ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
ללקוחות "המכרז הישיר" יש כתובת 
 
 
גילי סופר

עו"ד איתי גזית, שמונה כנאמן לחברת מכירות הרשת הכושלת והמסובכת בחובות (מפעילת iwin ו-thebid), מנסה להרגיע את עשרות הלקוחות המאוכזבים: "נרכז את כל התלונות ונטפל בהן"

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
כותב לנו שוב רועי קל:

"יש לי שאלה, זכיתי מהמכרז הישיר לפני חודש במצלמה דיגיטלית ...המצלמה עדיין לא הגיעה למרות האימיילים ששלחתי בכל פעם מחדש. שאלתי היא - האם אפשר להגיש נגדם תביעה בגין אי אספקת מוצר? על פי מה שהבנתי הם עדיין לא פשטו רגל כי האתר שלהם פועל וממשיך לפעול - חלק מהמוצרים נשלחים וחלקם לא ...". והנה אנחנו חוזרים לעסוק במכרז הישיר, והפעם גם אנשי בשורות טובות אנחנו.

בשבוע שעבר נכתב כאן כך: "בשבוע החולף, כך מדווחים העיתונים הכלכליים, הגישה חברת המכרז הישיר לבית המשפט בקשה להקפאת הליכים בגין חובות של 15.5 מיליון שקל. שלשום נדחתה הבקשה". טעות. כלומר לא ממש טעות כי כך אכן דיווחו העיתונים הכלכליים, וגם לא ממש טעות כי הבקשה נדחתה במספר ימים. אבל טעות: ביום חמישי האחרון קיבלה השופטת ורדה אלשיך את הבקשה, הוציאה צו הקפאת הליכים עד ל-12 בינואר, ומינתה את עו"ד איתי גזית כנאמן של החברה. פירושו של דבר הוא שגזית מנהל את החברה בפועל מטעם בית המשפט. הוא עדיין לא ממש נכנס לעניינים, אבל תפסנו אותו לראיון קצר ואופטימי.


הנאמן

גזית אינו איש אינטרנט כלל ועיקר, וגם לא קשור באופן כלשהו לבעלי האתר. "פעם ראשונה ששמעתי עליהם או ראיתי אותם זה היא כשמוניתי. אני חייב לומר שאני אפילו לא מהפריקים של האינטרנט. אני חושב שלא ראיתי את האתר אף פעם".

מאחר שבית המשפט נתן לו כחודשיים לייצב את החברה הוא נאלץ להיכנס לעניינים מהר מאוד "כבר בימים הקרובים ימונה צוות חדש בחברה, ומשרדי החברה יועתקו למקום חדש", אומר גזית לחיים ברשת. "בראש ובראשונה אנחנו מתכוונים לרכז את כל התלונות ולטפל בהן. להתחקות אחר התקלות ולטפל בהן. וכן לעשות עבודה דומה מול הספקים". גזית מספק גם כתובת אימייל אליה אפשר כבר לשלוח את התלונות שלא טופלו. הכתובת היא webmaster@iwin.co.il, והחל מיום ראשון יתחיל הצוות של גזית גם לענות למתלוננים.

כוונתו של גזית היא, בתור התחלה, "למנות בחורה אחת שתטפל בכל הפניות ותשמש כ'שירות לקוחות'". וגם לגייס שני אנשי שיווק. הכוונה היא להגיע גם להסכמים יותר טובים עם הספקים שיהיו גם אטרקטיביים יותר לגולשים. "אני מקווה שתוך שבוע עד 10 ימים החברה תעבוד במתכונת החדשה שלה".
 
