ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
א שידעך! 
 
 
גילי סופר

סוף סוף, אחרי שעשה את זה לכל כך הרבה אנשים, גם קופידון מצא שידוך כשר, בדמות JDATE האמריקני. איך זה קרה, ואיך זה ישפיע על מחפשי האהבה של ארצנו?

 
 
 
 
 
 
 
 
 

החתן היהודי

לפני יותר מעשור ביליתי בסיני ערב מרתק עם בחור ניו-זילנדי, ועוד אחד ניו-יורקר. שיחת הטיילים התגלגלה לענייני יהדות. הניו-יורקר הצליח להפתיע אותנו כאשר סיפר בביקורתיות רבה שיהודים בתפוח הגדול שולחים את הילדים והילדות שלהם להזדיין במועדונים של יהודים כבר בגיל 15, רק שלא יבוא איזה גוי. זה היה ג'יי-דייט לפני האינטרנט.

ב-97' הקימו אלון כרמל וג'ו שפירא אתר היכרויות ליהודים, שנחל הצלחה כל כך גדולה שגם שוכפלה לאתרי היכרויות נישה נוספים. מאצ'נט, החברה שהקימו בעקבות כך על 140 עובדיה ברחבי העולם, נסחרת בבורסה, וגם דיווחה על הכנסות של 25 מיליון דולר בתשעת החודשים הראשונים של השנה. באתריה רשומים מעל 16 מיליון משתמשים.
 

הכלה – בת ציון כשרה

 
הכלה מכאן. היא ישראלית גאה, גרה בצפון תל אביב והיא בת גילו של החתן. קופידון הוא אולי אחד מאתרי האינטרנט הכי מצליחים בארץ. הוא המותג המוביל בתחום המוביל של שירותי סינון-מיון-ודיון בקרב מחפשי בני הזוג. מי שהקים את החברה, ציון מדמון, יכול להסתכל היום בגאווה לא רק על תמונות של מאות חופות שהעמיד האתר, אלא גם על בסיס נתונים של 800 אלף נרשמים לאתר מאז הקמתו, ועל 200 אלף חברים פעילים, עשרות אלפים הנכנסים לאתר מדי יום (זה אומרים בצד של הכלה). זה עיקר הנדוניה. פוינטמאצ', החברה שמפעילה את האתר המצליח, היא חברה פרטית, והנתונים הכספים שלה לא פורסמו מעולם, אך אם נדבר בהכנסה בסדר גודל של 10 מיליון שקל בשנה, בערך עשירית מהחתן, לא נפספס בהרבה. הכלה לפחות מוציאה פחות משהיא מכניסה – הקרובים שלה אומרים שבשנה האחרונה היא מרוויחה בעוד הוא מדווח על הפסדים.
 

החיזור

 
זה לא ששני האתרים הכירו באינטרנט, יצאו לבית קפה פעמיים, נכנסו למיטה, ראו כי טוב, ואצו רצו לשמח את היידישע מאמע. לפני שלוש שנים רכשה חברת מפל תקשורת (בבעלות תמי מוזס ונדב פלטי) חלק מהבעלות על קופידון, ועם האימא המאמצת האמידה החליט הקופידון לנסוע קצת יותר לאמריקה. לפני כשנתיים אפילו הרהיב עוז והקים אתר שידוכים ליהודי התפוצה, ג'יי קיופיד שמו (הו ג'יי, קומפיטישיון). אפילו אתר היכרויות כללי לדוברי האנגלית באשר הם שם הקימה, קיופיד USA. בערך באותו הזמן שלח גם החתן את זרועותיו הארוכות לארץ הקודש (יש לו שורשים פה, יו נואו), ופתח ג'יי דייט עברי.

לומר בדיעבד שהיה צפוי שההתגרויות ההדדיות יגמרו אצל הרב זו לא חוכמה גדולה, אבל ככה זה בחיים. נחסוך מכם את תיאור ההתגוששות העסקית שהופכת לחיבוק, אבל בשעה טובה, לאחר שכתבו עליהם בעיתון בתחילת השבוע שעבר שהם הולכים להתחתן, הם גם הודיעו על כך רשמית למחרת.
 
 

השידוך

ההודעה הרשמית לא יצאה ממש בעיתוי המושלם מבחינת ההורים המאושרים. כרגע העסקה נמצאת בבדיקת נאותות. המשמעות היא שהם לחצו ידיים, העורכדינים לחצו ידיים, ועכשיו רק נותר שגם רואי החשבון ילחצו ידיים. מאצ'נט לא קנתה את מפעילת קופידון פוינטמאצ', אלא שניים מתוך שלושה אתרי ההיכרויות שלה: את קופידון ואת ג'יי קיופיד. בינתיים הם עוד לא מגלים מה גובה המוהר, אבל גם זה רק עניין של זמן, כי מאצ'נט, כאמור, היא חברה ציבורית והמשקיעים בבורסה של פרנקפורט זכאים לדעת. כך או אחרת, לא מדובר בשקלים בודדים אלא בדולרים רבים.
 

