ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
"לא הזמנת את המוצר, בכלל לא הבטחנו אותו, הוא כבר אצלך" 
 
 כמה אנשים צריך כדי להחליף סוללה? (צילומים מתוך אתר ``מוצר היום``. למצולמים אין קשר לכתבה)   
 
גילי סופר

הנה לכם סיפור שמוציא שם רע לקניית מוצרים דרך הרשת. וגם: האם בזק ופלאפון מטעות אתכן? ("אולי", ו"כן!", בהטעמה), ואיך נלחמים בסרטן בלי להפסיק לגלוש?

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
כותב לנו ה.ש. מירושלים:

"גם אני קניתי דרך מכרז באינטרנט מצלמת אולימפוס ממוצר 2000 לפני כמעט חדשיים. במכרז הובטח גם נרתיק למצלמה וסוללה אולם זה לא סופק. החברה בהתחלה טענה שזה טעות ואחרי שפיקססתי להם את המפרט מודפס טענו שזה טעות. אח"כ טענו שכבר שלחו והם מתפלאים שעדיין לא קבלתי. אח"כ התברר שבעצם לא שלחו מכיוון שאין להם סוללות במלאי והובטח כי ישלחו בנתיים נרתיק. ההבטחה האחרונה הייתה לפני שבועיים וחצי ועד היום לא קבלתי שום דבר".

צלצלנו אליו לשמוע את הסיפור במלואו. מתברר כי באוגוסט האחרון רכש ה.ש. מצלמת אולימפוס view zoom90. את המצלמה רכש, כאמור, מחברת מוצר 2000 באתר פי 1000 במכירה פומבית, מה שקוראים אתרי המכר 'מכרז'.

"למרות שבאתר היה כתוב במפורש שמצלמה מגיעה עם נרתיק וסוללות, היא הגיעה ללא שני אלו" מספר הקונה המאושר, ששילם עבור המוצר 343 שקלים. גם כאן, הוא מציין, יש עניין: המחיר שהציע היה 275 שקלים בשלושה תשלומים "את כל דמי המשלוח - שזה לא באמת דמי משלוח כי המשלוח עצמו עולה משהו כמו 10 שקלים - הם מורידים עם התשלום הראשון". אבל הסאגה החלה רק לאחר שהמשלוח הגיע אליו "מהר דווקא, תוך שבוע". אגב, 'מחיר המחירון' שהופיע באתר 1000 שקלים, המחיר בחנויות על פי בדיקתו של ש. בין 600 ל-700.

ה.ש. ביקש לקבל גם את הנרתיק והסוללות שרכש. "צלצלתי אליהם כמה וכמה פעמים, וכל פעם היה סיפור אחר, פעם הבחורה שמטפלת בזה היום איננה, ופעם אמרו שהיא עובדת רק אחרי הצהריים, כל פעם משהו". בסופו של דבר, מספר ה.ש, משהצליח לתפוס בטלפון את הנציגה הנכונה, תשובתה הייתה שהיא צריכה לברר את העניין עם האחראי עליה. "אמרתי לה שאני מעדיף לדבר איתו בעצמי".

משהגיע אל האחראי אמר לו זה שהמצלמה אינה מסופקת עם נרתיק וסוללות, מר ש. התעקש. למזלו הרב הייתה לו ההדפסה של עמוד הקנייה עם המפרט הטכני של המצלמה שם הוזכר בפירוש כי המצלמה מגיעה עם נרתיק וסוללות. "הדפסתי את זה לעצמי כשקניתי רק בכדי שאוכל לקרוא את זה ביתר נוחות", הוא אומר.

כאן אין אלא להזכיר שוב ושוב: אתם קונים ברשת? להדפיס את עמודי הליך הקנייה, ומומלץ גם לצלם את המסך (בכל מקלדת יש מקש עליו כתוב print screen, ואחר-כך הדבק, paste). ולשמור.
 
 
מר ש. מספר כי גם כאשר האחראי קיבל ממנו בפקס את הדפסת עמוד המפרט הטכני ניסה להתחמק: "הוא אמר לי שזו טעות". ש. לא ויתר, והובטח לו ששתי התוספות יישלחו אליו.

עובר שבוע, ועוד שבוע, ועוד שבוע - סוללה אין, וגם לא נרתיק. מר ש. מצלצל למוצר 2000, שם אומרים לו 'שלחנו, יגיע'. עוד שבוע עובר, ומה מתברר? לא 'שלחנו' וגם לא 'יגיע'. "אחרי 4 שבועות היא אומרת לי שבעצם הם עוד לא שלחו את הדברים, שאין להם סוללות ושישלחו את הנרתיק. אחרי שבועיים נוספים, זה הגיע".

