ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
טרנדי 
ברוח הכריסטמס: אתרים צבעוניים 

ברוח הכריסטמס: אתרים צבעוניים

 
טרנדי |
 

בין אם מדובר באתר עסקי ובין אם בפסטיבל, השנה האזרחית החדשה היא תירוץ טוב לעסוק באתרים שמחים וצבעוניים. יונית רושו טרנדית

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

צבעים משפיעים על מצב הרוח: לכל צבע יש משמעות ומטען רגשי, ולכן לא פלא שלעיתים צבעוניות שווה יותר מאלף מילים וקובעת את גישתנו לדברים.

 

הרבה מעצבים אוהבים אתרים נקיים ומינימליסטים. לניקיון ולאסטתיקה חשיבות רבה, אך כדי להשאיר רושם ולהצרב בזכרונו של הגולש בין כל מיליוני האתרים, לעיתים עדיף להשתמש בצבע עז.

 

אתרים צבעוניים ברוח ירידים ופסטיבלים

 

האתר הבא, של היריד השנתי באוקלהומה, סופר את הימים אחורנית עד ליריד הבא. מדובר באתר צבעוני ושמח, כיאה לירידים. שני הצבעים השולטים הם הכתום החם והסגול הקר, המשתלבים נהדר ויוצרים אפקט מרשים וחי.

 
השילוב של שני הצבעים יוצר אפקט מרשים וחי
 השילוב של שני הצבעים יוצר אפקט מרשים וחי   צילום: צילומסך 
 
 

 

פסטיבל השנה החדשה של אלאנה בניו-זילנד, כמו רבים אחרים, נערך הלילה. האתר מזמין לפסטיבל, וכדי להתבלט בין כל החגיגות וההזמנות ברשת, בחרו המעצבים להשתמש ברקע בצבעי צהוב-אש, פרוס על פני כל רוחב המסך - צבע שמשאיר את הגולש עם חיוך וציפיה להמשך. הצבעוניות החזקה יוצרת אקטיביות וקוראת לגולשים לפעול ולהירשם לפסטיבל.

 
אתר מעורר חיוך. הצבעוניות החזקה מעודדת אקטיביות
 אתר מעורר חיוך. הצבעוניות החזקה מעודדת אקטיביות   צילום: צילומסך 
 

 

ואילו האתר הבא קורא לגולשים להצטרף לוועידה הלאומית של צעירים נוצרים באוסטרליה, אירוע שהחל אתמול וימשך במהלך השבוע הקרוב. האתר צבעוני, משאיר רושם צעיר וחי, ונוגע בנפש.

 
אתר צבעוני, צעקני - אך גם נוגע בנפש
 אתר צבעוני, צעקני - אך גם נוגע בנפש   צילום: צילומסך 
 

צבעוניות כחלק מהקונספט העסקי

 

צבעים חשובים לא רק בחיינו הפרטיים אלא משפיעים גם על העולם העסקי. גם שם, אתר המעוצב בצבעים רבים, נועזים וחיים ימשוך תשומת לב רבה ויעורר רגשות. אלא שאתרים עסקיים רבים נוטים להעדיף רקע גוונים שמשדרים רצינות ורקע חלק, כך שדרושים אומץ ואנרגיות כדי לעצב ולהעלות לאוויר אתר שהצבעוניות שלו נועדה להמחיש את החזון ואת רוח העסק. אתר כזה, שהייחודיות שלו ברורה ועוברת מיידית לגולש, יכול למשוך אליו גולשים רבים, במיוחד אם גם יש בו תוכן המתעדכן באופן שוטף.

 

האתר של חברת ויויד, חברה לעיצוב דיגיטלי, מתעדכן הטוויט למטה מדי פעם בהתאם לרוח התקופה או החג. האתר עליז וחי, והשילוב בין העיגולים הצפים ותחושת התלת ממדיות שנוצרת משימוש  בשכבות האחוריות המטושטשות, יוצר תוצאה מרשימה. יש לציין שהאתר כתוב בגרסה החדשה של html5, מה שמעצים את תחושת האינטראקטיביות בו ואת ההתעדכנות בחידושים טכנולוגיים.

