ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
עוד קצת על משלוחים 
 
 
גילי סופר

את הסלולרי של מי חשוב לברר כמחכים למוצר שקניתם ברשת? וגם: אנחנו מטפלים בתלונות שלכם

 
 
 
 
 
 
 
 
 
כותב לנו רועי קל (הנקודות במקור):

"קודם כל טוב שיש אנשים שאולי יכולים לטפל במקרים אלה טוב יותר ממני ... אז תודה ...
זכיתי לפני הרבה זמן בכמה מוצרים באתר TheBid ופשוט לא הייתה שום אפשרות לדבר אפילו עם הפקידות שם ...

הזכיות שלי לפי הפרסום באימייל חוזר היו :



אחריו זכיתי .

פניתי לחברה כעבור שלושה שבועות ונאמר לי שמדובר ב-21 ימי עסקים שלא נכלל בהם שישי ושבת , ואם תהיה בעיה אני אוכל לפנות אליהם אחרי זמן האספקה המבוקש ...
אחרי 21 ימי ה"נטו" התקשרתי לברר מדוע המוצרים הבאים לא הגיעו ונאמר לי שהם אזלו במלאי ... ואם אני מעוניין אפשר לבטל את זכיותיי ללא כל חיוב ... או להחלפה במוצר דומה ...
שאלתי אותם אז מדוע המוצר עדיין מופיע בכל אתרי הקניות ברשת? (הוא עדיין מופיע ברשת ועדיין אקטואלי להצעות). נאמר לי שלוקח זמן מה להוריד אותו מהמכירות באתרי הרשת השונים ... צחקתי ... הגיוני שעד היום "קשה" להם להוריד אותו ? ממש לא ... עבר מאז כבר חצי שנה ...

אוקיי , אמרתי ... אתם לא מבטלים לי את הזכיות האלו ... אני אמתין עד שיגיע מלאי חדש (מה כבר יכולתי להגיד להם?) ...

כמובן שזה לא יכול להיגמר בזה ... מוצר זה "נעלם" מן הזכיות שלי כאמור , אותו עיקרון , מופיע עד היום באתרים, אך אלי הוא עוד לא הגיע ... אמרתי שאם המוצר זה לא יכול היות אותו הדבר ... כמו במוצרים הקודמים (מוצר זה פורסם לראשונה וכבר "במכה" הראשונה לקחתי אותו במחיר של 124 ש"ח + 49 ש"ח דמי משלוח ... אך מה ההפתעה .. ? החברה התקשרה אלי כעבור כמה ימים (חשבתי כדי להודיע לי שזכיתי במוצר הנ"ל) אך התירוץ שלהם הפעם היה "שהמטען" שלהם לא הגיע ... ז"א ההזמנה שלהם לא הגיע לארץ, או משהו כזה ... (עוד הפקידה שם אמרה לי את זה בצחקוק ... שהרתיח אותי ...) לא ידעתי לאן לפנות וכל הרעיונות שלי אזלו ...

בבקשה מכם אם מישהו יכול לעזור לי ... ".

אז ככה. צר לנו, אך גדולים וחכמים מאיתנו די חסרי אונים נוכח מה שקורה באתר בו קנית את הדיסקמן. העזרה היחידה שיש לנו להציע לך היא לקנות את המוצר במקום אחר. על מה שקרה באתרים של המכרז הישיר כתבנו כאן שוב ושוב ואפילו שוב. המצב כיום, על פי דיווחו של שלומי דונר מתחילת החודש, הוא שחברות האשראי הפסיקו לעבוד עם המכרז הישיר, או במילים אחרות: לא במקרה אין פה לינק לאתר שלהם. צלצלנו למשרדי החברה, תשובה אין, ואפילו מערכת ניתוב השיחות כבר לא שם.
 

למעמיקים

לא רק במקרה הנ"ל, אלא ברבים רבים מהאתרים, ניתן לראות כי "דמי המשלוח" (ה"טיפול", ה"אריזה", ולאחרונה גם "הביטוח") הם לא יותר מאשר אמצעי להעלות את מחיר המוצרים. תביעה בעניין הוגשה לבית המשפט המחוזי בחיפה נגד שורה ארוכה של אתרי מכר מובילים, בצירוף בקשה להכיר בה כבתביעה יצוגית.

באדיבותו של התובע, ולאדימיר מיוסיוק, להלן הנוסח המלא של כתב התביעה, וכן של הבקשה לאישור התביעה כתביעה ייצוגית. במקביל לסיקור העניין השוטף, נשמח גם להעלות בהמשך גם את כתבי ההגנה. המשיבות מוזמנות בזאת.
 

