ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
טרנדי 
עמודי מעריצים בפייסבוק - ערוץ שיווק מקביל 

עמודי מעריצים בפייסבוק - ערוץ שיווק מקביל

 
טרנדי |
 

Fan Pages של חברות בפייסבוק מספקים עולם ומלואו לגולש, אך הקונספט שלהם שונה מאתרי הבית והם לא יחליפו אותם. יונית רושו על הטרנד החם

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
סקיטלס - בוחרים את גולש השבוע
 סקיטלס - בוחרים את גולש השבוע 
 צילום: צילומסך 
 

 

הנוכחות של פייסבוק ברשת האינטרנט כבר אינה ניתנת לערעור. השימוש בפייסבוק לצרכים אישיים ולצרכים עסקיים הפך להיות טריוויאלי. פייסבוק נותנת לעסקים את הכלים להפיק את המקסימום מהרשת החברתית ומהנוכחות האינטרנטית הבינלאומית על ידי השימוש בעמודי אוהדים (Fan Page), באפליקציות ובסקרים. עבור ארגונים, חברות ועסקים הפך פייסבוק לחלק מהתוכנית השיווקית - מאסטרטגיית המיתוג ועד קמפיינים פרסומיים.

 

רמת עמוד האוהדים, המקצועיות, האינטראקטיביות והעיצוב יכולים להשפיע על איכות הקשר השוטף עם לקוחות קיימים ופוטנציאליים, על בניית השם ועל מספר הגולשים שעושים "לייק" לעמוד. עמודי פייסבוק נכונים מייצרים קונספט וחוויה שונה מאתר האינטרנט ויכולים להפוך לעולם ומלואו עבור הגולש: הם משתפים אותו, מאפשרים לו לשתף בחזרה ותמיד נותנים לו את התחושה שהוא במרכז.

 

עמוד האוהדים של סקיטלס, למשל, בוחר מדי שבוע גולש ומציג את תמונתו (Rainbro of the Week), וכך יוצר ציפיה וקשרי גומלין ארוכי טווח עם הגולשים והמעריצים.

 

עמוד האוהדים אינו תחליף לאתר האינטרנט ואינו העתק שלו

עדכונים, השראות, וחדשות עיצוביות וטכנולוגיות מתחום הווב
 עדכונים, השראות, וחדשות עיצוביות וטכנולוגיות מתחום הווב 
 צילום: צילומסך 
 

 

ישנם בתי עסק המתבלבלים וחושבים שעמוד האוהדים בפייסבוק הוא העתק קטן של אתר האינטרנט שלהם, ולכן מסתפקים בהצגת המוצרים או השירותים שלהם בלבד. בכך, למעשה, הם מפספסים את כל הרעיון והמהות של רשת חברתית. החברים ברשת החברתית מחפשים את האינטראקציה, את השיתוף ואת החוויה;  הם מבקשים לקרוא טיפים ולקחת חלק בדיונים, לקבל קופונים והנחות, לקרוא על טרנדים וחדשות.

 

יוצאים מכלל זה הם כמובן בתי העסק הגדולים, האהודים והמוכרים יותר, שכן מוצרים חדשים שלהם דווקא מעניינים את קהל הלקוחות. על אלה נמנות חברות כמו גאפ, קסטרו, ויקטוריה'ס סיקרט ואחרות.

 

בסטארבקס, לדוגמה, למדו כיצד למנף ולהפיק את המירב מעדכוני סטטוסים והעלאות תמונות וסרטונים לפייסבוק. באמצעות העלאת אפליקציות זמניות אינטראקטיביות, כמו למשל מקום לכתיבת סיפורים על ידי האוהדים, מייעלים ברשת בתי הקפה את השימוש במעל 20 מיליון האוהדים שלהם. הרשת אף מציעה לאוהדים שלה קופונים, כרטיסי חבר ועוד - שזמינים דרך עמוד הפייסבוק. ברמת העיצוב, מכיל העמוד רק את האלמנטים החיוניים לפונקציונליות שסטארבקס מציעה לגולש, כדי שזה שילחץ על ה-Like.

 

 משמאל תמצאו דוגמה נוספת לעמוד אינטרנט שאינו מהווה העתק של אתר האינטרנט של החברה, אלא מציע עדכונים, השראות, וחדשות עיצוביות וטכנולוגיות מתחום הווב. זאת, תוך שהוא עושה שימוש בטרנדים מעולם עיצוב האתרים ומעוצב על פי טרנד העמודים הארוכים.

 
סטארבקס: 20 מיליון אוהדים ואפליקציות אינטראקטיביות
 סטארבקס: 20 מיליון אוהדים ואפליקציות אינטראקטיביות   צילום: צילומסך 
 
 

ברשת החברתית, עמוד העסק נותן לגולשים להוביל

קוקה קולה: עמוד שהוקם במקור על ידי האוהדים
 קוקה קולה: עמוד שהוקם במקור על ידי האוהדים 
 צילום: צילומסך 
 

 

חברות גדולות, בינלאומיות וגם מקומיות, כבר הצליחו להגיע למספרים של עשרות אלפי ומיליוני אוהדים ולבסס את הקשר איתם באופן חזק ושוטף; קשר המבוסס על הרבה יותר מאשר לחיצה על הלייק.

