ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
הפופ-עף לא משתלם 
 
 וזה עוד לפני שאנחנו מדברים על סקסיזם בפרסומות   
 
מערכת חיים ברשת

פעם היתה חברת 10X המטרד הכי גדול ברשת, כשהציפה את הגולשים בפרסומות מעיקות במיוחד. השבוע היא פשטה את הרגל, ובעזה שוב רוקדים על גגות

 
 
 
 
 
 
 
 
 
לפני שנתיים בערך, כשהגולש התמים היה חוצה את גבולות המדינה הווירטואלית ומגיע לאתר אמריקני גדול כלשהו, כמו יאהו או MSN.com, הוא לא יכול היה להתחמק מפרסומת אחת למצלמת הרשת האלחוטית של X10. הפרסומת הזו נהגה להיפתח בחלון חדש, שמיד היה מבליע את עצמו מתחת לחלון הגלישה, כך שהגולש היה נתקל בה ובאחיותיה כשהיה מסיים את חובות החיפוש הקריאה שלו. לטכנולוגיה קראו pop-under.

ולמשך יומיים בערך חשבו שהיא פחות מעצבנת מהפופ-עפים, עד שהתברר שמילא לדחוף לך פופ-עף מעיק, אבל גם לבקש ממך לרדוף אחריו על סרגל המשימות במטרה לסגור אותו – זה כבר יותר מדי. אבל זה לא הפריע ל-X10, שהפכה בעזרת הטכנולוגיה החדשה ובעזרת צמא האתרים הגדולים למזומנים, למטרד מצליח למדי. בשנת 2001 הפכו אותה הפופ-אנדרים שלה לאחד מחמישים האתרים המבוקרים ביותר באמריקה. גם מכירות המצלמות שלה היו לא רעות בכלל.

אבל החגיגה הזו, תודה לאל, נגמרה עכשיו, כש-X10 הגישה בקשה לבית המשפט האמריקני, למען זה יגן עליה מנושיה הרבים. ואם זה לא מעלה חיוך קטן על פניהם של קורבנות המועקה של החברה, אולי רשימת הנושים שלה יוסיף חיוך לחובבי האירוניה והצדק הפואטי.
 
 
על פי הדיווח של אתר CNET, הראשונה בנושות היא חברת Advertisment Banners, שסיפקה ל-10X את טכנולוגיית הפופ-אנדר, ולה חייבת 10X כמעט ארבעה מיליון דולר. בנוסף לסכום הזה, ועל פי פסיקת בית המשפט מלפני שבועיים, צריכה 10X לשלם ל-Advertisment Banners עוד 4.3 מיליון דולר, בשל הפרת הסכם.

בהמשך התור מצטופפות להן כל אותן מפעילות אתרים שנתנו לפרסומות ההן להתחבא מתחת לתוכן שלהן. כמו למשל מיקרוסופט עם 459 אלף דולר, יאהו עם 346 אלף דולר, גוגל עם 69 אלף ו-AOL עם 55. גם חברת עורכי הדין שבה נועצה החברה נמצאת שם, עם יותר מחצי מיליון דולר של חובות.

אולי זה מקרה פרטי שאינו מעיד על הכלל. אולי זה רק כישלון נקודתי, עם סיבות משלו אינן קשורות לגולשים בכלל. אבל אולי פשיטת הרגל של 10X יש בה מוסר השכל לכל אותן חברות שתוקעות לנו את מרכולתן בצורה בוטה ומעיקה, בזמן שאנחנו מנסים לצרוך את התוכן שמעניין אותנו. אולי יש בסיפור הזה משום אמירה מצד הגולשים על האפקטיביות המוגבלת מאוד של פרסום ברוטאלי שאינו מתחשב בגולשים ורק מושך בכתפיו ואומר "נו, מה אתם רוצים? אתם מקבלים את כל התוכן הזה בחינם, אז תשתקו". אולי.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by