ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
כך תשלמו הרבה פחות על האינטרנט שלכם 
 
 המכשיר הזה, הוא חדש, מחודש או ממוחדש? לכו תדעו   
 
אורן הוברמן

וגם: למה ב"פלאפון" מוכרים מכשירים משומשים-מחודשים בלי להודיע? מי בסדר איתנו, ומי מלכלך? דוברמן, טור צרכנות חדש ונשכני

 
 
 
 
 
 
 
 
 
המקרה

נטי שידרגה מכשיר בחברת "פלאפון" במסגרת מבצע "קח מכשיר לחודש ניסיון ללא תשלום נוסף". לאחר זמן מה ביקשה להחזיר את המכשיר, שלא ענה על ציפיותיה. ב"פלאפון" הבהירו לה שחודש הניסיון חלף כבר, אך הודיעו כי "בצעד חריג" הם מוכנים לתת לה מכשיר אחר כתחליף. נטי, בלית ברירה, לקחה את המכשיר החדש.

יומיים לאחר מכן השתעשעה נטי עם הגדרות המכשיר, וגילתה לחרדתה שהוזנו בו פרטים מלאים של מישהו אחר. במכשיר אותו קיבלה, "יונדאי ספיריט", ישנה אופציה להזין את פרטיך האישיים למכשיר: שם מלא, גיל, כתובת, טלפון בבית וסוג דם. במכשיר ה"חדש" שקיבלה, מצאה נטי את כל הפרטים הנ"ל כשהם כבר מלאים. בפה פעור התקשרה נטי למספר הטלפון שהיה מוזן במכשיר, בכדי לנסות ולהבין מה לעזאזל התרחש כאן. על הקו ענתה אימו של בעל המכשיר הקודם, נער בן 14. נטי החלה לפרט בפני האם את הפרטים שמצאה במכשיר הסלולרי. האם, שנבהלה עד עמקי נשמתה, ניתקה לנטי את השיחה, לא לפני שהתחננה שלא תתקשר לביתם יותר.

כשפנתה ל"פלאפון", אישרה בפניה נציגת השירות את חומרת הדברים והסבירה לה שמדובר בטעות חד-פעמית. כשנטי הקשתה ושאלה לגבי קיומם של פרטים ישנים במכשירה החדש (!), הסבירה לה הנציגה כי "זה נהוג לתת בפלאפון מכשיר יד שנייה במקרים כאלו". "על עוגמת הנפש", הסכימו לפצות את נטי בשישים דקות שיחה חינם.

לטענתה של נטי, מעולם לא נאמר לה כי מדובר במכשיר "מחודש". אחרת, היא מעידה, "לא הייתי מסכימה לקבל מכשיר ישן בעוד אני משלמת על המכשיר החדש שהחלפתי". בנוסף, היא מציינת, "לא הוחתמתי על אף חוזה או מסמך שמביא לידיעתי שאני מקבלת פה מכשיר ישן. החברות הסלולריות הרי מחתימות אותך היום על כל פיפס קטן, אז איך הן פספסו את זה בדיוק?".

תשובת החברה

מחברת "פלאפון" נמסר לנו כי המכשיר החליפי שקיבלה נטי ניתן לה באישור חריג, זאת לאור איחור של יותר משבועיים מ-14 הימים שניתנו לה לשם ביטול העסקה. בנוסף, טוענים ב"פלאפון", "הוסבר לה כי היא מקבלת מכשיר מחודש ולא חדש – שווה ערך למכשיר אשר החזירה, זאת, בהתאם לנהלי החברה לפיהם בהחלפת מכשיר שהוחזר ניתן מכשיר שווה ערך ולא מכשיר חדש, שלא כמו בשדרוג מכשיר."

"יצוין, כי לפי נהלי פלאפון, בתהליך החזרת מכשיר לחברה נמחקים דרך קבע כל הפרטים הקיימים בזיכרון המכשיר, וכי במקרה זה – עקב טעות אנוש חד פעמית – ככל הנראה לא נעשה הדבר.פלאפון הרואה חשיבות עליונה בשירות הלקוח, הציעה ללקוחה, כמחווה חד פעמית, הטבה בדקות זמן אויר".

השורה התחתונה

מבדיקה שעשינו מסתבר, כי נציגי חברת פלאפון אכן מתודרכים להבהיר ללקוחות כי מכשירים חלופיים הינם "מכשירים מחודשים". האשמה במקרה הזה, להערכתנו, היא בנציגים לא מיומנים מספיק של חברת "פלאפון", המאפשרים מפגעים צרכניים דוגמת המתואר להתרחש.

גם בחברות אורנג' וסלקום ממחזרים מכשירים ללקוחות.

ראוי לציין כי מכשיר "מחודש" (או כפי שהוא מכונה באורג' – "ממוחדש") הוא מכשיר שהשתמשו בו, לעיתים לאורך תקופה, ולשם "חידושו" מוחלף בו רק הפאנל או חלק פגום. זה כמובן, במקרה הטוב.

הדוברמן ממליץ, בכל החלפה או שדרוג של מכשיר ובכל רשת סלולרית, לדרוש לדעת במדויק באיזה מכשיר מדובר. לפעמים, מומלץ אף לשאול ספציפית "האם מדובר במכשיר מחודש?". אם באפשרותכם להימנע מקניית מכשיר שכזה, היינו ממליצים על כך בחום.

