ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
על הקיר חיפש לו עכביש חדש 
 
 אולי לחפש הם יודעים. לעצב לוגו - לא ממש   
 
מערכת חיים ברשת

סטארט-אפ שמורכב מיוצאי גוגל מתכנן להשיק בקרוב מנוע חיפוש מותאם אישית שינסה לנצח את מלך החיפוש הבלתי מעורער

 
 
 
 
 
 
 
 
 
כל מי שטוען שגוגל הופכת למיקרוסופט של המחר, שוכח כמה מעט אחיזה יש לה לחברת אינטרנט על לקוחותיה. אם מיקרוסופט מרגילה אותנו לתוכנות שלה, לממשקים שמעוצבים בצלמה ודמותה, אם היא יכולה לכפות עלינו שימוש במערכות ההפעלה והתוכנות המשרדיות שלה על ידי משחקי תאימות ותמיכה, מה תעשה גוגל מחר בבוקר אם יתברר שיש מי שמציע מנוע חיפוש טוב יותר? אחרי הכל, יכול מאוד להיות שגוגל תהיה דווקא האלטה ויסטה של מחר.

ואז נשאלת השאלה מי תהיה הגוגל של מחר? מה יהיה מנוע החיפוש שיירש את מקום מנוע החיפוש שהפך לביתן של שאיפות חיפוש המידע שלנו ברשת. יכול להיות שיהיה זה מנוע החיפוש של Kaltix, שיושק בקרוב וינסה להפיל את הענק המבוסס.

לכאורה יש סיכויים לא רעים שזה יקרה. הצוות שעובד על המנוע החדש הוקם על ידי שלושה אנשי אוניברסיטת סטנפורד, היו חלק מהצוות שפיתח את ה-Page Rank, שיטת דירוג האתרים שהפכה את גוגל למנוע חיפוש שהקדים את כל מתחריו. גם הרעיון הכללי, שנחשף בהודעה לעיתונות של הסטארט-אפ הקליפורני, נשמע מבטיח – חיפוש עם התאמה אישית (פרסונליזציה), הוא הכיוון המוביל היום בעולם התוכן הגדול.

הפייג'רנק של גוגל מסדר את התוצאות לפי איזשהו קונצנזוס רשת. משלל הקישורים שנותנים אתרים לאתרים אחרים מצליח גוגל להבין מה מעניין אנשים יותר מדברים אחרים. אבל הגם שהקונצנזוס מצליח לעזור לרוב האנשים, הרי שהוא פשוט לא רלוונטי כשאתה מחפש "מוסך", או "אוטו", ומקבל תוצאות שמתאימות לכו-לם הגדול, כלומר לערים הגדולות שבארצות-הברית של אמריקה.
 
 
עכשיו כולם רוצים להגיע לתת לנו את התוצאה שמתאימה לנו בדיוק. בטח גם במעבדות של גוגל עובדים על משהו, ובוודאי שב-AllTheWeb ובאלטה ויסטה שמנסות להדיח את המלך מכיסאו. זה עלול להיות מהפכני לחלוטין, ומי שיגיע לשם ראשון ויעשה את זה טוב עלול לפעור לעצמו חלון זמנים לא רע ולהפוך לרגע אחד לגוגל קטן.

ועם זאת, צריך לסייג ולומר שגוגל זו לא רק הטכנולוגיה, אלא גם היכולת הנדירה של החברה הזו לעשות קולות של מלאכית רשת, היכולת שלה להיות קוּל בלי לנסות ולהגניב בכוח. לא מספיק להיות טוב כדי להצליח. ומי יודע אם לצוות של קלטריקס יש את מה שנדרש? על פי הלוגו המכוער שמופיע באתר הפרומו של החברה, זה לגמרי לא בטוח.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by