ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
חדשות 
תם עידן: אנציקלופדיה בריטניקה לא תוציא עוד כרכים מודפסים 
 
 עליית האינטרנט היתה תחילת הסוף. אילוסטרציה    צילום: Getty Images / אימג'בנק    
חדשות |
 

האינטרנט חיסל את האנציקלופדיה המודפסת: 244 שנה לאחר שהמהדורה הראשונה ראתה אור, עוברת אנציקלופדיה בריטניקה להתמקד רק במהדורות המקוונות

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

סוף עידן: 244 שנה לאחר שהוציאה לאור את המהדורה הראשונה, אנציקלופדיה בריטניקה מפסיקה את הדפסת כרכי הנייר - ותתמקד רק במהדורות המקוונות. כך הודיע היום (ד'), נשיא החברה, חורחה אגילר-קאוס.

 

לדברי קאוס, מדובר בצעד הכרחי באבולוציה של החברה. "ראינו את זה בא מזה זמן מה", אמר. "לא מדובר בהגנה על עצמנו מפני ויקיפדיה, אבל אנחנו צריכים לעבור לעידן הדיגיטלי".

 

למרות זאת, בריטניקה במהדורה המקוונת תתחרה כעת ראש בראש עם ויקיפדיה החינמית - וצפויה לה תחרות לא פשוטה בכמה חזיתות - החל מהיצע התוכן ועד הנגישות במנועי חיפוש והמחיר. כך למשל, בוויקיפדיה כיום כ-3.7 מיליון ערכים, לעומת 100 אלף בלבד בבריטניקה. 

 

"ויקיפדיה - מלמול של מיליון קולות"

אולם השאלה הגדולה מכולן היא נושא התשלום: בעוד ויקיפדיה הפופולארית היא חינמית, השימוש בגרסה המקוונת של בריטניקה הינו בתשלום - 70 דולר לשנה. כחצי מיליון בתי אב בארה"ב משלמים כיום סכום זה, המקנה להם גישה למסד הנתונים המלא של מאמרים, לקטעי וידאו, למסמכים מקוריים ולאפליקציות סלולריות (אשר מחירן הרגיל עומד על 1.99 דולר לחודש).

 

בריטניקה מנסה לשווק את עצמה כאיכותית ומקצועית יותר מוויקיפדיה, אותה היא מגדירה כמקור מידע לא אחיד ברמת הדיוק. "ויקיפדיה היא טכנולוגיה נפלאה לאיסוף כל דבר - מתובנות נפלאות ועד שקרים ורמיזות. זה לא טוב מוחלט או רע מוחלט, אלא פשוט חוסר איזון. זהו מלמול של החברה, מיליון קולות במקום קול אחד", אמר קאוס והוסיף, כי הוא משוכנע שהצרכנים תאבי הדיוק יהיו מוכנים לשלם עבורו.
 

האינטרנט הרג את האנציקלופדיות 

 
תחילתו של עידן האינטרנט בישר את תחילת הסוף עבור האנציקלופדיות המודפסות. ממכירות שיא של 120 אלף כרכי בריטניקה שנמכרו בשנת 1990, צנחו המספרים בשיעור חד ל-8,500 כרכים בלבד של מהדורת 2010.

 

כיום, מכירות הכרכים המודפסים מהווים 1% בלבד ממחזור ההכנסות של בריטניקה. כ-85% מהכנסות החברה מגיעים ממכירת תוכניות לימודים במתמטיקה, מדע ואנגלית, והשאר ממנויים בתשלום לאתר.

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by