ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
חדשות 
"פייסבוק רימתה והטעתה את המשתמשים" 
 
 הרבה טעויות. מארק צוקרברג    צילום: רויטרס    
חדשות |
 

בתום חקירה מקיפה של נהלי הפרטיות ברשת החברתית, נאלצה פייסבוק להסכים לשורה ארוכה של הגבלות, ותהיה תחת פיקוח למשך 20 השנים הבאות • מארק צוקרברג התנצל: "עשינו הרבה טעויות"

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

"פייסבוק נוקטת בנהלים בלתי הוגנים ומטעים" - זו המסקנה אליה הגיעה ועדת הסחר הפדרלית (FTC) בתום חקירת נהלי הפרטיות של הרשת החברתית הגדולה בעולם. בסופה, הכריזה אמש (ג') הוועדה על הסכם המאלץ את החברה להיצמד לחוקי הפרטיות, תחת פיקוח למשך 20 השנים הבאות.

 

בשבועות האחרונים, פייסבוק נמצאה תחת חקירתה של ועדת הסחר הפדרלית בעקבות שינויים שביצעה באופן בו השתמשה במידע אישי של החברים בה, החל מ-2009. הוועדה הכריזה כי פייסבוק, מבלי להתריע את משתמשיה או לבקש את אישורם, הפכה את המידע שהגדירו כפרטי לפומבי וזה אף שימש אפליקציות צד שלישי ללא ידיעתם או הסכמתם.

 

לפייסבוק למעלה מ-800 מיליון חברים בעולם. לטענת הוועדה, למרות שהחברה טענה כי אינה משתפת מידע אישי של משתמשים עם מפרסמים, היא חשפה מידע זה בכל פעם שמשתמש הקליק על פרסומת בעמוד הפייסבוק שלו. בנוסף, פייסבוק שיתפה מידע משתמשים אישי עם אפליקציות צד שלישי, בניגוד להבטחתה למשתמשים כי לא תעשה זאת ואף יותר - לאחר שמשתמש מחק את חשבונו - אפליקציות עדיין היו יכולות לגשת לתמונות ולסרטים אשר אוחסנו בשרתי החברה.

 

צוקרברג: "עשינו הרבה טעויות"

 

ההסכם מונה שמונה סעיפים עליהם פייסבוק עברה תוך התעלמות מוחלטת מהאמון שנתנו בה המשתמשים, וחמישה סעיפים המחייבים אותה מעתה והלאה לשמור על פרטיות המשתמשים תחת עינה הפוקחת של הוועדה, באיום של קנסות במידה ולא תעשה זאת. אם תפר פייסבוק את הסעיפים הללו, היא תחויב בתשלום של 16 אלף דולר לכל יום עד שתתקן את הפרת הפרטיות.

 

אלו סעיפי הגנת הפרטיות החדשים, להם פייסבוק הסכימה וחייבת להענות מהיום ולמשך 20 השנים הבאות:

 

1. החברה מנועה מייצוג מטעה של פרטיות או אבטחת המידע האישי של המשתמשים.

 

2. פייסבוק חייבת לקבל את הסכמתם הברורה של המשתמשים לפני ביצוע שינויים הנוגעים להעדפות פרטיות שהוגדרו על ידם.

 

3. פייסבוק מחוייבת למנוע מכל אדם או גוף גישה למידע המשתמשים לאחר 30 יום מרגע מחיקת חשבון הפייסבוק.

 

4. הרשת החברתית נדרשת להקים ולנהל תוכנית להגנת פרטיות המשתמשים, שתפקידה לעסוק בסכנות העתידיות לפרטיות המשתתפים, ולפקח כי מוצרים ושירותים באתר מפותחים בהתאם לשמירה על חשאיות ופרטיות מידע המשתמשים.

  

5. תוך 180 יום וכל שנתיים למשך 20 השנים הבאות, פייסבוק תעמוד בפיקוח של חברה חיצונית, שתבדוק שהיא עומדת בתנאי ההסכם שנקבעו עם הוועדה - כדי לוודא שהיא ממשיכה לשמור על פרטיות המשתמשים.

 

בתגובה להסכם, כתב מנכ"ל ומייסד החברה מארק צוקרברג פוסט באתר, והודה כי פייסבוק ביצעה "הרבה טעויות", אך גם תיקנה רבות מהן. "פייסבוק תמיד היתה מחוייבת לשקיפות בנוגע לדרך שבה אתם מאחסנים את המידע שלכם אצלנו - ונתנו לאנשים את הכלים באינטרנט לראות ולשלוט במידע שהם משתפים", כתב. 

 

חשיפת הפרות הפרטיות של המשתמשים בפייסבוק מגיעה בזמן רגיש לחברה, כשהיא מתכננת להנפיק בקרוב את מניותיה בבורסה בפעם הראשונה. לפי "וול סטריט ג'ורנל", השווי המבוקש עומד על לא פחות מ-100 מיליארד דולר. כפי שהוכח לפי קצב גדילתה וכמות המשתמשים, הפרות הפרטיות לא ימנעו מגולשים להמשיך ולהשתמש בפייסבוק כפי שעשו עד כה - אך הן יכולות להרתיע משקיעים פונטציאליים, שידאגו מכך שמעתה החברה תזכה לפיקוח ממשלתי צמוד מתמיד בנושא השימוש המסחרי בפרטי המשתמשים - אחד מהנקודות הרווחיות ביותר של פייסבוק.

 

עוד בנושא:

סודות המעקב של פייסבוק נחשפים: כך מרגלת אחריכם הרשת החברתית הגדולה בעולם 

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by