ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
משפחת סימעוני 

משפחת סימעוני

 
 
דורון פרידמן

The Sims הוא משחק המחשב של כו-לם

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
כשפטריק בוכנר, נציגה החביב של חברת MAXIS שהוטס במיוחד ארצה כדי להרצות לנו על THE SIMS, דיווח בגאווה שמדובר במשחקה המצליח ביותר של החברה מאז ומעולם, לא הופתענו. המשחק מכר מעל חמישים אלף עותקים בימיו הראשונים על מדפי החנויות בארצות הברית, ולפי כל התחזיות, עתיד המשחק למכור בארץ עוד כמה אלפי עותקים במהלך התקופה הקרובה. הסיבה: סימולטור בני-האדם הראשון בעולם הוא אחד המשחק המקוריים, השונים, המפתיעים, הממכרים והטובים ביותר שיצאו לשוק בשנים האחרונות.

ממש כמו Wolf 3D, Dune 2, King`s Quest ו- Wing Commander, יצירת המופת האחרונה של וויל רייט, יוצר SIMCITY האגדי, קובעת ציון דרך נוסף בעולם משחקי המחשב ופותחת צוהר לז`אנר משחקים חדש, שבניגוד למשחקים האחרים המוזכרים, ילהיב וימצא חן בעיני כולם. THE SIMS הוא המשחק של כו-לם, במלוא מובן המילה.
 
 
הרעיון הכללי העומד מאחורי המשחק הוא הדבר הבסיסי והפשוט ביותר שכולנו מכירים מחיינו האישיים: חיינו האישיים. על השחקן מוטלת המשימה לגדל, לטפל, לטפח ולחלוק את חייהם של אנשים וירטואליים, אנשים אותם הוא יצר בעצמו, בנה להם בית, מצא להם עבודה ואפילו קבע את תווי פניהם וסיגנון הלבוש המועדף עליהם. למעשה, ניתן להגדיר את המשחק כגירסה משוכללת, מתוחכמת ומפותחת פי מיליון של הטמג`וצי המצוי.

אין למשחק עלילה ממשית, גם לא מטרה מוגדרת כלשהי. משימתו העיקרית של השחקן היא לנהל אורח חיים מוצלח, מעניין ומשגשג, ולנתב את אורח החיים של דמותו כרצונו. מי שזוכר את Jones in the fast lane הקלאסי והמשעשע של חברת SIERRA, יקבל את הרעיון כללי. עכשיו רק נותר, כאמור, לשכלל ולפתח את הרעיון פי מיליון.

בתחילת הדרך, על השחקן לבחור לעצמו דמות, או כמה דמויות, אותן הוא רוצה ליצור. ניתן להקים משפחה מרובת ילדים, לבחור בחיי רווקות הוללים, להתחיל את החיים כפנסיונרים או לעשות את הצעד הראשון כזוג צעיר ומאוהב.

עיצוב הדמויות, קביעת מראן ושמן חשובה ומהנה לא פחות ממהלך המשחק עצמו. מתוך מאגר עצום של סיגנונות לבוש, תווי פנים, מבני גוף ואפילו תכונות אופי (אלמנט מדהים), מסוגל השחקן ליצור עותק ממוחשב שלו עצמו, או ללכת דווקא על הדמות הקיצונית, הקינקית והמוקצנת ביותר שהוא מצליח לחשוב עליה.
 
 
אלפי משתמשים כבר החלו להפיץ אינספור דמויות חדשות באינטרנט, דמויות המבוססות על שחקני קולנוע מוכרים, מפלצות מוזרות ואפילו דמות המבוססת על הנסיכה דיאנה. אחרי יצירת הדמות, השלב הבא הוא למצוא לה מגורים. למרבה המזל, מתחילה כל דמות את דרכה בחיים עם סכום כסף מסויים, סכום המספיק, בדרך כלל, לרכישת דירה בסיסית ללא צורך בלקיחת משכנתא. עכשיו הגיע הזמן לרהט ולעצב את הבית.

לרשות השחקן עומד מבחר מדהים של רהיטים, אביזרים, כלים ועזרים שונים המאפשרים לבנות את דירת החלומות, כל עוד השחקן לא חרג מהמגבלות הכלכליות שלו, כמובן. תמצאו כאן הכל: החל בטפטים, גדרות וחלונות, דרך מערכות סטריאו, מקררים, טלפונים אלחוטיים, כיסאות, כורסאות, שרפרפים ומיטות, וכלה בבריכות, פסלי פלמינגו וורודים ושיחי נוי פרחוניים.

עכשיו הגיע הזמן למצוא עבודה. למרבה הצער, למרות שניתן לעצב ולבנות את הדמויות כמעט מכל הבחינות, לא ניתן להקנות להן ידע או ניסיון כלשהם הקשורים למקצוע, עיסוק או כישרון.

כתוצאה מכך, הג`ובים השונים אותם אפשר לקחת בתחילת המשחק קשורים בעיסוקים פשוטים ובסיסיים שלא מצריכים כישורים מיוחדים, כגון מלצרות.

גם סכומי הכסף אותם מרוויחות בהתחלה הדמויות מועט יחסית, אך כצפוי, במשך הזמן הן יכולות להתקבל לעבודות טובות יותר, להרוויח יותר כסף, לפרנס את משפחתם ולשפר את מקומות מגוריהן.
 
