ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
חנינה כוללת למשתמשי קאזאה 
 
 מנכ``ל NMC, זאב שליק, בהשקת songs.co.il (צילומים: עידו קינן)   
 
עידו קינן

במקום לקרוא לנו גנבים ולאיים בתביעות, NMC סומכת עלינו ומוכרת לנו שירים בלי הגנות; קאזאה עדיין יותר זולה, אבל תנו בריספקט על האומץ

 
 
 
 
 
 
 
 
 
ציקית וצביקית פיק בהשקת songs.co.il
 ציקית וצביקית פיק בהשקת songs.co.il   
תעשיית המוזיקה קוראת לנו גנבים. אקו"ם אמרו שאנחנו מממנים ארגוני טרור. מנכ"ל הליקון קרא לצאת למלחמה של "אפס סובלנות" נגדנו. ורק בחברת התקליטים NMC אומרים לנו: אנחנו לא יוצאים מנקודת הנחה שאתם גנבים, אלא שעוד לא הציעו לכם ממשק נוח וזול לקנות את השירים הללו. אז בואו, תראו, יש פה שירים להורדה, וזה גם לא נורא-יקר.

songs.co.il, שירות ההורדות של NMC שהושק אתמול, מציע למכירה שיר בארבעה שקלים ואלבום ב-35. אנחנו מכירים שירותים דומים מהעולם, מ-iTunes ועד נאפסטר, אבל כששאלנו את מנכ"ל NMC, זאב שליק, על אמצעי ההגנה שננקטו כדי למנוע את העתקת השירים, הוא הפתיע: "אין פה אמצעי הגנה. אנחנו מספקים קבצי MP3 פתוחים". האם אתה לא חושש מהפצה פיראטית של השירים, שאלנו, והוא הפתיע בשנית: "חיפוש בקאזאה יראה שכל השירים שלנו ממילא שם. ללא קשר לפן החוקי, אנחנו חושבים שאם אנחנו כחברה, כתעשיה וכאמנים ניצור חוויה מהנה, פשוטה וסבירה ללקוח, אין לי ספק שאנשים יורידו בתשלום".
 
הבילויים ופוליאנה פראנק בהשקת songs.co.il
 הבילויים ופוליאנה פראנק בהשקת songs.co.il   
היינו בהלם. מנהל חברת תקליטים ישראלית סומך על אזרחי מדינת הדיסק הבודד, שבדרך כלל מגיע גם הוא מהבאסטות של המזוייפים? מדובר בגישה מהפכנית ביחסי מוכרי המוזיקה וקהל הצרכנים שלהם בארץ (ואולי גם בעולם). הקהל הישראלי, תמיד בחזית הטכנולוגיה ואחד המחוברים ביותר בעולם לאינטרנט מהיר, דרש וצרך שירים באינטרנט. אפשר לטעון שהוא הלך לנאפסטר (ואח"כ לקאזאה) כי אף אחד לא סיפק לו אלטרנטיבה חוקית; אפשר גם להגיד שלא היה סיכוי לאלטרנטיבה חוקית כשקאזאה שובר את השוק. אבל עד עכשיו, כל מה שתעשיית המוזיקה אמרה לישראלי זה מה אסור לו לעשות: אסור להוריד שירים בקאזאה. NMC, לראשונה, אומרת לו גם מה מותר.

נציג אקו"ם, אסף נחום, אמר באירוע ההשקה: "זוהי פריצת דרך תרבותית וטכנולוגית גם יחד. אנחנו בטוחים כי זה צעד ראשון ומבורך לצמצום הפעילות הלא-חוקית ברשת". שליק, לעומתו, סירב לדבר ספציפית על תביעות נגד גולשים. "אנחנו צריכים לשאוף להגביר את המודעוּת לחוקיות, להילחם בזה בשלב מסוים", אמר והוסיף: "אני קורא לכל הצעירים שבינינו להיכנס לאתר עם ההורים ולהראות להם מה זה הורדה, ולהורים – להסביר לילדים מה חשיבות ההורדה החוקית". בדבר אחד צודק נחום מאקו"ם: זו מהפכה תרבותית. זו הפעם הראשונה שתעשיית המוזיקה הישראלית מתייחסת לגולשי האינטרנט כאל לקוחות פוטנציאליים, ולא כאל שודדי דרכים.
 
 
הצעד של NMC מנוגד לא רק לגישה של אקו"ם, הליקון והפדרציה לתקליטים, אלא גם לזו של התעשיה האמריקאית, שעושה כל שביכולתה להגביל את האפשרות של הצרכנים שלה להשתמש במוצרי המוזיקה שהם רוכשים. עדות לכך היא העובדה שהמיזם של NMC לא מכיל שירים לועזיים, ולהערכת שליק "ייקח זמן עד שזה יקרה".

כמו קוסם שמוציא את הארנבת השלישית מהכובע, שליק לא הפסיק להפתיע: לדעתו, חשיפה של הגולשים למוזיקה ישראלית ברשת תגדיל, חוזר, תגדיל את המכירות בחנויות הדיסקים. בעיניו, זה לא סותר את אמירתו לפיה "התעשיה צריכה לשנות את עצמה מתעשיית תקליטים לתעשיית מוזיקה", והוא קורא לחברות התקליטים האחרות להצטרף למיזם שלו – או להתחרות בו.

הנה מה שמצאנו בין השורות של הדברים שאמר שליק (ויובהר כי מדובר בפרשנות שלנו בלבד): חברים, אנחנו דינוזאורים, והנה מגיע האסטרואיד הגדול. מי שלא יעבור מוטציה – יצמיח כנפיים או יאבד משקל, למשל – יהיה בעוד כמה שנים מוצג מוזיאוני. אני לא יודע מה בדיוק צריך לעשות כדי לשרוד, אני לא יודע אפילו אם המחיר שקבענו הוא נכון, אבל על מצבתי יוכלו לכתוב: "לפחות ניסיתי".
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by