ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
החופש להטריד 
 
 אנחנו עושים את לטובתכם, אז תשתקו   
 
מערכת חיים ברשת

חוצפה או תעוזה? שני סטודנטים אמריקאים נמרצים החליטו להיאבק על זכותם להטריד גולשים בפרסומות פופ-עף המוכרות את קוטל הפופ-עף שלהם

 
 
 
 
 
 
 
 
 
שני סטודנטים צעירים שהקימו חברת סטארט-אפ החליטו להחזיר מלחמה ולהאבק על זכותם החוקית להציק, לאחר שבית המשפט הפדראלי הורה על סגירת החברה בגלל שהיא ניצלה פרצת אבטחה בשירות המסנג'ר של חלונות על מנת לשלוח מודעות פופ-עף. דיווח של אתר CNET.

בחודש שעבר השיגה וועדת הסחר הפדראלית (ה-FTC) צו מבית המשפט המחוזי במרילנד, המורה על סגירת חברת התוכנה D Squared Solutions, שנוהלה ע"י אניש דהינגרה וג'פרי דיוויס, תלמידי קולג' מאוניברסיטת קליפורניה בסן-דייגו. הצו אוסר על השניים להמשיך לשלוח מודעות פופ-עף למשתמשי PC באמצעות ניצול פרצת אבטחה הקיימת בישרות המס'נגר לחלונות.
 
 
החברה הוציאה בשבוע שעבר בקשה לביטול צו בית המשפט. בדיון שאמור להיערך ביום ב' הקרוב, תתבקש וועדת הסחר להציג טיעונים מדוע יש להמשיך את צו היסור על החברה. "אין שום חוק הקובע כי פרסום מטריד הוא לא חוקי. זהו רק המחיר של עשיית עסקים בחברה שלנו", אמר עורך הדין אנטוני ביין המייצג את החברה.

חברת D Squared מוכרת תוכנה שאמורה לסייע לאנשים לחסום פרסומות פופ-עף המקפצצות להם על המסך תוך כדי גלישה. על מנת לשכנע אנשים כמה מעצבנות פרסומות אלו יכולות להיות, החליטו השניים לפרסם את מרכולתם ע"י ניצול פרצת אבטחה בשירות המסנג'ר של חלונות (לא להתבלבל עם שירות ההודעות המיידיות של MSN), תוכנה שמתוכננת לאפשר למנהלי רשתות לשלוח הודעות דחופות למשתמשים, כגון על הורדת שרתים וכיו"ב.

אולם D Squared, השתמשה בשירות הזה כדי לשלוח מודעות פופ-עף המקדמות את המוצר שלה. המודעות שקפצו בתדירות של כל עשר דקות, קפצו מעל כל החלונות הפתוחים, אפילו אם המחשב לא היה מחובר לרשת.
 
לטענת ה-FTC השתמשה חברת התוכנה בדרכי שיווק פסולות, כשהמילים המדוייקות ששימשו אותה היו "תרמית קלאסית", כאשר בעצם החברה יוצרת את הבעיה אותה היא מבקשת לפתור (משל הייתה כבאי פירומן).

פרקליטו של השטן במקרה הזה טוען כי פרקטיקטת השיווק של החברה היא חוקית לחלוטין. לדברי ביין, הפירצה בה השתמשה החברה על מנת לפרסם את המוצר שלה, משמשת האקרים להשתלט על מחשבים של אנשים למטרות זדוניות, ואילו D Squared מעוניינת בסה"כ לסייע לצרכנים התמימים להגן על עצמם מפני מתקפות שכאלה ופרסומות פופ-עף אחרות.

"אותם האנשים שמתלוננים על התוכנה הזו הם בדיוק האנשים שהכי צריכים אותה", אמר ביין. "פרסומות פופ-עף עשויות להיות מעצבנות, אבל לממשלה אין זכות לאסור על סוג זה של פרסום. זה בדיוק כמו להגיד שחיסונים נגד שפעת הם מטרד, אבל הם עוזרים לך לא להדבק".
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by