'זה' הגיע, אבל לדעת ש. 'זה' לא נרתיק למצלמה אלא "איזה פלסטיק תפור עם איזה חוט. אני משוכע שאם תיכנס לכל חנות צילום לא תמצא דבר כזה בתור נרתיק". מאז עברו עוד מספר שבועות, וסוללות עדיין לא הגיעו אל 'הזוכה המאושר', שמדגיש כי לא מדובר בסוללות רגילות אלא בסוללות מיוחדות שמחירן 25-30 שקלים, כעשירית ממה ששילם עבור המצלמה.

בסך הכל, מספר ש. צילצלתי אליהם יותר מ-20 פעמים, המצלמה אצלי אבל את הסוללה קניתי בעצמי, והנרתיק אינו נרתיק. אם אתם מבטיחים, תקיימו, חבל שאתם מוציאים אותי עם תחושה רעה עליכם". ש. גם איבד קצת מאמונו בקניות ברשת בכלל: "זה נותן תחושה שהרבה מכרזים ברשת זו מין רמאות, שאתה צריך כל הזמן לחפש איפה מרמים אותך".

תגובת מוצר 2000:
על מנת שלא לתפוס אותם לא מוכנים ביקשנו תגובה כבר בתחילת השבוע, תגובתם היום: שלחנו תגובה, מה? לא הגיע? נשלח שוב מחר, היום לא עובד מי שאחראי לזה.

עדכון: לאחר פרסום הכתבה הגיעה תגובת מוצר 2000. נפרסם אותה כאן כלשונה:

"מהומה על שום דבר-

"הלקוח כתב הרבה, הכול זוכר, אך לא זוכר לכתוב תודה על מוצר שרכש
ב-30% בלבד מערכו הראלי בשוק.במקום זאת מלין על הכול מכול ומגדיל בחוצפתו לאחר שקנה מוצר ב-275 ש"חהלקוח כבר מנהל לנו הלוגיסטיקה והמשלוחים.... כבוד הלקוח כבר יודע כמה עולה המשלוח, ואך נוקב בדיוק במחיר ובעלות המשלוח. אריזה, ביטוח, משלוח, הוצאות... זה לא חשוב כלל.

"נכון שכתוב מגיע עם סוללות, ואל כך אנו מצטערים המוצר מגיע ללא סוללה וגם אין מקום לסוללות
המכשיר עובד תחת סוללה אחת בכלל. נרתיק, הלקוח טוען שלא קיבל הפקידה האמינה ללקוח למרות שהמוצר נבדק ונארז לפני המשלוח ונמצא בו הכול. ולמרות זאת נשלח ללקוח מיד נרתיק אחר אורגינאלי סטנדרטי שמגיע בדרך כלל עם המצלמות של אולימפוס.

"תודה – מנהל שרות לקוחות".


חברות הטלפון נגד הצרכנים
 
 
1.

אם לא הספיק לבזק מאבקו של שמוליק לדרמן במדיניות המחירים של החברה, עכשיו מצטרפת גם המועצה לצרכנות ומזהירה אותנו מפני מבצע בזק "חופשי מ-7", ותובעת מהחברה, כמו גם מהרדיו והטלוויזיה, להפסיק את הפרסומים במתכונתם הנוכחית.

"מסלולי התעריפים החדשים של בזק המציעים שיחות ללא הגבלה בערבים ובסופי שבוע תמורת תשלום קבוע - עלולים לעלות ביוקר לרוב הצרכנים", נאמר בהודעת המועצה שמבדיקה שערכה עולה כי כדי לכסות את עלות התשלום הקבוע, עלינו לדבר מספר דקות הגדול פי חמישה לפחות ממספר הדקות הממוצע שמדבר משק בית בשעות אלו.

"יתרה מזאת", מזהירה המועצה, "צרכנים ערניים שהיו רוצים ומסוגלים לחשב את כדאיות המסלולים, יתקשו מאוד לעשות זאת, משום שבחשבונות הטלפון הפרטיים של בזק לא מפורט משך זמן השיחות אלא מספר השיחות שנעשו. המועצה מבהירה כי היא אינה מתנגדת לשיטת המסלולים עצמה אלא לאופן שבו בזק מפרסמת אותו שעלול להטעות את הציבור הרחב.

