ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
אבל הבטחתם! 
 
 רעים, רעים, רעים   
 
מערכת חיים ברשת

שבוע וחצי לאחר שהודיעה וריסיין על הסרת "שירות" חטיפת הדומיינים שלה, והנה היא מודיעה על שובו. מה מסתתר מאחורי ההחלטה? בעיקר פאניקה

 
 
 
 
 
 
 
 
 
חברת וריסיין, האחראית על רישום דומיינים בעלי הסיומת .com הודיעה כי בקרוב תודיע על השקתו המחודשת של שירות Site Finder שלה, המסיט גולשים טועים ותועים מעמודי שגיאה אל עמודי חיפוש הנשלטים על ידי החברה, כך דיווח אתר CNET. החברה מסרה כי לא מצאה כל "בעיית אבטחה או יציבות" כשהשירות עבד.

כזכור הורידה וריסיין את השירות שלה בעקבות מחאת ארגון ICANN המפקח על ניהולה של הרשת. בשעתו הודיע נשיא וריסיין, ראסל לואיס, כי "ICANN ביקשה מאיתנו רשמית לסגור את שירות SiteFinder, אפילו ללא שימוע מקדים. אנו נסכים לבקשה בעוד אנו בודקים את כל האופציות שלנו". בדקו והחליטו, עושה רושם.

את הטענות כי Site Finder מפריע לשירותי אנטי-ספאם לפעול כהלכה דחו בווריסיין כשאמרו כי השירות נועד למשתמשי הקצה. "אחד מפלחי הקהילה שלא נבדקו במהלך הטיפול בכל הנושא הוא קהילת המשתמשים", אמר סגן נשיא החברה צ'אק גומז, כאילו שהאינטרסים של קהילת המשתמשים לא תובעים מאבק חסר פשרות במכת הספאם המעיקה.

וריסיין טוענת כי במהלך השבועיים האחרונים העבירה פניות ל-35 חברות טכנולוגיה כדי לקבל מהן פנים בעייתיים בשירות שלה, אך לא קיבלה אפילו אחד. גם צוות המומחים שלה, שכלל את אנשי הטכנולוגיה הראשיים של Brightmail ומורגן סטנלי, הגיעו למסקנה כי הנושאים שהועלו על הפרק על ידי מבקרי החברה "שוליים או בלתי נוחים" לכל היותר. את הביקורת על הריכוזיות האמריקנית שלה (וריסיין משפיעה על הגלישה בכל הרשת, אך החיפוש שלה נגע רק לאתרים אמריקנים) תפתור החברה על ידי הוספת תמיכה בשפות זרות.

בפורום אחר אמרה החברה כי סקר שמומן על ידה מצא כי 84 אחוזים מהאמריקנים העדיפו שהשירות יישאר על כנו. עם זאת, נציגי החברה סירבו לספק פרטים באשר לשיטת הסקירה, שיכולה לשנות תוצאות מצד אל צד. כך למשל, אם שאלו הסוקרים את הנשאלים "האם תעדיפו שירות המוצא בעבורכם אתרים שאתם מחפשים או שתעדיפו ללכת לאיבוד ביער הגדול והמפחיד של האינטרנט" די ברור מה היה רוב רובנו עונה. אם היו אומרים לנו כי לשירות החיפוש יש גם השלכות שליליות, אולי המספרים היו משתנים מעט. כשהשאלות מחברי פורום המאזינים הפכו לקשות מדי לטעם נציגי החברה, הם פלטו "אתם לא קולטים שצרכנים רלוונטיים. אנחנו נפסיק עכשיו את הדיון הזה ונעבור לאירוע אחר".
 
 
האמת היא שווריסיין חושבת בימים אלה על רק על צרכנים, ולמעשה על הצד מכניס הכסף שבהם. החברה, שגם כך היו שמועות לגבי איתנותה הפיננסית, הודיעה היום, כך פתאום, על מכירת Network Solutions, חברת הבת שלה, שעסקה בניהול ורישום דומיין בסיומת .net הפופולרית. עסקת המכירה, בשווי של 100 דולר, נועדה כדי להציל את הנכס המפסיד של וריסיין. כנראה שהאגרסיביות של החברה בכל הנוגע ל-Site Finder נוגעת לרצון שלה לא לראות גם את עסקי ה-.com חומקים ממנה לחברה שתדע לנהל אותם טוב יותר.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by