ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
שופכים מנוע 

שופכים מנוע

 
 
שוש פורבס

עשה ואל תעשה בפירסום אתרך באינדקסים ומנועי חיפוש

 
 
 
 
 
 
 
 
 
לא צריך לצעוק, יש מקום לכולם. חבל שבדף הראשון יש מקום רק ל20 אתרים
 לא צריך לצעוק, יש מקום לכולם. חבל שבדף הראשון יש מקום רק ל20 אתרים   
ישנן מספר דרכים להביא מבקרים לאתר שלך, אבל הטובה (והזולה) מכולן היא עדיין האופציה הראשונית ביותר: הרשמה במנועי חיפוש. אם האתר שלנו עוסק בכלבים ורודים, למשל, ונרשמנו במנוע חיפוש תוך שימוש במילים המתאימות, נרוויח פרופיל איכותי מאוד של המבקר הממוצע: מאוד לא מקרי, ומעוניין בדיוק במה שיש לנו להציע - המבקר הטוב ביותר שאפשר להשיג.

אבל רישום במנוע בלבד אינו מספיק כדי שנזכה לזרם המבקרים המיוחל. רוב האנשים שמשתמשים במנוע חיפוש מבקרים באתרים המופיעים בדף הראשון של התוצאות, ולפעמים בשני או בשלישי. אם האתר שלנו רשום בדף החמישי או השישי, לצורך העניין, המשמעות המעשית היא שאנחנו לא רשומים בכלל. מכיוון שהדף הראשון מוגבל במספר האתרים שהוא יכול להכיל, התחרות על ההופעה בו גדולה מאוד.

בכדי להבין כיצד מגיעים לעמוד הראשון המיוחל, יש לדעת מעט על מנועי חיפוש באינטרנט. אפשר לחלק את רובם לשני סוגים - מבוססי אינדקס, ומבוססי רובוט. במנועים מבוססי האינדקס, עובד בשר ודם של המנוע עובר על אתרים ומכניס אותם לאינדקס, לעומת מנועים מבוססי רובוט, שבהם תוכנת רובוט (המכונה לעיתים "עכביש") משוטט בצורה חופשית ברשת ומכניסה את האתרים למאגר הנתונים.
 
מ-ל-ח-מ-ה. או שאתה בדף הראשון, או שאתה לא קיים
 מ-ל-ח-מ-ה. או שאתה בדף הראשון, או שאתה לא קיים   
בארץ, בגלל הבעיות הטכניות שכרוכות בשימוש בעברית ברשת, שולטים המנועים מבוססי האינדקס, אם כי יש כבר סנוניות ראשונות של מנועים מבוססי רובוט. כזה הוא, למשל, מנוע החיפוש של נענע (להבדיל מהאינדקס), מנוע חיפוש שנבנה בשיתוף פעולה בין וואלה! לאלטה ויסטה, ושני מנועים קטנים יותר- זאפ ותג.

סוג נוסף של מנועים אינו משתמש ברשימת אתרים משל עצמו, אלא מפנה את החיפושים לאתרים אחרים. MSN ישראל וסטארט הן דוגמאות טובות למנועים כאלה.

כאמור, יש מלחמה על הרישום במקומות הראשונים. בכדי לנצח בקרב התמיד הזה, יש להקפיד על דרכי הפעולה הבאות:

אין להתחיל ברישום האתר במנועי החיפוש עד שהאתר גמור או כמעט גמור.

יש לדאוג לכך שהאתר באמת עובד, לא רק במחשב שלנו ועם הדפדפן שלנו, אלא גם עם קונפיגרציות קצת שונות. אם הסוקר של האינדקס יבוא לבקר באתר ולא יצליח לקרא את מה שיש שם, רוב הסיכויים הם שהוא לא יכניס אותנו לשם.
 
בחורות יפות או כלבים וורודים, כולם רוצים מקום באינדקס, ורצוי בדף הראשון
 בחורות יפות או כלבים וורודים, כולם רוצים מקום באינדקס, ורצוי בדף הראשון   
אתר ממוקד ואיכותי בדרך כלל יקבל דירוגים יותר גבוהים במנועים השונים. אם האתר שלנו הוא בסגנון "האתר של יוסי שיש בו הכל" רוב הסיכויים שיופיע בדף האחרון של האינדקס, או שלא ירשם כלל.

