ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
מגזין חיים ברשת 
עשר המכות של פייסבוק 
 
 לו רק היה בפייסבוק כזה כפתור    צילום: shutterstock    
מגזין חיים ברשת |
 

פרויקט מיוחד לפסח: מתיוג תמונות נוראיות ועד להודעות קבוצתיות וטביעה בים של נוטיפיקציות - קבלו את רשימת עשר המכות הקשות ביותר של פייסבוק

 
 
 
 
 
 
 
 
 

1. תיוג תמונות לא רצויות

 

המכה הזו היא ראשונה בכתבה כיוון שכולנו עברנו את המצב המביך הזה: אתם מקבלים נוטיפיקציה לגבי תיוג תמונה שצולמה באירוע שאתם זוכרים שלא הייתם בו במיטבכם, בלשון המעטה. מהר מאוד אתם נכנסים לפייסבוק, ובאצבעות רועדות ומזדרזות, עושים הכל כדי למצוא את התמונה שמאיימת להפיץ לכל חברי הפייסבוק שלכם את המציאות העגומה - שלפעמים אתם פשוט לא פוטוגנים.

 

כדי להימנע ממצבים כאלו, כדאי מאוד לשנות את ההגדרות בפייסבוק, כך שכל תיוג תמונה ידרוש אישור שלכם לפני שיופיע בטיימליין. פשוט נכנסים לPrivacy Settings, משם נכנסים ל- Timeline and Tagging, ומשם משנים את ההגדרות כך שיהיה עליכם לאשר תיוגים. מרגע שתתקנו את ההגדרות לא תחששו יותר להצטלם באירועים משפחתיים או תוך כדי "ריקוד הציפורים" בחתונות.

 

2. צ'ט עם נודניקים

אין לנו שום דבר נגד חברי הפייסבוק שלנו, וכמובן שבחרנו את כולם בצורה מדוקדקת כי אנחנו מרגישים אליהם קשר מיוחד במינו. למרות זאת, מדי פעם אנחנו נקלעים לשיחה עם אחד מהם בזמן לא נוח, ומבלי שתהיה לנו סבלנות להסביר לו למה - אנחנו פשוט לא יכולים לנהל את הצ'ט עם האדם הזה.

 

מה עושים? נעזרים במדריך איך להתחבא מחברים חופרים בצ'אט של פייסבוק. במדריך תלמדו ליצור רשימת חברים מוסתרים, גלויים או חסימה למשתמש ספציפי בלבד. שנו את ההגדרות, ותחסכו בזמן שנשרף על שיחות "מה נשמע?".

 
חבר, אתה חופר.
 חבר, אתה חופר.   צילום: צילום מסך 
 
 

3. שיוך לקבוצות

מתי בפעם האחרונה בדקתם לאילו קבוצות אתם שייכים בפייסבוק? למקרה שלא ידעתם, כל חבר בקבוצה יכול לשייך אתכם לקבוצה שהוא חושב שתתאימו לה. חשוב מאוד להיות עירניים ולבדוק לאילו קבוצות אתם שייכים, כדי שלא ייצא בטעות שאתם משתייכים לקבוצת "גם אני צמחוני גאה" במקביל לקבוצת "בשר אדום - לא יכול בלעדיו".

 

מה עושים? פשוט נכנסים לרשימת ה-Groups שנמצאת בסרגל השמאלי ובוחרים רק בקבוצות שבאמת משקפות את אישיותכם.

 

4. "בוא תשקה לי את החווה!"

משתמשי פייסבוק נחלקים לשניים: אלה שהתמכרו למשחקיים חברתיים ואלה שלא מבינים על מה כל ההתלהבות. אם אתם נמנים עם הקבוצה השנייה, ודאי נתקלתם בעבר בבקשות לבוא ולהשקות את הגינה של החבר, לשלוח לו סחורה וכן הלאה.

 

מה עושים? בפעם הבאה שאתם מסננים קללה עסיסית בזמן שאתם מוחקים את הנוטיפיקציה הבלתי רלוונטית, הקדישו דקה על מנת למצוא את האפשרות "הסתר עדכונים מסוג זה". בצורה כזו, לא תיחשפו יותר לפגעי זינגה ודומותיה (למרות שאנחנו דווקא ממליצים לחטוא מדי פעם ולהתמסר למשחק פייסבוק. זה נחמד).

 

 
שלח לי שקט וסחורה. פארמוויל
 שלח לי שקט וסחורה. פארמוויל   צילום: צילום מסך 
 

5. הודעות קבוצתיות

קרה לכם שחבר טוב שלח לכם הודעה בפייסבוק על מסיבת ההפתעה שהוא מארגן לחברה שלו, ועל הדרך החליט לעדכן עוד 20 מחבריו הטובים ביותר באותה הודעה? מהר מאוד מתפתח דיון בנושא "מי מביא מה", שמציף אתכם בים של דמעות ונוטיפיקציות שכלל לא רלוונטי לכם - כי אתם כבר סימסתם שתביאו בורקס.

 

מה עושים? הקדימו תרופה למכה, ובפעם הבאה שאתם מקבלים הודעה שאינכם הנמענים היחידים בה - פשוט בחרו באפשרות Leave Concersation.

 

6. ימי הולדת

בכל הקשור לימי הולדת, אפשר לזהות בפייסבוק כמה סוגי התנהגויות של אנשים שנחשבות למכה בעיננו. ראשית, יש את האנשים שסוגרים את הפרופיל שלהם ביום ההולדת. אותם יחידי סגולה, שמוחקים את תאריך יום ההולדת רגע לפני היום המיוחל, ולפני שמספיקים לשגר אליהם בטיימליין "מזל טוב" כדי לצאת ידי חובה מבלי שנצטרך לסמס - הם בוחרים לנעול את הפרופיל לברכות. מה עושים? דואגים לנעול רק בפניהם את הטיימליין שלנו ביום ההולדת, אם אתם טיפוסים נקמנים.