  

אין דוגמה טובה יותר לעמוד אוהדים המובל על ידי האוהדים עצמם ואינו קיים למטרת הצגת מוצרי החברה, מאשר עמוד הפייסבוק של קוקה קולה (משמאל). הסיפור, בקצרה: את העמוד הקימו דאסטי וחבריו, לאחר שחיפשו את עמוד קוקה קולה בפייסבוק, לא מצאו אותו, והחליטו להקים אחד בעצמם. זהו עמוד שהוקם על ידי הגולשים בעצמם. בהמשך לקחה קוקה קולה את המושכות, אך דאסטי וחבריו עדיין מוזכרים בכבוד בעמוד. מהות העמוד כולה היא האוהדים,  ומוצגות בו, בין היתר, תמונות של מוצרי החברה - פחיות ובקבוקים של קוקה קולה, בעיצובים ובפיסולים שונים שצילמו גולשים במצלמות ביתיות.

 

דוגמה מצוינת להרחבת תחום הפעילות של העמוד מעבר לתכנים שמספק האתר, היא עמוד האוהדים של רד בול. עמוד הפייסבוק של רד בול אינו מתמקד במוצרים של רד בול, אלא מציע תמריצים שמבליטים את העמוד בהשוואה לעמודי אוהדים אחרים. העמוד מציע משחקים אינטראקטיביים וסרטונים, ומעניין במיוחד האזור שבו יכולים לתקשר אתלטים וספורטאים עם האוהדים, מחוץ לעמוד או לאתר של רד בול.

 
רד בול: עמוד המעריצים לא מתרכז במוצר
 רד בול: עמוד המעריצים לא מתרכז במוצר   צילום: צילומסך 
 

זיהוי הצרכים והמאפיינים של אוהדים

 

 

דוגמה ישראלית מצוינת היא עמוד האוהדים של האגיס. החברה השכילה לזהות את קהל אוהדיה - הורים שאינם ישנים בלילה - ובעמוד האוהדים מופיעה קטגוריית "משמרת לילה", פלטפורמה לתקשורת ולשיתוף חוויות הלילה עם הורים טריים אחרים. גם יתר העמודים של האגיס מעוצבים בהשראה רכה ונעימה, ומאחורי הקונספט של החברה מורגשים הומור עדין וחשיבה ששמה את האוהד בראש סדר העדיפויות; כיאה לרשת חברתית שבה האוהדים הם המרכז ולא המוצר.

 

 
האגיס: זיהוי הצרכים של קהל היעד
 האגיס: זיהוי הצרכים של קהל היעד   צילום: צילומסך 
 

הרשת החברתית היא פלטפורמה נוחה לשימוש בהומור

מאנקי: גישה הומוריסטית
 מאנקי: גישה הומוריסטית 
 צילום: צילומסך 
 

 

צעד אחד קדימה לקחו יוצרי העמוד של מונקי, כשהם פונים לקהל האוהדים במשפט "אנחנו צריכים אתכם". הגישה ההומוריסטית, התמונות המצחיקות, העמוד הארוך (מאוד), החיבור לאפליקציית האייפון, המלל כולו והגישה האישית לאוהד, ממקמים אותו במרכז ומאפשרים  לו להוביל את העמוד.

 
מאנקי: גישה הומוריסטית
 מאנקי: גישה הומוריסטית   צילום: צילומסך 
 

עיצוב הוא המלך, תוכן הוא המלך, והאוהדים הכי חשובים

 

אי אפשר שלא להתייחס לעמוד אוהדים שעשוי בקפידה, עם תמונות איכותיות ומקצועיות, סרטונים מושקעים וחשיבה שיווקית מצוינת. כזה הוא עמוד האוהדים של גאפ, עם כמעט מיליון וחצי אוהדים, המציע בין היתר הנחות וקופונים.

 
גאפ: תמונות איכותיות ומקצועיות, סרטונים מושקעים וחשיבה שיווקית מצוינת
 גאפ: תמונות איכותיות ומקצועיות, סרטונים מושקעים וחשיבה שיווקית מצוינת   צילום: צילומסך 
 

העמוד הוא קהילה בפני עצמה

 

ברור שלקבוצת ספורט יש מועדון מעריצים. לרכז אותם כקבוצת אוהדים המשתפת, אוהדת, ומעודדת כמיני-קהילה בפני עצמה הוא צעד הכרחי, בתנאי שיש מה להציע לאוהדים - לתת להם במה להיראות ולהישמע, לעודד ולהשפיע. העדכונים היומיים בעמוד משאירים את האוהדים בקשר עם הקבוצה באופן שוטף ויום-יומי.

 

עמוד האוהדים של ברצלונה, עם כמעט 12 מיליון אוהדים, השכיל להבין זאת.

 
מיני קהילה של אוהדים, שיכולים להשפיע, להשמיע את קולם ולהתעדכן
 מיני קהילה של אוהדים, שיכולים להשפיע, להשמיע את קולם ולהתעדכן   צילום: צילומסך 
 
יונית רושו
 יונית רושו 
 צילום: יח"צ 
 

 

ראינו דוגמאות בינלאומיות וישראליות של מותגים גדולים, או לחילופין של חברות קטנות; חלקן עושות שימוש בהומור, חלקן בעיצוב מרשים, אך כולן שמות את האוהדים במרכז.

 

אני מאמינה שבמהלך שנת 2011 נראה יותר ויותר בתי עסק וחברות שמשנים את הקונספט של עמוד האוהדים בפייסבוק שלהם - מעמוד שמציג את מוצרי החברה גרידא, לעמוד שנותן לאוהדים להוביל, מעדכן אותם באופן שוטף והופך אותם למרכז.

 

 

הכותבת היא מנכ"לית בוטיק האינטרנט דיינמיק-ווב ומרצה במסלול האינטראקטיבי במכללת שנקר

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by