בתגובה לידיעות אחרונות אומרת בזק כי חישובי המועצה לצרכנות אינם נכונים וכי המועצה זורה חול בעיניים. חישובי המועצה ודאי שאינם נכונים, (ובוודאי שאינם מדויקים) כי הם מבוססים על הנחות. עם זאת בבזק לא מוכנים אפילו לומר שהחישובים מוטעים לרעת הצרכנים (כלומר שזמן השימוש הממוצע בשעות השפל גבוה מ-280 שעות שיחה בחודש). "על זה אנחנו לא עונים, זה מידע עסקי שהמתחרים שלנו היו 'מתים' לדעת", אומרים במשרד הדוברות ומדגישים כי בדיקתם העלתה שהרגלי הצריכה שלנו משתנים כאשר משתנה מסלול בו אנחנו מחוברים.
 
 
 
במכתב התשובה ששלחה סמנכ"ל שיווק ומכירות בבזק, פנינה שנהב, למנכ"ל המועצה לצרכנות, גלית אבישי מדגישה שנהב כי "בזק, כמדיניות, רואה חשיבות רבה לבניית מגוון חבילות מחירים כך שכל לקוח יוכל לבחור חבילה המועדפת על ידו והמתאימה ביותר לצרכיו. אני סבורה בכנות, שמדיניות זו תואמת במובהק את האינטרסים שהמועצה לצרכנות אמורה לייצג", מוסיפה שנהב.

אז כדאי או לא? זו לא שאלה של ממוצעים, אלא של כל חשבון וחשבון. בזק מציעה את שירות בזקביל בו ניתן לקבל את כל פירוטי השיחות שלכם, אורכן, ועלותן. על מנת שהמסלול החדש יהיה כדאי לכם, אתם צריכים לראות שדיברתם בחודשים האחרונים יותר מ-1400 דקות בחודש מבזק לבזק בשעות השפל – מערב עד בוקר ובסופי שבוע. אפשר גם להיעזר במדריך שמסביר איך להשתמש בשירות ובאקסל כדי לחשב את עלויות הטלפון שלכם. בינתיים השירות הוא חינם, רק שימו לב לכך שבזק שומרת לעצמה את הזכות לגבות עמלה בגין שירות בזקביל, או בגין חלק ממנו.

ויש גם הערה למועצה לצרכנות: בעיקר כאשר אתם מתעסקים בענייני תקשורת, נא לא לשכוח את האינטרנט – מסע הפרסום המדובר מציק לנו הגולשים בדי הרבה פופ עפים, אפשר היה לצאת גם בקריאה להוריד לנו את אלו מהמסך.

2.

הפרסומת אמרה : "פלא-פון מזמינה אותך להחליף את המכשיר שלך במכשיר חדיש ומשוכלל יותר - חינם!...". זה היה לפני כ-4 שנים. עתה קבע בית המשפט שמדובר בהטעיית צרכנים וגם קנס את החברה: 19,600 שקל.

הודעת משרד התמ"ת מסבירה שחברת פלאפון התנתה את שדרוג המכשיר בהחלפת מסלול חיוב למשך 36 חודשים, מבלי שגילתה לצרכנים שנמנו על מסלול מנגו אפ, כי החלפת המכשיר כרוכה בשינוי למסלול יקר יותר, תוך הגדלת דמי השימוש הקבועים מ-19.90 שקל ל-193 שקלים. מכשיר הפלאפון החדש לא ניתן בחינם, אלא עלה בפועל למשדרגים 6233 שקל.

20 אלף שקל? מחיר של כ- 3 מכשירים? כמה זה יחסית לתקציב הפרסום של המבצע? כמה זה יחסית לשכר הטרחה שקיבלו עורכי הדין של פלאפון? שלא לדבר על עורכי הדין של המדינה.

על זה אומרים טחנות הצדק טוחנות לאט - ומעט.


הקאש בדלת, האשראי ברשת
 
אתמול היה יום ההתרמה הארצי של האגודה למלחמה בסרטן, הקש בדלת. בני הנוער שהקישו בדלתות לא הגיעו לכל בתי ישראל, ותתפלאו אבל יש מי שהכינו כבר את הכסף, ולפחות את התקציב. כוונת הלב היא כוונת הלב, ואתמול בערב החלו להקיש הגולשים בדלת של אתר האינטרנט של האגודה, ולהעביר תרומות. דוברת האגודה נאווה ענבר אמרה כי אלפי שקלים נתרמו החל משמונה בערב אמש. למי שלא ידע, לא הספיק או סתם כבר לא עובד עם מזומן: זה הלינק.


נפגעתם? דפקו אתכם? ראיתם מזימה שמתרחשת ברשת? יש לכם סיפור מרגיז לחלוק? כתבו לעגלה החשמלית בצירוף מספר טלפון ונשתדל לעזור.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by