ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
כלכליסט - טכנולוגי 
פייסבוק תעביר למפרסמים מידע על המכשיר דרכו גלשתם בה  
 
כלכליסט - טכנולוגי |
 

יש לכם אייפון או אנדרואיד? מתי אתם נכנסים לפייסבוק מהמחשב של העבודה? הנהלת הרשת החברתית תעביר את המידע הזה למפרסמים - כדי שיוכלו לנטר את הגלישה שלכם ולבנות רשימות תפוצה ממוקדות למודעות

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

פייסבוק ממשיכה להוון את משתמשיה: הנהלת הרשת החברתית תעביר למפרסמים מידע אודות המכשיר של המשתמש. זאת, ללא בקשת אישור מפורש ממנו, כך דיווח אמש (ג') אתר TechCrunch.

המשמעות היא שמפרסמים יכולים מעתה לבחור לאילו מכשירים ומערכות הפעלה לכוון את הפרסומות שלהם; בעלי מכשירי אייפון ואייפד נתפסים כבעלי הכנסה גבוהה יותר - סקר של חברת פורסטר שנערך לאחרונה בארה"ב אף הראה שההכנסה הממוצעת של משקי בית בהם משתמשי אייפון גבוה ב-16,000 דולר לשנה משל כאלה בהם משתמשים באנדרואיד.

 

המפרסם יוכל לבחור אילו מודעות להציג למשתמש באתר פייסבוק, כשיגלוש בו מהמחשב בעבודה ואילו פרסומות עדיף לשמור לאפליקציית המובייל. פייסבוק מנסה להציג רווח מעשי ופוטנציאלי שמקורו בפרסום בפלטפורמות ניידות, שכן שיעור הולך וגדל ממשתמשי הרשת החברתית עושים זאת דרך אפליקציות מובייל. 

הדו"ח הרבעוני האחרון של החברה הראה ש-14% מכלל ההכנסותיה הגיעו מסלולר, זינוק מרשים לעומת הרבעון הקודם, בו רווחיה מפרסום בפלטפורמות ניידות היו אפסיים - מה שהוגדר על ידי בכירים בחברה כטעות אסטרטגית.

המפרסמים בונים "בנק מטרות"

ההערכות הן שחשיפת מידע על הציוד שבידי המשתמש יכולה לסייע לחברות הפרסום בניטור ואיכון המשתמש במטרה לבנות קבוצות מוגדרות של מקבלי פרסומות - מעין רשימות תפוצה ממוקדות יותר.

המהלך של פייסבוק אינו הוגן במיוחד כלפי משתמשיה: מדובר בהעברת מידע שאמנם לא מזיק למשתמש בפועל, אולם עשוי לחשוף אותו ליותר פרסומות - גם אם רלוונטיות יותר לצרכיו - למוצרים שאין בכוונתו לקנות.

לפייסבוק היסטוריה ארוכה של שינוי כלים ותנאי שימוש וביצוע מהלכים שפוגעים בפרטיות מיליארד גולשיה. בחודש שעבר השיקה תוכנית לקידום פוסטים בתשלום. זמן קצר לאחר מכן, עלו טענות רבות לפיהן הרשת החברתית הורידה במכוון את שיעור החשיפה של פוסטים סטנדרטיים.

 

 
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by