 
צריך המון אומץ כדי לעצב אתר עסקי צבעוני
 צריך המון אומץ כדי לעצב אתר עסקי צבעוני   צילום: צילומסך 
 

צבעים כחלק מגריד מורכב

 

גריד הוא סידור האלמנטים המרכיבים את עמוד האינטרנט רוחבית ואופקית, תוך התייחסות לחשיבות כל אלמנט ביחס לשאר המרכיבים של העמוד ויצירת מסגרת ברורה. השימוש בגריד קריטי ליצירת סדר, החוזר על עצמו באופן קבוע והגיוני באתר כולו. אתר ללא גריד ברור ומוגדר לא עבר יד מעצב. הגריד יכול להיות פשוט וסטנדרטי, או מורכב ומיוחד.

 

באתר הבא, הגריד עצמו בנוי מהרבה ריבועי מידע הצמודים זה לזה כמו בפאזל. הריבועים הסימטריים בשילוב צורות גיאומטריות נוספות, וכמובן בשילוב צבעוניות באלמנטים של הגריד, יוצרים ויזואליות שמחה ושלמה.

 
ויזואליות שמחה ושלמה בגריד של האתר
 ויזואליות שמחה ושלמה בגריד של האתר   צילום: צילומסך 
 

צבעוני ואינטראקטיבי

 

אחד הטרנדים הנפוצים היום הוא טרנד ה-scroll, הבונה אתרים ארוכים. האתר הבא נעזר בצבע כחול עז ואלמנטים גרפיים, כדי לעודד את הגלילה מטה, במורד האתר, ולהשליםאת חווית השימוש בו. עם זאת, כדי לא להעמיס על הגולשים וכדי להפוך את האתר לאינטראקטיבי יותר, התחשבו יוצריו בגולשים ושילבו בפינתו תיבה עם "מפת אתר", שלחיצה עליה מהווה קיצורי דרך ומקפיצה את הגולשים למחוז חפצם מבלי שיגללו.

 
העיצוב מעודד שיטוט באתר וגלילה שלו עד למטה
 העיצוב מעודד שיטוט באתר וגלילה שלו עד למטה   צילום: צילומסך 
 

אתרים שלבשו בגדי חג לכבוד הכריסטמס

 

בעולם, וגם בארץ, מקובל שאתרים משנים את הלוגו שלהם כשמגיע חג חשוב או כזה שחבל לפספס. אצלנו, לדוגמה, אתרים מתחפשים בפורים, מדליקים נרות בחנוכה, משלבים מצות בפסח וכו'. בחו"ל היה זה הכריסטמס שתפס לאחרונה את תשומת הלב. וכך, האתר של אינדיזיינר חבש מצנפת של סנטה.

 
לוגו האתר עם אלמנט לכבוד הכריסטמס
 לוגו האתר עם אלמנט לכבוד הכריסטמס   צילום: צילומסך 
 

 

לעומתו, גוגל העלו לוגו שעוצב במיוחד - כפי שהם נוהגים לעשות בכל פעם שיש אירוע חשוב כלשהו. הלוגו של כריסטמס היה באוויר עד ערב ה- 24.12.10 והציג מבחר אלמנטים המתקשרים ישירות או בעקיפין לרוח החג. בעת העברת העכבר מעליו, כל חלון כזה גדל וחשף את האלמנט שבו ביתר פירוט.

 
לוגו אינטראקטיבי של גוגל. התמונות גדלות במעבר עכבר
 לוגו אינטראקטיבי של גוגל. התמונות גדלות במעבר עכבר   צילום: צילומסך 
 
יונית רושו
 יונית רושו 
 צילום: יח"צ 
 

 

לסיכום, אין ספק שבניגוד מוחלט לטרנד של אתרים לבנים, נקיים ואלגנטיים, יש מקום גם לאתרים צבעוניים וצעקניים. הצבעוניות, ניגודי הצבעים או ריבוי הצבעים יוצר הרגשה של חג, שמחה, חדשנות, התחדשות ועכשוויות. בשילוב אינטראקטיביות או תנועה, ובסנכרון מול רשתות חברתיות, יכול האתר להוביל ליצירת פעולה ולהשאיר רושם חזק על הגולש. אין ספק שנשארים עם חיוך. שתהיה לנו שנה אזרחית 2011 צבעונית ומוצלחת.

 

 

 

יונית רושו היא מרצה במסלול האינטראקטיבי במכללת שנקר ומנכ"לית דיינמיק-ווב, בוטיק להקמת אתרי אינטרנט.

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by