ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
פייסבוק 
ההתהלהבות מפייסבוק דועכת 

ההתהלהבות מפייסבוק דועכת

 
פייסבוק |
 

סקר שנערך בקרב כ-5,000 בני נוער מציג נסיגה עצומה של הרשת החברתית לעומת שנה שעברה. לאן נעלמים כולם?

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

שליטתה של פייסבוק בתחום הרשתות החברתיות היא עובדה שלא ניתן להתווכח איתה - אך תוצאות של סקר חדש מצביעות על מגמה שוודאי תדיר שינה מעיניו של מארק צוקרברג: מסתבר שהצעירים של היום מפסיקים להתעניין ברשתות החברתיות המסורתיות כגון פייסבוק, טוויטר וכו' - ומתחילים לעבור לסוגים אחרים של תקשורת דרך האינטרנט.

 

הסקר, שנערך בחברת ההשקעות PiperJaffray, שאל 5,000 בני נוער מה היא הרשת החברתית שהכי חשובה להם. מבחינת הנתונים האבסולוטיים, פייסבוק עדיין שולטת עם כ-23 אחוזים מהקולות (ומיד אחריה יוטיוב, עם נתונים דומים) - אך כשמשווים את הנתונים מהסקר הנוכחי לאלה של סקר דומה שנערך לפני שנה - אפשר בוודאות לראות את מגמת הדעיכה:

 

 
ההתלהבות מפייסבוק דועכת
 ההתלהבות מפייסבוק דועכת   צילום: piperjaffray 
 

הקווים הכחולים בטבלה מסמנים את התוצאות של הסקר הנוכחי (אביב 2013). הקווים האפורים הם תוצאות של סקר שנערך לפני חצי שנה, והקווים השחורים הם של סקר שנערך לפני שנה בדיוק. לא קשה לראות את הנסיגה העצומה של פייסבוק - עשרה אחוזים פחות מלפני שנה. יש לציין שאתרים להם קיימים רק נתונים מהשנה האחרונה לא נכללו בסקרים הקודמים (כמו אינסטגרם ו-Reddit).

 

לאן הולכים כל בני הנוער האלה? כשבני הנוער התבקשו למלא אתרים אהובים אחרים, בלטו שם במיוחד אפליקציות צ'אט "חד פעמיות" כמו Snapchat ו-Kik, שככל הנראה מתחילות להפוך לחביבות במיוחד על נערים שאינם מעוניינים להשאיר עקבות של האינטראקציות שלהם ברשת. אתרים אחרים שנרשמו: Vine של טוויטר, 4chan הוותיק ו-Wanelo.

 

חייבים לציין שתוצאות הסקר אינן מצביעות על נתוני כניסה בפועל לאתרים, אלא רק על הלך רוח כללי. "איזו רשת חברתית הכי חשובה לך" אינה שאלה כמותית, אלא שאלה רגשית - והיא מסמלת יותר מהכל את העובדה שפייסבוק הפכה בשנים האחרונות למובן מאליו, חלק בלתי נפרד מחוויית הרשת, ולא אתר מרגש או כזה שמרגיש "חשוב" במיוחד לבן נוער שמנסה למצוא את הגבולות של הרשת.

 

למעשה, אובדן ההתלהבות מפייסבוק היא תהליך צפוי מראש שמוטבע ב-DNA של הרשת החברתית. כל רשת חברתית, מרחב שמטבעו מונע על ידי טרנדים. זה פחות רלוונטי כיצד פייסבוק תנהג בעניין וכמעט לא בידיה: מרגע שרשת חברתית הופכת כל כך מיינסטרים, טבעי לחלוטין שצעירים יחפשו את הדבר המגניב הבא וישאיר את פייסבוק למבוגרים. עוד סימן מעניין באשר למגמה טמון במשיכת הצעירים ביחס לתקשורת Real Time, והכוונה לזמן אמת אמיתי ולא לסטטוס שפורסם לפני כמה שניות.

 
 
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by