומביות, לעורר מכירות מתות ולהקפיץ מחירים לשמיים, הכל מעוגן בתקנון. אין צורך לבטל עסקאות בצורה מלוכלכת, אפשר פשוט להפוך אותן ללא כדאיות מאחורי הקלעים.
 

קניתי משהו ואני לא מרוצה. איך יוצרים עימם קשר?

אופס, יש לנו בשורות רעות בשבילך. בעוד ששירות הלקוחות של אולסייל, נטאקשן, וואלהשופס ו-P1000 עונים בתוך מספר דקות עד שעה, ב"פרסי" לא ייתנו לכם לחכות על הקו ולו דקה אחד מיותרת. במקום זה, ינתקו לכם את הטלפון בפנים.

זהו מספר שירות הלקוחות שלהם: 03-6060616. ההקלטה שם תספר לכם כי שעות הפעילות היא בימים א' עד ה', מתשע בבוקר ועד 15:00 אחר הצהריים, לא כולל חגים. בתום ההקלטה, תופתעו לקבל ניתוק מפתיע (על אף שהשעה היא 11:00 בבוקר). וכך היה גם בכל השבוע האחרון, ובכל שעות הפעילות.

אם כבר "זכיתם" במוצר כלשהו והוא ממאן להגיע, היינו ממליצים בחום להתקשר ישירות לחברה המספקת או לשלוח מייל להנהלת "פרסי" ולקוות לטוב.

אם ברצונכם לבטל את הזכייה, תוכלו לעשות זאת עד 24 שעות מרגע סיום המכירה באמצעות בקשת ביטול במייל. על פי התקנון (סעיף 97 עד 99) הם מתחייבים לקבל את הביטול מבלי לחייב אתכם בקנס כלשהו. אם לא תשלחו בזמן, אתם עדיין רשאים לבטל את ההזמנה (עפ"י חוק הגנת הצרכן) אך תחויבו בעד כ-100 שקלים דמי ביטול.
 

נכנסתי למכירה ובאותה שנייה היא נסגרה. יכול להיות שיש להם משהו נגדי?

לא, זה בסדר. עוד שלושה גולשים שלחו לנו מייל השבוע ובפיהם סיפור דומה. היינו מתקשרים לברר האם זאת המדיניות, אך איש אינו עונה בשירות הלקוחות. אם ברמה החוקית עסקינן, תהיו בטוחים שעורכי הדין של "פרסי" עושים נאמנה את עבודתם. סעיף 56 בתקנון מבהיר חד משמעית: "החברה רשאית להפסיק על מכירה פומבית במהלכה מכל טעם ובלי כל נימוק" [שגיאת הכתיב במקור].
 

יש להם מועדון לקוחות VIP. כדאי להצטרף?

"רק חברי מועדון V.I.Parsi יכולים להשתתף במבצעים הבלעדיים ולזכות בהנחות נוספות על המחירים האטרקטיביים", מתארים ב"פרסי" את יתרונות ה-VIP. עוד מוקדם לדעת עד כמה אטרקטיבי באמת המועדון הנ"ל, מה שבטוח, ההצטרפות אליו הינה "בתשלום חד פעמי" של 99 ש"ח.

חד פעמי? לא ממש. האותיות הקטנות שוב עושות בעיות גדולות. שימו לב לסעיף 34 בתקנון: "התשלום עבור החברות במועדון הינו לשנה אחת ועם תום השנה והיא יחודש אוטומטית אלא אם יודיע החבר בדואר אלקטרוני לכתובת החברה וכפי שמעודכנת מידי פעם באתר על אי רצונו להאריך את החברות עד ולא יאוחר מ-30 ימים טרם תום השנה. לא נתקבלה הודעה כאמור על ידי החברה, תוארך החברות לשנה אחת נוספת ויגבה הסכום שינהג אותה עת ביחס לחברות שנתית במועדון וזאת באופן אוטומטי".

