ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
בשביל הילדים שלנו, הקרנה זה לא סרט 
 
 
מערכת חיים ברשת

העתיד של אולמות הקולנוע שייך להקרנת תחרויות ספורט, מופעי בידור וקונצרטים על המסך הגדול. הדרבי במקום "רוקי 25"? קנינו

 
 
 
 
 
 
 
 
 
השנה היא 2008, הרגע נכנסתם בשערי בית הקולנוע שלכם, קניתם את הפופקורניה המתחייבת, והתיישבתם על הכסא הכורסאתי. האולם מוחשך, ואלומת אור פוגעת במסך הענק שנפרש מולכם. אלא שמה שמתחיל להתגולל מול אינכם אינו סרט, אלא דווקא הדרבי הירושלמי, בין הפועל האלופה ובית"ר הסגנית. מישהו מעיף לכם את הפופקורן מהיד, צורח "יאללה הפועל!", ומנסה לעטוף אתכם בצעיף אדום. מתוך אימה צרופה אתם נסים מן האולם, ממלמלים משהו על העולם, ואיך שפעם בבית קולנוע היו רואים...קולנוע.

באולם שליד, אגב, ישבו מאות ילדים והזילו צרחות על דמותם של חמשת חבריה של להקת הבנים "דה ז'ור", שנתנו בדיוק הופעה חיה מפאריס. מתוך עשרת האולמות שהיו פעם היכל קולנוע, הוקרנו עכשיו סרטים רק בשישה.

העתיד הזה הוא זה שנצפה בירחון Screen Digest החוקר את תעשיית הקולנוע. על פי הירחון, עד שנת 2008 יהיו אירועים שאינם סרטים אחראים לשליש מהכנסות בעלי האולמות. המהפכה תתרחש בעקבות כניסתם של מקרנים דיגיטליים, המסוגלים לקבל תשדורת ממקום אחר ולהעביר אותה אל המסך הגדול.
 
 
על פי אנליסט הקולנוע דניאל שמידט, המצוטט ב-BBC, "זו כבר אינה שאלה של אם הקהל מוכן ללכת, או אם הוא מוכן לשלם כדי לראות סוגים אחרים של בידור בבתי הקולנוע". על פי האתר, בתי קולנוע באירופה ובארצות הברית משקיעים כיום עשרות מילוני דולרים בטכנולוגיה המבטיחה. "הם יודעים שיש להם קהל. בעלי הזכויות על התוכן רק מתחילים לתפוס את הפוטנציאל שהטכנולוגיה הזו מציגה". וטרם התחלנו לדבר על היכולת שמציעה הרשת לתקשר בחזרה עם האירוע המוצג על המסך.

כרגע יש אמנם רק 80 מקרנים דיגיטליים בכל האיחוד האירופי, אבל הירחון צופה שהכמות הזו תגדל לכדי 4,125 עד ל-2008.

ניסיון אחד לבדוק את היכולת של הטכנולוגיה ואת הרצון של הצופים להשתמש בה היה לפני כחודש, כמופע חי של דיוויד בואי הצליח להביא 50,000 צופים לשמונים ושישה אולמות קולנוע ברחבי העולם.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by