 
גזית, שמזכיר שזו הפעם הראשונה שמיזם אינטרנטי נמצא בהקפאת הליכים, מדגיש שהצרכנים הם אלו שיעמדו בראש סדר העדיפויות שלו. "ההנחיה של בית המשפט היא לבנות הסדר בו בראש ובראשונה הלקוח מובטח", הוא אומר ומוסיף כי "אפשר לטפל בנושא הצרכנים לטפל בצורה די קלה". לדבריו יש רשימה של כמה עשרות תלונות של לקוחות, שרובן הן על תקלות באספקה. נדמה שברגע שייוודע למי ש'זכו' במכירות המכרז הישיר כי זכותם לקבל את הסחורה אם הם רוצים בכך, יימצא גזית שמדובר בהרבה יותר פניות. כמו למשל פנייתו של ציון אדרי, שעד היום לא ידע על הסיכוי שלו לקבל את פינת האוכל שזכה בה.


הלקוחות

מספר לנו אדרי: "בתאריך 25/09/02 זכיתי במכרז באתר iwin בפינת אוכל עם 6 כיסאות. קיבלתי הודעת אימייל על זכייתי מהאתר. לאחר כשבועיים כשלא יצרו עימי קשר לגבי חיוב כרטיס האשראי, התחלתי להתקשר, במשך עשרות פעמים ובמשך כמה ימים, למס' הטל' של האתר, אך שום כלום, אין תשובה או תפוס. שלחתי לאתר iwin אין ספור אי-מיילים לקבל תשובה או מס' טל' של הספק, אך שום כלום, אין תשובה."

"הצלחתי בדרכי לברר את מס' הטל' של הספק ואת כתובתו", ממשיך אדרי, "וכשדיברתי עם אחד המנהלים (כדבריו) הוא אמר לי, לאחר שבירר את פרטיי, שאין לי שום סיכוי לקבל את פינת האוכל שזכיתי בה. לאחר שלחצתי אותו מדוע אני לא מקבל את הפינת אוכל הוא אמר לי בגלל סכום הזכייה הנמוך שזכיתי וכן שיש להם בעיות כספיות עם האתר. שאלתי אותו מדוע אם כך אתם ממשיכים למכור אם ישנם בעיות כספיות עם האתר? תשובה לא קיבלתי. קיבלתי ניתוק השיחה בפנים".

"לפי התנהגות האתר עצמו והספק, האם אין כאן משום רמייה או הטעיית האזרח, לקוח, שבתמימותו חושב שזכה במכרז כל שהוא".

במקרים פרטיים גזית עוד לא בקיא, אך הוא מכיר את העניין עקרונית, ואומר דברים מרגיעים. "ראיתי את המקרים האלה. ככל שאוכל לפחות, אתעקש עם כל הספקים שיירצו להמשיך לעבוד איתנו והם יצטרכו לספק את ההזמנות". גזית מזכיר שגם מבחינה משפטית הם חייבים לספק. רוב הספקים דרך אגב, מוסיף גזית "מעוניינים לעבוד איתנו - האתר הוא במה נהדרת".

גזית, כאמור, אופטימי. "מיומיים שלושה שראיתי, אני חושב שלחברה יש סיכויי הבראה מאוד גבוהים, הוא אומר. "אני חייב לומר שבשבת האחרונה, ואני חלילה לא זוקף את זה לזכותי, עוד לא עשיתי כלום, היו כניסות בצורה פנטסטית. אתה לא תאמין איזה היקף מכירות היה לנו בשבת האחרונה, יכול להיות שדווקא בגלל הפרסומים על הקפאת הליכים, אנשים רגועים יותר, לא יודע. אין לי את מספר הכניסות אבל היקף המכירות היה עשרות אלפי שקלים, זה מדהים, בתקופה כזו של מעבר". כאן חייבת לבוא ההסתייגות שלנו: כבר שמענו הרבה מדי בעלי עסקים שמספרים כמה העסק שלהם הוא מצליח, יציב ורווחי. זה אל"ף בי"ת בכל עסק. גם כאשר מדובר בנאמן של בית המשפט, מומלץ לקחת את הדברים בעירבון מוגבל. גזית גם מזכיר את מה שכבר נאמר בעבר: החובות הן כתוצאה מהפעילות מחוץ לרשת. האתר רווחי דווקא.
 
