ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
עניינים של תוכן 1 

עניינים של תוכן 1

 
 
גדי שמשון

איזו אצבע יקבל הציבור בשוק התקשורת העתידי? איך קרה שקר הסקר שפורסם בעיתון הארץ? מה חושבים בוואלה על נטקינג? כל זאת, ועוד (ואף מילה על נטוויז'ן)

 
 
 
 
 
 
 
 
 

מעניין

לפעמים נדמה לי שאני גולש האינטרנט הכי מסכן בישראל. עובדה. מעל 75 אחוז מזמן הגלישה שלי הוא בפורטלים ישראליים. כשהתחברתי לאינטרנט, לפני כמעט שש שנים, זה לא היה בשביל לגלות פתאום שאני זוכר בעל פה את שמות המבזקנים של נטקינג. זה לא היה כיף חיים פעם, האינטרנט הזה?

שוק האינטרנט הישראלי נמצא בהמתנה כרגע, אם לא שמתם לב. למרות שמבחינת ההודעות לעיתונות, התזזית לא נפסקת לרגע - "חברת `בניין וציון ננוחם` בשליטת נחמן בן-קוקוס רכשה מניות בפורטל האינטרנט המוביל `סחבקים`, לפי ערך חברה של חצי ביליון דולר, ותספק לגולשיה מידע מגוון ביותר על מזג האוויר ושערי המניות - וזאת, ישירות לאגן הירכיים שלהם".

ההמתנה היא, קודם כל, להחלטות הרגולטוריות הנוגעות לפתיחת כלל שוק התקשורת במדינת ישראל לתחרות. זה ייסגר השנה - באותו נוסח של שיר הילדים "סבתא בישלה דייסה": יתנו לפישמן, יתנו למוזס, יתנו לרקנטי ולדנקנר - וגם הציבור הרחב יקבל כנראה איזו שהיא אצבע. תנחשו לבד איזה.

וכשהתהליך הזה יסתיים, אומרים כולם, יהיה מעניין. למי? אין סיבה שהתחרות בשוק התוכן הישראלי באינטרנט לא תיראה כמו במדיה האחרים. במיוחד, אם אותם גופים האחראים על מעיין האיכות של ערוץ 2 או על סיפורי ההאקרים שרואים למחשב את הלבן בעיניים בעיתונים, "נכנסים לאינטרנט". לא בטוח שזה יהיה באמת מעניין, אבל אם יהיה לנו מזל זה יהיה קצת מצחיק.
 

סקר, עלק

ביום חמישי השבוע התפרסם בהארץ הסקר החצי שנתי של TGI. על פי הסקר, שתוצאותיו מנוגדות לכל הסקרים שפורסמו באחרונה, יאהו מוביל בין גולשי האינטרנט של ישראל, ואחריו וואלה!. פורטל ישראלי נוסף שהגיע לרשימה הוא תפוז. וזהו. לא נענע, לא IOL ולא נטקינג קיימים במציאות של הסקר. בפסקת הפתיחה מציינת לילך סיגן, המדווחת על הסקר, כי "גם הפעם, התשובה (לסקר) תלויה בשאלה, והמציאות מורכבת יותר".

אכן, מלים כדרבנות. ואם כך, מן הראוי לבדוק מעט יותר את המציאות המורכבת שמאחורי הסקר, שנכתב ונערך החל מאפריל 99. פורטל נענע, למקרה שלא ידעתם, עלה לרשת באמצע חודש יולי.

איתן כסיף, מנכ"ל TGI העורכת את הסקר: "סקר TGI הוא סקר שבודק בבת אחת, באותו סקר, 1500 מותגים. השאלה בנושא הפורטלים היא: `סמן באיקס את כל האתרים בהם ביקרת בשלושת החודשים האחרונים`. יש שם כמה אופציות - אבל נענע לא הופיעה בסקר הזה. המחקר שלנו מתפרסם פעמיים בשנה, ובעת כתיבת השאלון לא הייתם קיימים, ונענע לא נכנס לשאלון. בחדש אתם כן נכללים" (אגב, נטקינג ו IOL היו קיימים לפני אפריל 99, ומעניין למה הם לא הופיעו בתוצאות הסקר).

אכן, המציאות תמיד מורכבת יותר, גם מהכתבות המורכבות המתפרסמות בהארץ. סיגן, שהופתעה לשמע פנייתנו, אמרה שהיא לא היתה מודעת לשאלה הבעייתית, שהשאירה את רוב הפורטלים הישראליים המובילים מחוץ למשחק. עצתה לתיקון מהיר של העוול היתה לכתוב מכתב למערכת. נו טוב, הקטע הזה נשלח כלשונו להארץ, למדור המכתבים למערכת.
 
 

"ביצת האינטרנט הישראלית רוחשת!"

תפוז בלעדי (התמונה מתוך פורטל תפוז)
 תפוז בלעדי (התמונה מתוך פורטל תפוז)   
(וואלה היום חושף)
 

והם יוצאים לדרך

התחרות המהבילה של בראנז`ת האינטרנט בישראל נמצאת, רוב הזמן, מתחת לפני השטח. הגולשים מקבלים בדרך כלל את הצדדים החיוביים שלה: שירות חדש, תכנים חדשים, הודעות חדשות לעיתונות. לפעמים היא גם פורצת קצת אל פני השטח, והשמחה רבה.

כך למשל, נראה שהספורט החינני, בו אנשי אתר אחד נכנסים כאילו בטעות למערכת האדמיניסטרציה של האתר היריב, ואז מדווחים לו בדיסקרטיות צוהלת על הגליצ`ים שהתגלו, עומד לעבור מן העולם. ב 31 בינואר פורסמה באתר החדשות של וואלה כתבה ששורת הפתיחה שלה היתה: "בפורטל האינטרנט נטקינג, המכנה את עצמו `מלך האינטרנט`". במקרה אחר, עליו נכתב בחדשות נענע, טען מנהל "שור טבצ`נט" כי פריצה לכאורה שהיתה באתרו בוצעה על ידי עובד של IOL, ושהוא לא מוותר ומתכוון לתבוע.

כמה ימים מאוחר יותר, הגיב אחד מאנשי IOL ברשימת הדיוור של "קונספציה", אתר הפונה לקהילת השלולית: "זה מאוד טיפשי, ולא ממש מקצועי להאשים גולשים סקרנים בהאשמות פליליות... במקום להגיד תודה שמישהו חסך ממך תביעה קבוצתית וללכת לתקן את החורים. מתבכיינים. מישהו מופתע?"

פורטל תפוז אינו מתבייש לפרסם את הישגיו בעמוד הראשון: "בלעדי! עובדי תפוז מצטלמים לגרדרובה". גרדרובה הוא מדור האופנה החדש של האתר, שאנשיו הצליחו להקדים את יתר הפורטלים המתחרים, שרצו גם הם לפרסם מוסף אופנה עם עובדי תפוז, אבל פספסו. בנענע נערכו פיטורין המוניים בעקבות הפאשלה, בנטקינג היו עובדים שוויתרו על האופציות, ובוואלה המשיכו לצעוק ליאהו `יאללה בוא מכות` (למרות שהאמריקאים האלה חרשים אני אומר לך, חרשים!). אכן, האינטרנט כמרקחה.
 

בשולי הדאחקה

שמתם לב כמה עלתה המניה של צ`קפוינט?
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by