ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
ומה עם המשלוח? 

ומה עם המשלוח?

 
 
גילי סופר

גם אחרי שצלחתם את כל תלאות הקניות ומהמכרזים, עדיין מצפה לכם ההתמודדת עם חברות המשלוח

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
"שמעו קטע מעצבן", כותב ניצן ברומר בדואר זבל, מה שהגדירו לפני כרשימת תפוצה איכותית.
"ביום חמישי הגשתי מכרז על מצלמה דיגיטלית של HP. הספק – חברת הראל". המדובר הוא במצלמת HP850, עבורה התחייב ברומר לשלם 1799 + 99 עבור הטיפול ומשלוח.

"יום למחרת, חזרו אליי לאימות פרטים, וידאו שאני יודע מה אני מקבל, הציעו שדרוגים ותוספות, ונפרדנו כידידים. רגע לפני סיום השיחה שאלתי את הנציג אם יש סיכוי שזה ייקח פחות מה 14 יום המובטחים. הנציג אמר שהוא יעשה מאמץ, אני לקחתי את זה בסקפטיות מעושה, שכן מה אכפת לו להבטיח".

שישי – שבת, ערב יום כיפור – יום כיפור. השבוע שעבר התחיל ביום שלישי. "בעשר בבוקר קיבלתי טלפון, מספר לא מזוהה, בחורה הזדהתה כנציגה של חברת השילוח, לוודא את הכתובת. לשאלתי מתי תגיע החבילה, נעניתי 'עוד היום', אך ללא הבטחת תחום זמן מסוים".

ברומר המופתע לטובה ביטל לדבריו את תוכניותיו לאותו יום והמתין בבית בציפייה לחבילה. מצלמה חדשה, אחרי הכל, לא קונים כל יום, וברומר גם מסביר שניסיון העבר לימד אותו ש"הם לא ששים כל כך לעשות סיבוב נוסף, ככה שאם החמיצו אותך תאלץ להמתין למחר".
 
 
הם אכן פיספסו אותו והוא נאלץ להמתין למחרת, (כך לטענתו לפחות כי הם טוענים שהוא זה שלא היה בבית או לא ענה לטלפונים). "למי שממש מתעניין" הוא כותב בערב, "אני עדיין ממתין. לא צלצול, לא הודעה, לא שום דבר. החבילה עדיין עלומה אי שם באיזשהו שירות משלוחים עלום שאני אפילו לא יודע את שמו או מספר טלפון לחזרה. היות וכבר היו משלוחים שהגיעו בסביבות עשר בלילה, אני עדיין אופטימי, אך כועס יותר ויותר מרגע לרגע. מה הטעם להושיב אותי על סיכות במשך שתים עשרה שעות בהבטחה למשלוח שיגיע, אם הוא לא מגיע?"

ברומר, מתברר, רגיש לעניין על סמך ניסיון העבר שלו. "כבר היו לי התחיבויות של הגעה עד חמש אחר הצהריים כשהחבילה הגיעה בשש, איחרתי בשעה לעבודה בעקבות זאת. או שליח חצוף שהעז לצעוק עלי איך אני מעז לא להיות בבית כשהוא מביא לי חבילה למרות שהוא אפילו לא טרח לתאם איתי. כששאלתי מתי הוא אמור להגיע הוא אמר שמחר על הבוקר.

"ביום חמישי", כותב לנו ברומר, "התקשרו ב-11 בבוקר אמרו שיחזרו אלי ולא חזרו, התקשרתי בשלוש אחר הצהריים וקיבלתי יחס מנפנף והבטחה שזה יגיע עד למחרת בשעה עשר בבוקר".

ביום שישי הגיע עוד מייל :"בשעה עשר הגיעה החבילה כמובטח", כותב ברומר."המצלמה הייתה בפנים, עובדת כמו שצריך". נחשו מה בא עכשיו? נכון, עכשיו בא "אבל". למה חייב תמיד להיות איזה אבל?

"שילמתי בנוסף למצלמה גם על נרתיק נשיאה וכרטיס זיכרון נוסף, שני פריטים שלא נמצאו בתוך החבילה למרבה הפלא. אז או ששכחו לי, או ששלחו במשלוח נפרד. בכל מקרה, אין עם מי לדבר שם ככה שאצטרך להמתין עד יום ראשון לדעת מה עם הציוד הנלווה".

יום שישי היה גם ערב חג הסוכות, ומעתה ואילך מואט הקצב, כי בישראל עובדים חצאי ימים, ולפחות כך סופרים את ימי העבודה לצורך זמני אספקה – ואנחנו בעד.

את בוקר יום ראשון כילה ברומר בסדרת בירורים, ובצהריים הוא כותב: "מסתבר שהנציג מכירות שחזר אלי לא היה נציג מכירות של הראל אלא נציג מכירות של נטאקשן. בשיחה שהייתה לי עם נציגת שירות לבבית במיוחד (בשם מירב) מנטאקשן התבררו כמה דברים. מלבד העובדה שהנציג לא טרח לציין שהוא נציג של נטאקשן ולא של הראל הוא לא טרח לציין שההזמנה של המוצרים הנלווים לא מגיעה מהראל אלא מספקים אחרים.

ברומר מספר כי נתי סקאל אמור לספק את הנרתיק למצלמה, וטק 4 לס אמורים לספק את כרטיס הזיכרון. לשניהם זמן אספקה של 21 יום. ועוד דבר התברר לברומר: למעשה, הוא טוען, הוצעו בנטאקשן 2 הצעות מחיר בשמו, אחת על הנרתיק והשנייה על הכרטיס בנטאקשן. "אני מניח שאם הייתי יודע מראש שזה יהיה המצב הייתי מסרב להצעה ורוכש בחנות במחיר זהה את המוצרים הללו", הוא מוסיף.