 
סיבה נוספת לאופטימיות של הנאמן היא העובדה שאין למכרז הישיר כמעט נכסים מלבד שני אתרי האינטרנט שלו. הנכס אינו רק המוניטין המפוקפק של האתרים, אלא גם העובדה שאלפי קישורים מובילים אליהם – מכל רחבי הרשת, היא משהו שיש לו ערך כזה או אחר. "גם הנושים מבינים את זה" אומר גזית. הסיכוי היחידי שלהם לראות לירה מתוך 15.5 מיליוני השקלים שחייבת החברה, הוא לתת לה להרוויח משהו. "בית המשפט נתן לי בסך הכל חודשיים. אם אראה לבית המשפט הבראה, שתניח את דעתו של בית המשפט ואת דעתם של הנושים, החברה תלך ותפרח ואולי נמכור אותה לצד שלישי ואת הכסף אפשר יהיה לחלק לנושים".

גזית חוזר ומדגיש כי החברה רווחית גם היום, כי בסך הכל מדובר בחברה עם סיכויי החלמה טובים שסבלה מכשלים ניהוליים. והשאלה חייבת להישאל: כשלים ניהוליים זה לא שהמנהלים לוקחים לעצמם יותר מדי כסף? מושכים משכורות וכספים, מוציאים על עצמם כסף של החברה? "עוד לא הגעתי לנושא של מנהלי החברה של כמה הם לקחו ואיך הם משכו כספים", עונה גזית, "אנחנו נגיע לזה, אבל זה כרגע בכלל לא על הפרק". בכל מקרה הקפאת ההליכים היא רק נגד החברה – לא נגד הבעלים. כל מי שיש לו תביעה כזו או אחרת כלפי בעלי החברה (רפי כהן צבי ויסמן וג.יפית) - רשאים להמשיך בהליכים משפטיים. "ההקפאה היא רק כנגד החברה. לחברה עכשיו יש שקט מוחלט אף אחד לא יכול לעשות לנו כלום, ואני כנאמן יכול לייצב אותה ולהפעיל אותה כחברה טובה ושקטה".


תגובת הספק (התמוהה)

אדרי אינו היחיד שפונה אלינו בעניין זה בשבועות האחרונים, לא בעניין המכרז הישיר בכלל - ולא בעניין הספק יונייטד טקסטיל בפרט. אדרי כאמור הגיע לחברה, ודיבר עם מנהלה. "אמרתי לו שאני מוכן לבוא לשלם במזומן, 'לשבור לו שטרות', ולקחת את הדברים. הוא לא היה מוכן למרות שהם המשיכו למכור את המוצרים באתר - נראה לי שזה בגלל שזכיתי במחיר נמוך". אדרי שמח לשמוע על מינוי נאמן. "לא מתאים לי תביעות, בית משפט, דברים כאלה. אם יש עורך דין שירוץ על זה אני רק אשמח".

פנינו למנהל יונייטד טקסטיל, גבי בן משה שאומר בתגובה את הדברים הבאים מסביר כי "אנחנו יבואן, מאיתנו לא קונים. עקרונית כל הזמנה שאנחנו מקבלים מהמכרז ויש עליה תשלום - אין לנו בעיה (לספק). במידה ואין לנו כיסוי אנחנו לא מספקים – זה הכל".

בן משה מדגיש כי אין לו כלל קשר עם לקוחות פרטיים, "אם אני מקבל הזמנה מגופים, מסודרת, אני מספק. הרי אנחנו פה בשביל לספק, בשביל מה אנחנו פה?"

- גם הזמנות במחירי הפסד?
"לנו יש לימיט מסוים, יש קו מסוים, יש דבר מסוים, יש לנו הסכם מסוים" – אומר בן משה, ומסיים את השיחה מבלי לפרש.
 
 
נפגעתם? דפקו אתכם? ראיתם מזימה שמתרחשת ברשת? יש לכם סיפור מרגיז לחלוק? כתבו לעגלה החשמלית בצירוף מספר טלפון ונשתדל לעזור.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by