ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
שואו מי דה מאני 

שואו מי דה מאני

 
 
אודליה ברקין

המשכורות של כוכבי הוליווד הולכות ותופחות מרגע לרגע. מי קובע כמה יקבלו הכוכבים, ועל פי מה נמדד שווים? לפעמים זה עניין של פופולריות ולפעמים גם לא. מה הם עשו שזה מגיע להם?

 
 
 
 
 
 
 
 
 
ליאונרדו דיקפריו. עשרים מיליון לסרט
 ליאונרדו דיקפריו. עשרים מיליון לסרט   
אם אתם חולמים על משכורת של 20 מיליון שקל לשנה, עושה רושם שיש לכם שתי אופציות עיקריות: האחת היא להיות כוכבי קולנוע, והשניה היא לפתוח סטארט-אפ. נכון שאם אתם ילדים-טובים-אינטרנט, האופציה השניה נשמעת יותר ריאליסטית, אבל עושה רושם שככל שעובר הזמן, חוקי המשחק בקולנוע ובהיי-טק הולכים ונעשים זהים. משכורות הכוכבים בהוליווד תופחות, ובורסת הקולנוע, כשמסתכלים על זה מהצד, מתנהגת באופן די דומה לנאסד"ק. רק מה, כדאי לשים לב לעובדה שג`וליה רוברטס יותר חתיכה מביל גייטס.

אז איך נקבע שכרו של כוכב, מי קיבל הכי הרבה ומהי האסטרטגיה בה כדאי לנקוט כדי להגדיל את הרווחים? לכאורה זה ביזנס, אבל העובדות הן ששכרו של כוכב לא תמיד נמדד לפי הצלחת סרטיו בקופות. מידת הבאזז שכוכב יכול לייצר סביבו, כמה מעריצות הוא יכול להביא לאקסטזה ולכמה תחקירני תוכניות אירוח הוא יכול לגרום לצלצל, הם מה שקובעים את מספר האפסים על הצ`ק.

הרי לכם דוגמה: בסוף השבוע של ה-11 בפברואר יצאו בארצות הברית שני סרטים, "החוף" בכיכובו של ליאונרדו דיקפריו, ו"יום שלג", בכיכובו של צ`בי צ`ייס .למי שלא זוכר, וודאי יש הרבה, רק נזכיר שצ`ייס הוא בוגר תוכנית הקאלט האמריקאית סאטרדיי נייט לייב, וסדרת סרטי "חופשה משפחתית". בקיצור, צ`ייס זה היה להיט אי שם באייטיס, ומעז די דעך.

עכשיו, שני הסרטים גרפו חמישה עשר מיליון דולר בסופו של אותו סופשבוע, אך ליאו, מלך העולם, קיבל עבור השתתפותו בסרט משהו כמו עשרים מיליון דולר וצ`ייס, משהו כמו מיליון. נו, יקומו הסוציאליסטים באשר הם ויזדעקו: יש צדק בעולם? ואנחנו אומרים: בייבי, זה דזשונגל שם בחוץ.
 
ג`וליה רוברטס. השחקנית המרוויחה ביותר
 ג`וליה רוברטס. השחקנית המרוויחה ביותר   
שבועון הבידור "אנטרטיינמנט וויקלי", ערך תחקיר קצר על משכורות הכוכבים, והסביר למה בדיוק מקבל כל אחד מהם כמה שהוא מקבל, מה מוריד את המחיר בבורסת הכוכבים ומה מעלה אותו. הנתונים מפתיעים לפעמים, אבל תמיד גורמים קנאה, אלא אם כאמור אתם במקרה ווילאם גייטס השלישי.

נתחיל במל גיבסון, שמרוויח עשרים וחמישה מיליון דולר לסרט - השכר הגבוה ביותר בהוליווד. לא ברור אם זה בזכות החן האוסטרלי שלו, הצלחת סרטי הפעולה והמותחנים עתירי התקציב בכיכובו או סתם בחירה נכונה של פרויקטים, שהביאו לו משכורת ממוצעת כזאת. אולי זאת העובדה שגיבסון ידוע כחביב התקשורת וכאיש שתמיד שש לשתף פעולה עם העיתונות.

ליאונרדו דיקפריו, חביב הבנות באשר הן, מרוויח כעשרים מיליון דולר לסרט. הסיבה לקפיצה בשכרו בתקופה האחרונה היא התחרות בין האולפנים, מי מהם יזכה להפיק את סרטו הבא - והמהומה התקשורתית סביבו שעדיין לא טבעה מאז "טיטאניק".

המהומה הזו, ומעמד אליל הבנות ההורס שלו, דווקא עומדים לו לרועץ, כי רוב בחירות הקריירה שלו הן דווקא לכיוון סרטים אומנותיים יותר בעלי ערך מוסף, ולאו דווקא סיפורי אהבה מתקתקים מהסוג שמעריצותיו בנות השלוש-עשרה ישמחו לראות. אבל אולי טוב שכך, כי בזכות זה, למרות ש"החוף", לא ממש שבר את הקופות, ליאו יכול להמשיך ולדרוש עשרים מיליון דולר לסרט.
 