במילים פשוטות: התשלום החד פעמי עשוי בקלות להפוך לתשלום רב שנתי. אם שילמתם פעם אחת, בשנה הבאה מבטיחים ב"פרסי" לחסוך מכם את הטרדה שבהרשמה חוזרת ומחייבים אתכם אוטומטית בסכום המנוי (שאותו אגב, הם יכולים לשנות על פי רצונם). עוד מיתרונות ה-VIP: הם זכאים לבטל לך את המנוי עליו שלמת ללא כל סיבה מיוחדת (סעיף 32) אך אם תפנה אליהם בכתב אולי תקבל חלק מהסכום בחזרה. אם תבקש בעצמך לבטל המנוי – אין שום בעיה. הכסף, בכל מקרה, נשאר אצלם (סעיף 36).
 

אז כדאי לשמור מרחק?

תלוי. ייתכן שכמו בכל אתר קניות אחר, גם שם יגיחו מדי פעם מוצרים טובים במחירים אטרקטיביים.

שיהיה ברור – לא תצליחו לדפוק אף חברה במחירי הפסד. לעולם תשלמו כמה שהחברות יסכימו שתשלמו. לפיכך, ובמיוחד במשחק של "פרסי", מומלץ (עבור בריאותכם הנפשית לפחות) שתדעו היטב את הכללים. גם כאן, כשהמחירים טובים מכדי להיות אמיתיים – הם באמת לא, על עמלת שירות נמוכה משלמים ביוקר, ואלוהים נמצא באותיות הקטנות.

שיהיה בהצלחה, אתם תזדקקו לה.

מנכ"ל חברת "פרסי", יוסי הרצוג, העביר לדוברמן את התגובה הבאה: "לגבי שירות הלקוחות, יש אכן בעיה עקב עומס של פניות, אנחנו מטפלים בזה ואני מבטיח שהכל יתוקן בהקדם"

"אתר פרסי הוא האתר היחיד שמספר ללקוחות את האמת המסחרית, העסקית, לפיה אף ספק בעולם לא ימכור מוצר במחיר הפסד, מכירה פומבית היא מכירה פומבית לכל דבר, ובהתאם לכל הכללים של המכירות הפומביות. אולם, במידה ובסיום המכירה ההצעה הגבוהה ביותר נמוכה מהמחיר שבו הספק או היצרן מוכן למכור את המוצר – המכירה מבוטלת".

"חברות במועדון VIP מקנה ללקוחות אפשרות לרכוש מאות מוצרים בחודש במכירי בדיחה ובנוסף מאפשרת ללקוחות להוריד קופונים של הטבות והנחות. אתר פרסי הוא האתר היחיד שמפרסם את השם המלא של הזוכה כולל עיר המגורים ומוכן לעמוד בפני כל בדיקה מטעם כל גוף על מיהמנות השמות, מאות לקוחות בשבועיים הראשונים קיבלו כבר לביתם מוצרים במחירי בדיחה".
 

ציון לשבח

 
אור-לי הזמינה תנור חימום של חברת "מ.ז. אלקטרוניקה" דרך הקניון הוירטואלי של וואלהשופס.

14 ימי עבודה עברו חלפו להם ואין תנור. חורף, מאידך, יש בהחלט. התקשרה הגברת לוואלהשופס וביקשה לדעת מתי יגיע התנור שלה. "הייתה בעיה עם כרטיס האשראי", אמרו לה שם, "אבל נבדוק לך". שבועיים מאוחר יותר התקשרה לשם בשנית ונציג שירות הלקוחות עדכן אותה בחדשות הרעות: הקנייה בוטלה בידי הספק.

אור-לי לא הבינה מדוע החברה החליטה להחרים את הזמנתה, אך נמנעה מלשאול שאלות מיותרות. הלכה וקנתה לה תנור בחנות אחרת.