הבוקר שאחרי

 
בין שני האתרים היו כמה וכמה הבדלים לפני המיזוג. ההבדל הבולט ביותר הוא התשלום. בג'יי דייט הישראלי לא נדרש תשלום אלא ממי שלא הסתפק בישראלים הרשומים ורצה ליצור קשר רומנטי עם יהדות התפוצות. בקופידון נדרש תשלום מהמשתמשים עבור יצירת קשר עם משתמשים אחרים. יש שם שיטה שלמה של הורדת והרמת חומות ומחסומים בין המחפשים. משתמשת רשומה בקופידון יכולה, למשל, לבקש לחסום פניות אליה מגברים גרושים. יש שם גם משחק שלם של נקודות הנקנות בשקלים, באמצעותן ניתן לקרוא הודעות שנשלחו בין החברים ושאר משחקי חיזור אולטרה-דיגיטליים.

מנהל הפעולות הבינלאומיות במאצ'נט, חגי טל, מסביר לחיים ברשת כי השימוש היה חופשי בארץ (בניגוד לשאר אתרי החברה בעולם) על מנת להגיע תוך זמן קצר למספר משתמשים רב. "ביום הקנייה השווינו את מספר המשתמשים הפעילים לזה שבקופידון", הוא אומר. טל מעריך כי החפיפה בין האנשים הרשומים בשני מאגרי המידע גבוהה מ-50%. גם אלדד בן תורה, סמנכ"ל פוינטמאצ', אומר לחיים ברשת כי "מדובר בקהילה חופפת של עשרות אחוזים".

בשתי החברות עוד לא יודעים בדיוק לספר איך יראה המיזוג מבחינת המשתמשים. בינתיים מופתע בן תורה שהאיחוד לא מכה בתדהמה את עולם האינטרנט הישראלי. הוא מניח שזה יבוא כאשר יחולו השינויים באתר. עכשיו יושבים בחברה וחושבים "איך יראה 'קופידון דור ב'. החוכמה האמיתית היא למזג את היתרונות של החברות". אל-רז סלע, מנהל המוצר של ג'יי דייט בארץ, אומר ש"מותג קופידון, עם האופי הקופידוני שנבנה במשך שנים, הולך להישאר".
 
מבחינת המחפשים, יתרון אחד הוא ברור. החברים בשני האתרים יוכלו מעתה להכיר אנשים ממאגר יותר גדול. טל מסביר כי הטכנולוגיה של ג'יי דייט תאפשר למשתמשים לקבל מידע רב יותר על כל משתמש אחר, דוגמת כמה שמן הוא, כמה אנשים פנו אליו, וגם כלי התקשרות נוספים, "כלים של קריצות". סלע מאוד חד בעניין: "המשתמשים של קופידון יקבלו את הממשק של קופידון על הפלטפורמה הטכנולוגית הכי מתקדמת בעולם. נקודה".

המשתמשים של ג'יי דייט, לעומת זאת, יצטרכו להתחיל לשלם. איש בג'יי דייט לא אומר את זה, יש גם מי שאומר שהוא 'לא יודע', אבל אין באמת אפשרות אחרת. "במיזוג עצמו אולי יהיה איזה שהוא מבצע", אומר בן תורה מקופידון, "בסוף זה יהיה אתר מאוחד בתשלום שייתן יופי של תמורה". משתמשי ג'יי דייט העולמי דווקא ירוויחו – להם נוסף לפתע מאגר של מאות אלפי יהודים. יהיה שמח. ישראלים שסתם חיפשו מישהו מהבלוק השכן, יתחילו פתאום לקבל הצעות לקליטת עלייה, ואולי גם לירידה.

לא פשוט למזג שני מאגרי נתונים כאלה גדולים, ועם כל חשיבותו של המיתוג, עיני האינטרנט כולן נשואות לראות את ההודעה לבורסה בה ייכתב כמה שווה בסוף 2003 כל 'ראש' במאגר מידע אמין שכזה. מפולוח לפי מין, גיל, וגם העדפה מינית. לא ברור מה חשים הקופידונים שנמכרו לאח היהודי הגדול. לדעת סלע, הדבר הכי חשוב לכל אחד ואחד מהם הוא 'למצוא'. שני המאגרים הגדולים של הסינגלז היהודיים בעולם מתחברים, וזה, לדבריו, "מגדיל את הסיכויים למצוא".


*גילוי נאות – jdate מספק שירותי הכרויות לגולשי נענע.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by