לגבי עניין הזיכרונות, אין ספק שמדובר בטעות-אטומית של "פלאפון". בכל מקרה, כשאתם מוסרים מכשיר, עשו לעצמכם טובה ומחקו את כל הפרטים המזהים ממנו. על "פלאפון", מסתבר, אי אפשר לסמוך שתעשה את זה לבד.
 

עכשיו גם אתם יודעים

 
כך תוזילו את האינטרנט שלכם ב–25 אחוזים (מיועד ללקוחות ADSL בלבד) :

התקשרו עכשיו ל-199, קו השירות החינמי של בזק, ודברו עם המוקדנית. ספרו לה שאתם לקוחות ADSL ואתם מעוניינים לעבור לכבלים. המוקדנית תאמר לכם להמתין מספר שניות בכדי שתוכל "לדבר עם המנהל שלה על משהו". מיד אח"כ היא תציע לכם "הנחה מיוחדת" בכדי שלא תתנתקו. ההצעה: 15 אחוזים הנחה מיידית על מה שאתם משלמים היום בהתחייבות לשנה, או לסירוגין – 25 אחוזים הנחה לארבעת החודשים הקרובים. ככה סתם.

אנחנו ממליצים, כמובן, להירשם למבצע של ארבעת החודשים. תרשמו לכם בצד מתי עשיתם את השיחה, וזכרו להתקשר שוב בתום התקופה. סביר להניח שעד אז הם כבר ימצאו הנחה אחרת כדי שלא תעברו למתחרים.
 
 

ציון לשבח

יובל התלהב מהמיזם החדש songs.co.il, מאגר השירים החוקי של NMC, ולפיכך החליט לנסות בעצמו את העניין ולרכוש שיר. הוא נכנס לאתר, פעל על פי ההוראות, מילא את פרטי כרטיס האשראי שלו ואישר את הקנייה. לרוע מזלו, מסך האישור לא דמה כלל וכלל לזה שציפה לו. במקום לינק להורדת השיר הנכסף הוא קיבל בפרצוף עמוד שגיאה. מיותר לציין שיובל התבאס עד עמקי נשמתו. רגע לפני שהקליק על האייקון של קאזאה, החליט יובל שלא לוותר ושלח אימייל נזעם ל-NMC בו הוא מספר להם על התקרית.

NMC, כך מעיד יובל, ענו בזריזות מפתיעה על המכתב, התנצלו וניסו לפתור יחד איתו את הבעיה. כשנדמה ששום דבר לא עוזר, שלחו לו את השיר באימייל והתנצלו בשנית על חוסר הנעימות.
 

ציון לגנאי

 
הגולש א' החליט לקנות מחשב נייד חדש. הוא נכנס לאתר נטאקשן, מצא מחשב העומד למכירה פומבית, הציע מחיר וזכה. לאחר כשעה הבין א' שהוא אינו באמת מעוניין במחשב החדש. חיש קל שלח מייל לנטאקשן לפיו הוא מעוניין לבטל את ההזמנה. כמו בקניה "במציאות", גם כאן זאת זכותו המלאה.

יום למחרת התקשרו אליו מנטאקשן והודיעו כי "אין בעיה, העסקה מבוטלת". בהמשך אותו היום הגיעה לתיבת המייל שלו ההודעה הבאה:
 
א' לא ראה סיבה טובה לשלם קנס בן 100 שקלים על ביטול שהוגש כשעה לאחר הזכייה. הוא התקשר לנטאקשן וביקש להבין מדוע קיבל את הקנס. הם, מצידם, הסבירו כי הם "גורם מתווך בלבד" אך אמרו שינסו לעזור מפאת המקרה ויפנו לספק המחשב – חברת נתי סקאל בע"מ (שאינה קשורה, אגב, לסקאל מהדיוטי).

לאחר כיומיים התקשרו לא' מנטאקשן והודיעו כי "נתי סקאל" מסרבים לבטל את הקנס. ראוי לציין שגם נטאקשן לא התנדבו לספוג את הקנס המדובר.

דיברנו עם מנכ"ל החברה, נתי סקאל. גם לאחר שהסברנו לו את המקרה (ואת העובדה שבקשת הביטול נשלחה זמן קצר לאחר הזכייה) המשיך להתעקש מר סקאל על החיוב. לטענתו, "בעבר לא גביתי את הקנס ואנשים ניצלו את זה. היום המדיניות היא לחייב בדמי ביטול".

ליכלכת, מר סקאל. על פי החוק להגנת הצרכן (סעיף 14ה'), אכן זכותך לחייב את הלקוחות המבטלים ב-5% מערך המוצר או ב-100 שקלים, הנמוך מבין השניים. מאידך, חברות רבות נמנעות מלעשות כך, בכדי לשמור על לקוחותיהם לאורך זמן, במיוחד כשמדובר בביטול מהיר בטרם המוצר הגיע לקונה. בחו"ל, אגב, המושג "דמי ביטול" כמעט ואינו קיים.

ל-א', בכל מקרה, זה כבר לא משנה דבר. הוא לא יחזור לקנות אצל נתי סקאל. ואתם?
 

ככה תשיגו אותנו

דפקו אתכם? תנו לנו להפוך שולחנות!
דוא"ל : doberman_report@coolmail.co.il (נא לצרף שם ומספר טלפון)
פקס : 03-6241952 (לידי "דוברמן").

גילוי נאות: דוברמן מתפרסם בפורטל נענע הנמצא בבעלות חברת נטוויז'ן. עם זאת, הוא נטול פניות לחלוטין.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by