ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
פייסבוק 
חברות: צעירים בכלל לא אוהבים ללייקק לכן 

חברות: צעירים בכלל לא אוהבים ללייקק לכן

 
פייסבוק |
 

מומחי מדיה חברתית אוהבים לדבר על אינטראקציה והשתלבות בשיחות עם גולשים, אך כמה מהחברות באמת מקשיבות?

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

חברות משקיעות מאמצים רבים במיתוג וקידום פעילותן בפייסבוק במטרה למשוך משתמשים צעירים לעשות לייק על הדפים הציבוריים שלהן, לעקוב אחר פעילותן ולקיים עמן אינטראקציה, בתקווה שיחקקו במודעות של אותם צעירים ובסופו של יום אלה יחליטו גם לרכוש את המוצרים שהן משווקות. על אף שצעירים נמצאים און ליין ובפייסבוק במשך שעות ארוכות, מתברר כי רובם כלל אינם מעוניינים לקיים אינטראקציה עם חברות מסחריות בפייסבוק.

 

 
עמודי מעריצים לכל
 עמודי מעריצים לכל   צילום: צילומסך 
 

RWW מדווח על מחקר של פורסטר לפיו 75% מהצעירים בארה"ב מחוברים און ליין על בסיס יומי ונתון זה גדל משנה לשנה. בין אם הם מחוברים דרך הטלפון הנייד, קונסות משחקים, מחשב נייד, אייפד או המחשב בבית הספר, הם און ליין, לרוב בפייסבוק. לכאורה, מדובר בהזדמנות שיווקית נהדרת עבור משווקים ומומחי מדיה חברתית (ממ"חים) ואלה אמנם דהרו על הסוס החברתי בשנתיים האחרונות.

 

עם זאת, פורסטר קובעת ש-6% בלבד מהצעירים בגילאים 12-17 מעוניינים לקיים אינטראקציה עם מותגים בפייסבוק, על אף שרובם משתמשים פעילים באתר. למעשה, בני טווח הגילאים האלה נוטים להיות "שיחתיים" (conversationalists) יותר ברשתות חברתיות (כלומר, מעדכנים סטטוסים, משתפים קישורים ותמונות) ביחס לבני 18-24.

 

בני גילאים אלה דווקא כן מעוניינים להשתמש במדיה חברתית לשיחה על מותגים ומוצרים, אך הם רוצים להיות אלה שייזמו את השיחה ולא להצטרף לשיחה שיזם המותג.

 

 
פייסבוק Like - באמת?
 פייסבוק Like - באמת?   צילום: צילום מסך, קוקה קולה 
 
 
חברות, הקשיבו לגולשים
 חברות, הקשיבו לגולשים 
 צילום: GettyImages/אימאג'בנק 
 

בעוד 16% מהחברים הצעירים מצפים מחברות להשתמש בכלי המדיה החברתית כדי לקיים עמם אינטראקציה, 28% מצפים מחברות להאזין לדבריהם ברשתות חברתיות ולהגיב לשאלות וביקורות רלוונטיות. 26% בלבד מחברי פייסבוק הצעירים מביעים אמון בפרופיל של חברה ברשת חברתית.

 

חברות וממ"חים אוהבים לדבר במונחים של "אינטראקציה, engagement והשתלבות בשיחות עם גולשים, אך כמה מהן באמת מקשיבות? התהייה המהדהדת מהמחקר פוקח העיניים היא עד כמה גדולה בועת המדיה החברתית וכמה גדול בזבוז הזמן של חברות רבות המייצרות אינטראקציה המבוססת על לייקים קנויים, תחרויות ופרסים וקמפיינים קצרי מועד, שביניהם לבין המושג רלוונטיות יש מעט מאוד התאמה.

 

צעירים משתמשים ברשתות חברתיות לצורך תקשורת אנושית עם חברים והם תמיד יהיו רלוונטיים בהרבה עבורם מכל קמפיין במדיה חברתית, מושקע ככל שיהיה. עדות לכך אפשר למצוא בשובלי שיחה בני עשרות ולעתים מאות תגובות בסטטוסים בפרופילים אישיים ביחס לדיון המועט ברוב הדפים הציבוריים של חברות בפייסבוק. נדירים המקרים בהם אפשר להיתקל בדיון סוער בדף פייסבוק של חברה שאינו מבוסס על פרסום מסיבי או קידום מלאכותי.

 

מסקנה אפשרית נוספת מהמחקר היא כי חברות חייבות לעבור ממצב "שדר" למצב "האזן". על אף שחלקן כבר משלבות בין גישה פרואקטיבית (יוזמת) לריאקטיבית (מגיבה), הדגש אצל חברות רבות הוא על PR ולא על האזנה. אז במקום להפציץ אותנו במסרים שיווקיים שיטרידו את הרוב ויקלעו למתי מעט, אולי הגיע הזמן לגישה קצת יותר מתוחכמת ואפקטיבית?

 

פורסם לראשונה בבלוג חורים ברשת

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by