שבועיים מאוחר יותר גילתה אור-לי את החיוב הראשון על התנור שבוטל, מופיע לו בפירוט החיובים של כרטיס האשראי שלה. עוד בטרם הספיקה לברר את העניין אל מול החברה, הגיע אליה בהפתעה שליח הביתה ובידו התנור המבוטל בכבודו ובעצמו.

כמה ימים מאוחר יותר, מתקשר לאור-לי נציג שירות הלקוחות של "מ.ז. אלקטרוניקה" ומדווח לה ביובש כי "יש בעיה עם הכרטיס אשראי שלך, ביטלנו את ההזמנה". "אבל שילמתי כבר, והתנור אצלי!" אמרה לו אור-לי.

בפועל, קיבלה אור-לי את התנור למעלה מחודש לאחר הזמנתו. בשל הרשלנות והבלבול השורר בחברת "מ.ז. אלקטרוניקה", בנוסף לשירות הלא מקצועי של וואלהשופס. נאלצה אור-לי לשלם על שני תנורים ולעבור מסכת התעללות מיותרת במיוחד.

פנינו לוואלהשופס, שכצפוי, הפנתה אותנו ל"מ.ז. אלקטרוניקה", ספקית המוצר. האחרונה, הודתה בפנינו שנעשו טעויות עם הלקוחה והתנצלה בפניה. לאור פנייתנו, החליטה החברה לפצות את אור-לי במלוא מחיר התנור (+המשלוח).

לאור הפיצוי הנדיב, "מ.ז. אלקטרוניקה" תצליח לחמוק הפעם מהציון לגנאי.
 

ציון לגנאי

לקוח של חברת אולסייל פנה אלינו השבוע ובפיו סיפור מוזר. "קניתי מחשב חדש באולסייל", הוא מספר, "ושכחתי לסמן את האפשרות של 'איסוף עצמי'. בקיצור, התקשרתי אליהם כמה דקות אחרי שסיימתי את המכירה וביקשתי לקחת את זה בעצמי בכל זאת".

"נציגת השירות של אולסייל אמרה לי שעכשיו, שהזמנתי בלי לסמן את המשלוח העצמי, הנוהל הוא שונה: אני אחויב אוטומטית בדמי המשלוח, וכשאני אבוא לאסוף את המוצר, אני צריך לפקסס לאולסייל את תעודת האחריות (כהוכחה לזה שלקחתי), והם יזכו אותי בצ'ק על סכום דמי המשלוח שיישלח בדואר".

התקשרנו לשירות הלקוחות של אולסייל בכדי לבדוק את מהות העניין.

זהו אכן הנוהל?
"כן, אם הלקוח לא סימן שהוא מעוניין באיסוף עצמי הוא מחויב בדמי משלוח אוטומטית. אם הוא מתחרט ורוצה לאסוף את זה בעצמו. הוא יכול להתקשר ולבקש לשנות את זה, אבל אז הוא יקבל את דמי המשלוח בצ'ק בדואר מאוחר יותר".

לקוח שכן סימן "משלוח עצמי", לא מחויב אוטומטית?
"נכון. הוא אוסף את זה בעצמו ולא מחויב בדמי משלוח"

אם לקוח טעה ומבקש לתקן כמה דקות לאחר ביצוע העסקה?
"זה לא משנה, הוא עדיין יקבל את ההחזר בצ'ק בדואר"

לתשומת לבכם.
 

ככה תשיגו אותנו

דפקו אתכם? תנו לנו להפוך שולחנות!
דוא"ל: doberman_report@nana.co.il (נא לצרף שם ומספר טלפון).
פקס: 03-6494645 (לידי "דוברמן").

להצטרפות לרשימת הדיוור של הדוברמן, שילחו לנו מייל עם המילה REPORT.

גילוי נאות: דוברמן מתפרסם בפורטל נענע הנמצא בבעלות חברת נטוויז'ן. עם זאת, הוא נטול פניות לחלוטין.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by