למרות הכל, ברומר דווקא די מרוצה. "למרות הקטע המעצבן עם ההמתנה המזעזעת ביום שלישי, והיחס הלא סימפטי במיוחד ביום חמישי. החבילה הגיעה בשעה עשר פונקט על השעון". ההזמנה נקלטה במחשב של נטויז'ן ב-1.10.03 וב-10.10.03 היא כבר נחה בביתי, די הרבה לפני מועד האספקה שהיה 14 ימי עבודה".

"אבל", הוא מוסיף (שהרי תמיד יש אבל), "בסופו של דבר, יש לי מצלמה, ללא נרתיק, ועם כרטיס זיכרון של 16 מגה בלבד שלא מאפשר לצלם הרבה תמונות".
 

סיכום ביניים

ברומר אמנם כותב 'בסופו של דבר', אבל עדיין אין סוף לסיפור. יש להניח שבסופו של דבר הוא יקבל את כרטיס הזיכרון וגם את הנרתיק ואולי גם איזה פיצוי קטן.

לטעמי האישי, כרטיס זיכרון של 16 מגה מאפשר לצלם מספיק תמונות. נרתיק, לעומת זאת, הוא אחד החלקים החשובים ביותר במצלמה.

איתמר הלוי, מנהל השיווק של חברת השילוח, 'בקו אחר', אמר לנו בתגובה כי הוא חייב לבדוק את הסיפור לעומקו לפני שהוא מוציא תגובה מסודרת, שהרי הם מוציאים אלפי משלוחים מדי לילה. בינתיים מה שיש לו לומר הוא שברומר לא היה בבית כאשר צלצלו אליו, ושלא היה מספר בית על החבילה, ועוד כמה וכמה דברים שלא בא לצטט על הישראלי הטיפוסי – כי יש להניח שאתם ישראלים. את התגובה המסודרת של המשלח, אם תהיה כזו, נביא בשבוע הבא. תגובתנו על תגובת הביניים. בזק, אתר בזק. שם הייתם מוצאים על פי השם ושם הרחוב את מספר הבית בשנייה וחצי. בדוק.

תגובת נטוויז'ן לא התקבלה עד מועד פרסום הכתבה.

ב'הראל' אומרים כי ההזמנה יצאה ממחסניהם כבר ביום ביום חמישי שלמחרת הקנייה, ומדגישים כי אצלם אפשר לחסוך את דמי 'הטיפול והמשלוח' אם באים לקחת את הסחורה ממחסניהם. במקרה הזה, כאמור, 99 שקלים. זוהי, דרישת החוק למיטב הבנתנו, וכנראה גם למיטב הבנתו של ולאדימיר מיוסיק שהלך על זה לבית המשפט.

גילוי נאות: ניצן ברומר מנהל פורום באתר נענע
 
 

תביעה יצוגית?

ולאדימיר מיוסיק מחיפה, הגיש לפני כחודשיים תביעה בה ביקש להכיר כתביעה ייצוגית בעניין. על פי דיווח משבוע שעבר באתר של עו"ד חיים רביה, הגיש מיסיק תביעה נגד כמה וכמה אתרים גדולים וספקים שלהם (וואלה שופמיינד מוואלה שופס, גולד טרייד מפעילת P1000, סקאל און ליין, נטוויז'ן מפעילת נטאקשן, אולסייל ואחרים). התובע טוען באמצעות עורכי הדין עודד בולדו ואברהם מזור מחיפה, שהאתרים המנהלים מכירות פומביות מסתירים בעמודי הבית שלהם את העובדה שלמחיר המוצר מצטרפים דמי משלוח (מופרזים, לטענתו). הוא אינו מבקש תמורה כספית בתביעתו אלא צו שיחייב את החברות להציג את המחירים הכוללים של המוצרים המוצעים באתריהם. ולמה אנחנו מספרים לכם את כל זה? כי הסיפור כבר עלה בהרחבה ערב החג במקום אחר, וגם זכה לתגובות רבות. מילה טובה גם לגל מור על חישוף המקור.

הישיבה של בית הדין שתוכננה ליום ראשון הקרוב, אומר עו"ד בולדו הערב, צפויה להידחות. גם היא אגב, עוסקת רק בסדרי הדין. נמשיך לעקוב. לעת עתה רק שאלה: אולי מישהו יודע מתי התקבלה לאחרונה בישראל תביעה ייצוגית?
 

זנב משבוע שעבר

הדבר הבא באינטרנט הוא ללא ספק חיבורה לרשת הסלולרית, כתבנו כאן בשבוע שעבר, כאשר הזכרנו את הצעתו של מנוע השוואת המחירים זאפ, לשלוח לכם לנייד התרעות על ירידת מחירים. בסוגריים הוזכר גם שיש התרעות לנייד גם על גובה הגלים או דירות להשכרה ומכירה, והקישור בסוגריים היה לאתר הומלס. כותבים לנו אנשי פולאו מי שזה לא בסדר ושהם האתר המוביל בתחום. יש להם אגב, לא רק מודעות נדל"ן אלא מודעות רכב. באינטרנט יש מקום לכוווווווולם. אז הנה הקישור.

נפגעתם? דפקו אתכם? ראיתם מזימה שמתרחשת ברשת? יש לכם סיפור מרגיז לחלוק? כתבו לעגלה החשמלית בצירוף מספר טלפון ונשתדל לעזור.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by