טום קרוז. הבחירות הכי חכמות
 טום קרוז. הבחירות הכי חכמות   
הבאה בתור היא ג`וליה רוברטס, שאם היתה מתמודדת בתחרות מלכת היופי, בטח היתה זוכה בתואר חביבת הקהל. עם חיוך ששווה מיליונים כלעצמו, דורשת ג`וליה 20 מיליון דולר לסרט, וגם מקבלת. חשוב לציין שבעוד ג`וליה היא המלכה הבלתי מעורערת של קומדיות רומנטיות סטייל "נוטינג היל", הקהל לא ממש שומר לה אמונים כשהיא עוברת לדרמות כבדות יותר דוגמת "מארי קירי". אבל אולי המצב ישתנה עם הדרמה החדשה בכיכובה, "ארין ברוקוביץ`".

האריסון פורד תקוע אף הוא באותה בעיה, רק מהכיוון ההפוך שלה. כל המותחנים בכיכובו זכו להצלחה ("אייר-פורס 1", "בחזקת חף מפשע") - אבל כל הקומדיות הרומנטיות בכיכובו נכשלו כישלון חרוץ ("שישה ימים, שבעה לילות"), וגם הוא דורש עשרים מיליון דולר לסרט.

טום קרוז, מצידו, נחשב לשחקן בעל בחירות הקריירה הנבונות ביותר. הוא משכיל לבחור במיטב הבמאים( סטון, קופולה, סקורסזה, קובריק) ולשחק בשוברי קופות שמייצבים את מעמדו ככוכב ("משימה בלתי- אפשרית") מצד אחד, ובסרטי איכות שמקנים לו מועמדות לאוסקר ("מגנוליה") מאידך. כמה מרוויח קרוז? עשרים מיליון דולר לסרט. מספיק לפרנס את תעשיית הקולנוע הישראלי לכמה שנים טובות.
 
 
ג`ק ניקולסון. שחק אותה, סבא
 ג`ק ניקולסון. שחק אותה, סבא   
ומה בקשר לדור הצעיר של הוליווד? המוביל של החבורה הצעירה של הקולנוע האמריקאי הוא וויל סמית`, מעין מיצג מולטימדיה שכזה (רוקד, שר וזורק בדיחות, ודי מנג`ס למען האמת. משהו כמו התשובה האפרו-אמריקאית לצ`יקי, רק מתלבש פחות טוב), שמרוויח עשרים מיליון דולר לסרט. האם הוא שווה את זה? בהחלט, בעיקר בגלל שהוא מצליח מאוד גם מחוץ לארצות הברית ושעם כל סרט שלו, אפשר לקדם פסקול בכיכובו באותה הזדמנות.

רק לשם השוואה, הילארי סוואנק, כוכבת עולה, מקבלת שני מיליון דולר לסרט. אבל חכו חכו, היא רק בתחילת דרכה, וצפוי שהשכר שלה רק ימשיך ויעלה אחרי פרסי גלובוס הזהב והאוסקר שזכתה בהם על משחקה ב"בנים אינם בוכים"`.

מאט דיימון, לעומת זאת, מרוויח שבעה מיליון דולר, בעיקר בזכות המוניטין שבנה לעצמו כשחקן חרוץ ומוכשר שנוח לעבוד איתו. דיימון משתתף לפחות בשני סרטים בשנה, ומעורר עניין תקשורתי רב ביותר. בקצב הזה, די צפוי שהוא יגיע לאזור ה-20 מיליון בתוך כמה שנים.
 
ומה עם ג`ודי פוסטר? ג`ודי הבהירה לקהל ולאנשי התעשייה שהיא מעדיפה להיחשב כעושת סרטים יותר מאשר ככוכבת קולנוע ברגע שסירבה לככב בסרט ההמשך ללהיט המצליח, שאף הביא לה את האוסקר, "שתיקת הכבשים". היא כמעט ולא משחקת, ובכל זאת שכרה עומד על חמישה- עשר מיליון דולר.

אם אתם חולמים על קריירה בהוליווד, שימו לב מה עליכם לעשות לפני שאתם חותמים על חוזה: השחקנים שהרוויחו הכי הרבה בהיסטוריה של הקולנוע הם דווקא ג`ק ניקולסון על תפקידו כג`וקר, ב"באטמן", וטום הנקס על "פורסט גאמפ". הכיצד? השניים הסכימו לקצץ בשכר ההתחלתי שלהם תמורת אחוזים מהרווחים הסופיים של הסרט, כולל מרצ`נדייזינג.

מחזיקים חזק? הנקס הרוויח לא פחות משישים מיליון דולר על "פורסט גאמפ", ואילו ניקולסון הרוויח בסביבות החמישים מיליון דולר. אכן, החיים, כמו שאמרה אמו של פורסט גאמפ, הם כמו קופסת שוקולדים.

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by