 
 
קיימת גם אפשרות לבחור את תחום העיסוק הכללי בו תרצו להתמחות ולצבור ניסיון: בידור, עסקים או אפילו פשע, כל הקריירות האלה עומדות לרשות השחקן, אם רק ידע כיצד להתקדם בהן. מגנב קטן וחסר משמעות אפשר להפוך למאפיונר מכובד, מניצב חסר נוכחות אפשר לפרוץ לזרקורים ככוכבי קולנוע ידועים ומפקידים פשוטים אפשר להפוך למנכ"לים רבי-עוצמה. השמיים הם באמת הגבול, והמשחק אפילו לא התחיל.

עד עכשיו, הזכרתי רק את תהליך ההתפתחות הראשוני של הדמות, ואת המטרות הבסיסיות בהן היא חייב לעמוד כדי להמשיך הלאה בחייו. עכשיו הגיע הזמן לעשות חיים.
הניצחון האמיתי של THE SIMS הוא האופן בו מצליחות הדמויות לנהל אורח חיים עצמאי לבדן. מנגנוני הבנייה, הריהוט והתעסוקה הם ממשקים חיצוניים, ממשקים בהם מתעסק השחקן כאשר המשחק שרוי במצב- PAUSE. במצב המשחק הרגיל, ה- "LIFE MODE" הצליחו וויל רייט וחבריו ב- MAXIS להעניק לדמויות אינטיליגנציה מלאכותית פשוט מפעימה.

הדמויות ינועו בסביבת הבית ומחוצה לה, יצפו בטלויזיה, יפתחו את המקרר, יתקלחו, ישחקו כדורסל, ינוחו, יאכילו את הדגים באקווריום, ישוחחו עם דמויות אחרות, יפתחו קשרים חברתיים, ואפילו ידעו להעניק חיבה פיזית, כשצריך.

מצב הרוח שלהן ישתנה בהתאם ליחסיהם עם הדמויות האחרות (יחסים המבוססים על תכונות האופי אותן הענקתם להן בתחילת המשחק) ומצבן הבריאותי/נפשי/כלכלי. לכל דמות יש מד מצב-רוח, וכך תוכלו לראות מה כולן מרגישות.
 
 
לפעמים פשוט ניתן להרחיק קצת את הכיסא, להרים את הרגליים, להישען אחורה ולצפות בחבריכם החדשים מעבירים את חייהם בנחת (או לא כל כך בנחת, הכל נתון להחלטת השחקן). כמובן שאפשר להתערב בנעשה על המסך בכל רגע נתון ולהנחית על הדמויות פקודות מדוייקות מלמעלה, אבל זה באמת לא הקטע. "חיו ותנו לחיות", זה המוטו שלנו כאן.

וזה עוד ממשיך. מעבר לרעיונות המבריקים, THE SIMS הוא גם יצירת פאר טכנית. הגרפיקה מקסימה ומפורטת להפליא, למרות שלא קיימת כאן תמיכה מיוחדת במאיצים גרפיים למיניהם. גם לא צריך. למרות שמדובר באחד המשחקים המורכבים ביותר שנתקלתי בהם מימי, הממשק נוח, צבעוני ויעיל, וכל שחקן או שחקנית (המשחק פונה לנשים לא פחות מלגברים), מתחילים ככל שיהיו, יכנסו לעניינים תוך דקות ספורות. הצרה היא שהם לעולם לא ירצו לצאת מהעניינים. באחריות.

כשפטריק בוכנר המוזכר למעלה הקצה כמה דקות לשאלות בסוף הדגמתו הקצרה, הוא לא ציפה להתעניינות הרבה מצד הנוכחים. בתשובה לכמה שאלות ישירות, ציין פטריק ש- MAXIS נמנעה מלהעניק למשחק אפיונים ואופציות שונות הקשורות בדתות, שפות (הדמויות מדברות בשפה "סימית" משלהן), תאריכים וכו`. הסיבה לכך נובעת מהעובדה שהמשחק אמור להיות אוניברסלי ולפנות לכלל אוכלוסיית העולם.
 
כמו כן, למרות שניתן להתחתן עם בני זוג מאותו המין, לא תמצאו במשחק רמיזות מיניות בוטות. מיזמוזים הם המקסימום. כששאלתי את פטריק האם נתקלה ELECTRONIC ARTS (החברה המשווקת) בהתנגדות מצד אירגונים דתיים ושמרניים כתוצאה מהרעיון העיקרי העומד מאחורי המשחק (יצירת בני אדם, ניהול חייהם הוא חייך וכו`) - הוא אמר כי החברה אכן ציפתה לבעיות מסויימות במדינות אחדות, במיוחד בכמה מדינות שמרניות בארצות-הברית, אך לא נתקלה במכשולים ממשיים. מעניין איך ש"ס תגיב.

The Sims הוא משחק חובה הפונה לקהל יעד עצום, הוא אינו אלים, נראה ונשמע מצויין, קל ללמידה, לא נגמר לעולם (תמיד מתווספים פריטים חדשים דרך האינטרנט), מרגש, מצחיק, מאתגר, והכי חשוב, מקורי. לו רק החיים עצמם היו כל כך מהנים.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by