זכות התגובה

בשבוע שעבר הבאנו כאן את סיפורו של ניצן ברומר מחיפה שחיכה וחיכה וחיכה לשליח של חברת 'בקו אחר' שהיה צריך להביא לו מצלמה דיגיטלית שרכש באינטרנט. הבטחנו להביא את תגובתה של חברת המשלוחים, הנה היא:

"בהמשך לפנייתו של מר ניצן ברומר להלן התייחסותנו על אופן הטיפול במקרה הנ"ל. המשלוח נאסף מחברת הראל ביום 2/10/04 קרי יום חמישי בשבוע. כיוון שבפרטי הנמען הושמט מספר הבית ניסינו ליצור קשר טלפוני עם הלקוח ביום שישי 3/10/04 וביום 5/10/03, בשני המקרים לא היה מענה לטלפון. מכיוון שכך נכנס המשלוח לעמדת בירורים.

ביום שלישי, 7/10/03 נתקבלה בסניף המרכזי פנייה לבירור מסניף צפון ובחורה בשם ימית התקשרה למר ברומר ע"מ לתאם את מועד המסירה, כאמור בפעם השלישית, מר ברומר ביקש שהמשלוח יגיע אליו עד לשעה 10 בבוקר, מה שלא התאפשר מבחינתנו.

ברצוני להביא לידיעתך כי חברתנו מבצעת פיזורים לבתי הלרוח בשעות אחר הצהריים בלבד קרי 16:00-19:00 וזאת בשל ההנחה שהלקוחות עובדים ואינם נמצאים בבית בשעות הבוקר. אי לכך הגענו להבנות עם מר ברומר שאת המשלוח ניתן יהיה לספק לו רק ביום שישי עד השעה 10:00 ואכן כך קרה.

בהתייחס לתכולת המשלוח, ברצוני להסב את שתומת לבך שתפקידה של חברתנו הנו להעביר משלוח מנקודה לנקודה, ותכולת המשלוח אינה רלוונטית כלל לחברתנו.

אנו מצטערים אם נגרמה למר ברומר עוגמת נפש כלשהיא ומקווים שהדבר לא יישנה."

האמת היא שאפשר היה להיכנס בהם בארסיות בקלות רבה, קצת להדגיש את שגיאות הכתיב, למתוח את הסגנון המליצי של התגובה עד לגבול האבסורד. לא בא לי. כל שנותר הוא להצטער על שלקוח יושב ומחכה ומצפה למוצר שקנה במיטב כספו (המוצר, תכולת המשלוח, הדבר היחיד הרלוונטי לנו במשלוח) והכל בגלל שחסר היה מספר הבית על הקרטון.

מה שכן, צריך להתרגל לעולם החדש המופלא, ואם למדנו שלא מספיק לדעת באיזה אתר קונים את מה שקונים, ושלא פחות חשוב לדעת מיהו הספק, מעתה צריך לתת את הדעת גם על מי הוא המשלח. לא פעם מתברר כי חלק בלי נפרד מתהליך הקנייה באינטרנט הוא התיאום עם חברת המשלוחים: בררו מי היא, פנו ישירות אליהם, ואם רק אפשר נסו שיהיה לכם מספר הטלפון של השליח. דבר נוסף שיש לקחת בחשבון הוא שאם התפתיתם לשדרוגים שהציעו לכם בטלפון אחרי הקנייה המקוונת - המוצרים הנוספים עלולים להגיעע מספק אחר, ובמועד אחר, ולעלות לכם שוב את זמן התיאום וההמתנה פעם נוספת. והרי זמן איז מאני.

בהזדמנות זו נחזור גם על שהזכרנו בעבר: שירות 'הבא לי' של הדואר, קולקט. בעבור תוספת של 5 שקלים על מחיר המשלוח יביאו לכם את הקופסא.
 
 

חפשו ת'חברים שלכם

בשעה טובה רכשתי (בהמלצתי) מיקרופון. לא, לא קניתי באינטרנט, ואפילו לא השוויתי מחירים. חסכתי את דמי השליח (קרי את הזמן, את דמי המשלוח המנופחים, ואת הטיפ לשליח), ובמרחק 10 דקות מהבית ועוד 50 שקל היה לי סט יפה של אוזניות עם מיקרופון. אפילו הצלחתי לנהל את השיחה הראשונה שלי באינטרנט. הם בסדר הסקייפי האלה והערות עוד יהיו לי. בינתיים, אפשר גם להעביר תלונות באיכות טובה גם ל-gilisoffer באיזור חיוג זה.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by