ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
כלכליסט - טכנולוגי 
פייסבוק חושפת: כך אנחנו מוכרים אתכם למפרסמים 
 
כלכליסט - טכנולוגי |
 

בהודעה רשמית, מודה פייסבוק שהיא מוכרת לא רק מידע אנונימי על המשתמשים, אלא גם מאפשרת לארגונים לזהות משתמשים ספציפיים - ולעקוב אחריהם גם מחוץ לרשת החברתית. פרטיות? תשכחו ממנה

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

פייסבוק הודיעה כי היא משנה את מדיניות מכירת מידע המשתמש שברשותה, וכעת היא מאפשרת למפרסמים למצוא משתמשים ספציפיים. ההודעה פורסמה בבלוג הרשמי של החברה ונכתבה בידי "מהנדס הפרטיות" של פייסבוק, ג'ואי טייסון.

 

עד לאחרונה, טענה פייסבוק כי למפרסמים אין אפשרות לזהות את המשתמשים שאליהם היא מפנה מודעות, משום שהיא עושה אנונימיזציה למידע שלהם והמפרסמים יכולים לכל היותר לבצע פילוח - למשל, להפנות מודעות לבני 25 ומעלה שאהבו סרט מסוים. כעת מודה טייסון כי המדיניות השתנתה: מעתה, מפרסמים וסוחרים יכולים למצוא משתמשים על פי מספרי הטלפון וכתובות המייל שלהם ולהתאים להם פרסומות.

 

המפרסם מקבל אתכם על מגש של כסף

 

המשמעות היא שאם מסרת לבית עסק את כתובת המייל או הטלפון שלך, הוא יוכל למצוא אותך בפייסבוק ולהציג לך מודעות מותאמות אישית. הדוגמא של טייסון היא חנות נעליים שרוצה לעשות מבצע לאנשים ספציפיים שהיא יודעת שכבר קנו נעליים דומות אצלה. טייסון אמר כי פייסבוק מבצעת בדיקה האם כתובת המייל קיימת במאגר שלה, ואם התשובה היא שלילית, היא משמידה את המידע. בעבר, יש לציין, הואשמה פייסבוק בכך שהיא אוגרת מידע גם על אנשים שאינם חברים בה.

 

טייסון אמר עוד כי פייסבוק עוקבת אחרי המשתמשים גם כשהם מחוץ לאתר ולאפליקציות המובייל שלו. החברה עוקבת אחרי תנועת הרשת של המשתמש כשהוא מחובר לחשבון הפייסבוק ואחרי לייקים שעשה, ומעבירה את המידע הזה למפרסמים. כתוצאה מכך, המשתמש עשוי למצוא מודעות למוצרים שבחן מחוץ לפייסבוק בפיד שלו.

 
מארק צוקרברג
 מארק צוקרברג 
 צילום: GettyImages 
 

בנוסף, אחרי שורה של שערוריות לייקים מזויפים, מנסה פייסבוק לשכנע את המפרסמים שהיא יודעת לא רק את מספר ההקלקות על מודעות, אלא גם מה המשתמשים קונים בפועל.

טייסון ציין ששת"פ של פייסבוק עם חברה בשם Datalogix מאפשר לפייסבוק לדעת כמה משתמשים לא רק הקליקו על מודעה, אלא גם רכשו את המוצר שהיא פרסמה -מידע שצפוי להיות הרבה יותר חשוב למפרסמים מאשר מספר ההקלקות. כאן, טוען טייסון, פייסבוק מקפידה לספק למפרסמים רק מידע אנונימי, לא את המידע שמאפשר לזהות אותם אישית. טייסון סיים את הפוסט שלו בתזכורת ש"הפרסום מסייע לשמור על פייסבוק חינמית".

דרישה חקירה נוספת
קבוצות פרטיות בארה"ב, מדווח הבלוג Ars Technica, כבר פנו לרגולטור FTC בדרישה לחקור את הקשרים בין פייסבוק ובין Datalogix, בטענה שמדיניות הפרטיות של פייסבוק מטעה את המשתמשים. לטענתם, אף שיש למשתמש אפשרות ל-opt out ממעקב על ידי Datalogix, האפשרות הזו מוסתרת בפועל על ידי מספר גדול של קישורים והפניות אחרות.

לפייסבוק גישה למידע אישי עצום. ביקורת לא מבוטלת נמתחה על החברה בשנים האחרונות, בעיקר באיחוד האירופי - בו המודעות לפרטיות גבוהה במיוחד. עם זאת, המשתמש הממוצע לא מוטרד משיתוף המידע שלו או פשוט מתעלם מהפרסומות. עם זאת, אין כל דרך לדעת מה עושים המפרסמים עם מידע חד ערכי על משתמשים ספציפיים שהשיגו - ולאילו עוד גורמים הוא מועבר. לאחרונה השיקה פייסבוק שירות חדש לפרסום בסלולר שנשען על הצגת מודעות באתרים ואפלקציות אחרות - שנשענות על מידע מהרשת החברתית.

 
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by