מומלץ להימנע מ"טריקים" המיועדים להעלות בצורה מלאכותית את דירוג האתר. רוב מנועי החיפוש יודעים לזהות אתר המשתמש בטריקים כאלה, ואזי לרוב הם מסירים אותו לצמיתות מהרישום שלהם.

אלמנט נוסף וחשוב ביותר ברישום נבון של אתר הוא בחירת מילות המפתח המתאימות. מומלץ לחפש מילים שמצד אחד מתאימות לאתר ומתארות אותו בצורה מדויקת, אך גם נמצאות בשימוש תכוף על ידי הגולשים. ישנם כמה וכמה אתרים הנותנים לצפות במחרוזות החיפוש שאנשים משתמשים בהם, שיעזרו לנו למצוא את המילים המתאימות (גם לנענע יש דף כזה).

כאמור, חשוב להתאים את המילים לאופי האתר. אולי לאתר הכלבים שלנו לא יהיו כל כך הרבה כניסות כמו לאתר סקס, אך מצד שני, אם אנשים מחפשים סקס ויגיעו לאתר הכלבים שלנו, רוב הסיכויים הם שהם יעזבו את האתר מבלי להשאר שם שנייה נוספת (ושמא לא?).
 
 
לכתוב דו``ח מטרות, ולפגוע בהן
 לכתוב דו``ח מטרות, ולפגוע בהן   
בזמן בחירת מילות המפתח, כדאי לערוך כמה חיפושי נסיון עם המילים שלנו במנועים השונים. איזה אתרים עולים בחיפוש? כמה הם דומים לאתר שלנו? עם אלו מילות מפתח נוספות האתרים האלה עולים? אפשר לדוג לא מעט רמזים חשובים שיעזרו לנו לבחור את מילות המפתח הטובות ביותר לאתר שלנו.

השלב הבא בהכנות לקרב, היא כתיבת דו``ח מטרות. באיזה מנועי חיפוש אנו רוצים להופיע? איזה מנועים משתמשים גם בשירותים של מנועים אחרים? לדוגמא, אם אנחנו רוצים להופיע ב- MSN ישראל, אנחנו נצטרך להרשם בנענע, כי משם MSN לוקח את האינדקס שלו.

בנוסף לכך, יש לשקול הרשמה במנועי חיפוש מתמחים. כך למשל, אם יש לנו אתר המיועד לילדים, נרצה להירשם גם באינדקסים המיועדים לילדים כמו בננה בום ויויו. מצד שני, נוכל לדלג בביטחה על האינדקסים הללו אם האתר שלנו עוסק בסקס (לעומת זאת, נרצה מן הסתם לרשום את אתר הסקס שלנו במנועים המתמחים בסקס).

בגלל הבעיתיות בטיפול בדפים בעברית, אלא אם האתר שלנו מיועד לקהל בן-לאומי, אפשר לוותר על רוב האינדקסים הלא ישראלים, או לשים אותם בעדיפות שנייה ברישום.
 
כל ההכנות נשלמו, הגיע הזמן להפשיל שרוולים ולהסתער על העכבר. ניגש לדף ה"הוסף אתר" של כל אינדקס, ונוסיף את האתר שלנו, כשאנחנו נעזרים במילות המפתח ובתיאור שהכנו מראש. ברשימה של מנועי החיפוש נציין באיזה תאריך הוספנו את האתר שלנו לכל מנוע ומנוע. ישנם גם שירותים אוטומטיים להוספת האתר, אבל הרבה פעמים אינדקסים שמים אותם בעדיפות נמוכה יותר מאשר אתרים שנרשמו ישירות דרכם, ולכן מומלץ לשמור אותם לאינדקסים שבעדיפות שנייה אצלנו, ולהרשם אצל החשובים ביותר ידנית.

אחרי שבועיים או שלושה, תלוי בעומס של המנועים, האתר שלנו יתחיל להופיע בהם. אחרי כחודש, ניקח את הרשימה של המנועים, ונעבור לבדוק איפה הופענו ואיפה לא. נרשום בצד את המנועים שאליהם לא הגענו, וננסה שוב.

זהו, אנחנו רשומים, עד הפעם הבאה שנעשה עדכון רציני לאתר (יותר מאשר הוספת דף או שניים), ואז כל התהליך מתחיל מההתחלה.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by