 

בצד של מקבלי הברכות, כולנו מכירים את האנשים הזרים בפייסבוק שמנצלים את יום ההולדת שלכם כדי לאחל לכם מכל הלב את כל שביקשתם. לא משנה שהם לא מכירים אתכם בשום צורה, ושהתחברו אליכם לפרופיל כדי לצרף אתכם לקבוצת "גם אני אוהד את בית"ר" (ראו סעיף 4).

 

לצד אלה, כמובן שישנם המינימליסטים. אותם אנשים שחושבים שאל לנו להסתכל בקנקן, ושאם ברכה כמו "מזל טוב" החזיקה זמן רב כל כך בסביבה - כנראה שהיא אומרת עולם ומלואו. תת קבוצה במינימליסטים הם המברכים שחושבים שסימן קריאה והכפלת אותיות הוא אמצעי לגיטימי להעצמת הברכה. כאילו ש"מזל טובבבבבב!!!!" ירגיש מושקע יותר מהמזל טוב בדקדוק נכון.

 

 
איפה העוגה?
 איפה העוגה?   צילום: shutterstock 
 

7. תמונה מזעזעת שזוכה לפרגון

נחזור לתופעת התמונות בפייסבוק: לנו זה אף פעם לא קורה - אבל החברים שלנו בפייסבוק נוטים להעלות תמונות לא מחמיאות שלהם, ולהמתין לפרגונים כשהמקרה, איך לומר בעדינות, לא ממש מצדיק זאת. התוצאה: תמונות מביכות שזוכות לפרגונים מסיבות שידועות רק למגיבים עצמם.

 

מה עושים? פשוט מקבלים את התופעה, ומסכימים שלפעמים זה מאוד מצחיק לראות עשרות תגובות בסגנון "כמה שהוא דומה לאבא!" על תמונה של עולל בן יומו עם פנים אדמומיות ועיניים נפוחות.

 

8. תחרויות לייקים

ז'אנר המכות הזה מגיע עם הפתיח הידוע: "אני אף פעם לא עושה דברים כאלה, אבל". מיד אחר כך מגיעה השתפכות של הכותב, שבה הוא מסביר למה הוא, אשתו, אחותו, בתו או דוד רחוק מצד העוזרת הגיעו למצב שהם פשוט חייבים את הלייק שלכם בתחרות כזו או אחרת.

 

"אתן לו רק לייק אחד", אתה אומר לעצמך בפעם הראשונה שתקיש על האצבע המונפת הכחולה של פייסבוק. גם בפעם השנייה תשנן משפט דומה כשאותו אדם יחזור ויאמר "הגעתי לפיינליסטים - לחצו עוד פעם ואני מנצח!". וכן, אפילו בפעם השלישית תלחצו על הלייק, תוך כדי חריקת שיניים. כי מה, אם הבאתי אותו עד לכאן - לא אדחוף אותו עד הסוף? (תשובה: לא!).

 

מה עושים? מלמדים את פייסבוק אילו פוסטים אתם רוצים בטיימליין שלכם ואיזה ממש לא. משתמשים בכפתור ה"הייד" עבור הפוסט הספציפי או כל עדכוני המשתמש המדובר, ומקבלים ניוזפיד נקי. יחסית.

 

 
רק לייק אחד, בחייאת.
 רק לייק אחד, בחייאת.    צילום: shutterstock 
 

9. חפירות בפיד

לכל אחד מאיתנו יש את תחומי העניין שלו, ולעתים קרובות מגיע אירוע שפשוט לא מעניין אותנו אבל עדיין סוחף את כל החברים שלנו להעלאת סטטוסים כאחוזי אמוק, בלי לתת לאצבעות שלהם מנוחה אפילו לרגע. לחלקנו מדובר במשחק של מכבי, נבחרת ישראל בכדורגל ואחרים פשוט לא יכולים לקרוא יותר סטטוסים על הג'קט של אביב בדה וויס או על עד כמה שהריסים של אביבית מהאח הגדול נראים כמו גורי חתולים שמחוברים לה לעפעפיים.

 

מה עושים? לוקחים נשימה ארוכה, וממשיכים הלאה. כאמור, גם אנחנו חוטאים בסטטוסים פחות מעניינים ואלא אם כן מדובר בתופעה שחוזרת על עצמה מאדם שאתם גם ככה לא מסמפטים - דאגו שהאצבע לא תהיה קלה על המקלדת, ואל תבטלו חברות על דברים שכאלה. מקסימום הייד.

 
זהירות, כאן חופרים.
 זהירות, כאן חופרים.   צילום: shutterstock 
 

10. הזמנות לאיבנטים

הזמנות לאיבנטים בפייסבוק היו פעם כלי די נוח - מגלים ברגע מי נמצא באירוע ומי לא, ויודעים האם שווה ללכת. עם הזמן, גם יחצ"נים למדו להשתמש בכלי ותיבת האיבנטים שלנו התמלאה באירועים שלאו דווקא נוגעים לנו.

 

מה עושים? בוחרים את החברים בקפידה. שימו לב מי מזמין אתכם לאירועים ואם הוא באמת מכיר אתכם. על פי רוב, מדובר יהיה בזרים מוחלטים שמשתמשים בפלטפורמה כדי לקדם את ענייניהם.

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by