ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
על הסכין 
 
 
מערכת חיים ברשת

אמזון שיחקה אותה עם שירות החיפוש בתוך הספר, ורשמה עלייה של 9% במכירות של ספרים שנכללו בשירות; הפיצ'ר המאפשר הדפסת עמודים מתוך ספרים בוטל

 
 
 
 
 
 
 
 
 
אנשים נבונים מסתובבים בתעשיית הספרים. נכון, הסקס אפיל של השוקדים על המילה הכתובה הוא לא משהו בימינו (אלא אם את ג'יי. קיי. רוולינג), אבל העובדות מדברות בעד עצמן.

אמזון השיקה לפני עשרה ימים את שירות החיפוש בתוך הספר, המאפשר לקונים הפוטנציאלים לדפדף בתוך הספרים לפי מילות חיפוש, לקרוא חלקים ממנו ורק אז להחליט אם בא להם לשלם עליו או לא. היו שטענו ששירות כזה יאפשר לגולשים לקרוא ספרים בחינם, למרות המגבלות של השירות (קונה לא יוכל לקרוא יותר מ-20% מאותו ספר), ולכן הם לא יטרחו גם לשלם – אבל הם טעו. כך לפחות מנתוני המכירות של חמשת הימים הראשונים להשקת השירות.
 
 
לפי נתוני אמזון, בחמשת הימים הראשונים לשירות המכירות של הכותרים שנכללים בשירות החיפוש בתוך הספר גדלו ב-9 אחוז ביחס לכותרים שלא נכללים בו. "שירות החיפוש בתוך הספר מביא לעלייה במכירות", אומר ג'ף בזוס, מייסד ומנכ"ל אמזון ומוסיף כי "אנחנו נרגשים מהתגובות החיוביות מצד הגולשים".

ההצלחה לא חמקה מעיניהן של חברות הוצאה לאור: השירות היום כולל 120,000 כותרים מ-190 הוצאות ספרים, אולם מאז השקת השירות פנו לאמזון 37 הוצאות נוספות בבקשה להצטרף אליו. במקביל, ביקשו 15 סופרים מאמזון להוציא את ספריהם מהשירות החדש, כך לפי סגן נשיא החברה, סטיב קסל.

ביום ו' בוטל ככל הנראה אחד מהפיצ'רים של השירות. פול אייקן, מאגודה המייצגת 8,000 סופרים, התלונן כי עד יום ו' שירות החיפוש בתוך הספר איפשר לגולשים להדפיס את העמודים הסמוכים למילה שאותה חיפשו. לדבריו, סופרים דאגו כי גולשים ישתמשו בפיצ'ר זה כדי להוריד מתכונים ספציפיים מספרי בישול, או המלצות ספציפיות ממדריכי תיירות, אולם ביום ו' הפיצ'ר לא עבד. סטיב קסל סירב לומר אם השירות הזה בוטל, ואמר כי מדובר בענייני אבטחה.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by