ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
מסחר בטוח באינטרנט? 

מסחר בטוח באינטרנט?

 
 
מארק גזית

גם אם שמך לא ב. גייטס, אפשר לעשות כסף באינטרנט. המון כסף. אז למה זה לא קורה? מארק גזית, מומחה לאבטחה אלקטרונית, מסביר ומפרש בכתבה ראשונה בסדרה.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
אולי להם יש את הנוסחה הנכונה. הלוגו של מחלקת האי-קומרס של IBM
 אולי להם יש את הנוסחה הנכונה. הלוגו של מחלקת האי-קומרס של IBM   
היום זה כבר ברור: עושים עסקים ברשת האינטרנט. רשת האינטרנט היא תשתית המכירות הגלובלית הגדולה ביותר שנבנתה על ידי המין האנושי. הרשת הזו נהנית מקצב גידול מדהים - לפי הערכות שונות, מונה הרשת בין 70 מיליון ל - 90 מיליון משתמשים. משתמשים אלו הם בדרך כלל אנשים בעלי יכולת קניה גדולה, כגון סטודנטים, נוער, בעלי מקצועות חופשיים, מהנדסים וכו`.

אין ספק כי הרעיון של מכירה לאנשים רבים כל כך בקלות יחסית שוכן במוחם של יזמים רבים, והמספרים בהחלט מדברים בעד עצמם: מחזורי המכירות באמצעות האינטרנט בתקופת החגים האחרונים בארה"ב נמדדו ב 11 ספרות. אך, כרגיל, אין טוב בלי רע. מסחר חופשי יוצר מייד בעיות של אבטחה. תמיד ישנם אנשים שרוצים רווח מהיר וקל ותמיד יהיו אנשים שישתמשו בדרכים לא כשרות כדי להשיג אותו.

בתהליך המסחר קיימים מספר שלבים בסיסיים: פרסום המוצר, רצון הלקוח לרכוש, הזמנת המוצר, קבלת המוצר ע"י הלקוח, והתשלום שהלקוח משלם עבור המוצר.
אם נביט בהתפתחות המסחר באינטרנט בשנים האחרונות, נראה כי המסחר היה מוגבל לפרסום המוצר בלבד, בעוד שתהליך ההזמנה בפועל, מסירת מספר כרטיס האשראי/צ`ק /מזומן התבצע באמצעות הטלפון, ולאחר מכן נשלחה הסחורה ללקוח.
 
דבר אחד ברור: לא נראה כי בעתיד הקרוב ניתן יהיה להעביר מכונית, רהיט או ארוחה טובה דרך האינטרנט. אך מה לגבי תהליך המכירה? לצורך כתבה זו נגדיר את תהליך המכירה כהזמנת המוצר, וקבלת נתונים על צורת תשלום מהלקוח.

מבחינת אבטחת המסחר ישנן מספר נקודות עקרוניות:

משלוח האינפורמציה
כאשר אנו מבצעים קניה ב"עולם האמיתי", אנו ממלאים הזמנה בכתב או בעל פה, ומפרטים בפני המוכר את המוצרים הרצויים. במקרה של שינויים אנו מוסרים אותם למוכר בזמן אמת, יוצרים אתו קשר טלפוני או משנים את ההזמנה הכתובה ע"י מחיקה ושינוי.

זהות המוכר
ב"עולם האמיתי", כאשר אנו מבצעים קניה בחנות רצינית או בסניף של רשת גדולה, אנו מזהים את הסמל של החנות או הרשת. הסמל נמצא על החנות עצמה, על החשבוניות, וכו`. ניתן לזייף את הסמל, אך הדבר יקר ומסוכן.

זהות הקונה
כאשר מבוצעת הזמנה בכרטיס אשראי, מתבצע זיהוי הקונה ע"י פרטים הנמצאים על הכרטיס, באמצעות תעודה מזהה או באמצעות שאלות נוספות. יוצאות מהכלל הן עסקאות המתבצעות בכסף מזומן, אך בהן אין צורך בזיהוי הקונה, כיוון שהמוכר כבר קיבל את התמורה.

הגנה על הספק והלקוח
ב"עולם האמיתי", קירות בטון מגינים על מחסני הספקים, מכוניות משוריינות מעבירות כספים, ושוטרים נאמנים מגינים על הלקוחות. גם באינטרנט צריך ליישם אמצעים דומים. אז איך עושים זאת כיום? על כך בכתבה הבאה.


הכותב הוא סמנכ"ל הנדסה ואחראי אבטחה בנטוויז`ן.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by