ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
כמה זמן לוקח לתקן מסך? 
 
 
גילי סופר

סיפור ארוך (עם סוף טוב) על מסך שנשלח לתיקון, תעריפי המכס ברשת ובלוג קצת שונה

 
 
 
 
 
 
 
 
 
כותב לנו ערן חזקיהו מבאר שבע:

"לפני חצי שנה רכשתי מסך דרך חברת 'פנדה מחשבים' ולאחרונה הוא התקלקל כטבעם של דברים אלו. התקשרתי לחברה והם אמרו לי לשלוח את המסך, שהאחריות מתנהלת אצלם והכול יהיה טוב".

"כל העסק קרה כבר לפני 4 שבועות, במהלכם אינספור טלפונים ובקשה אחת קטנה- מתי המסך יהיה מתוקן? לאף אחד בחברה אין תשובה לענות לי. כולם לוקחים ממני את הטלפון מבטיחים לברר אצל היבואן ולחזור אליי. אתה יכול לנחש כמה שיחות קיבלתי מהם חזרה. עם חלוף הזמן כשביקשתי לדבר עם מי שאחראי הטלפניות לא מוכנות לתת לי לדבר עם האחראי חנות. שוב לוקחות מספר ומבטיחות שהוא יחזור אלי אישית. ביום ראשון, לאחר התעקשות של חצי שעה האחראית סוף סוף עלתה על הקו, בחורה בשם אורלי".

"גם היא, ממשיך חזקיהו בתיאור הסאגה, "כמו כולן שם, לא יודעת מה קורה עם המסך או מתי הוא יהיה מוכן. שאלה הכי טריוויאלית מכולן כמה זמן ייקח ליבואן לתקן מסך שנשלח? תשובתה הייתה 'מעכשיו תיקח 21 ימי עבודה המסך יהיה אצלך'. אמרתי לה - סליחה זה לא הגיוני המסך כבר נמצא זמן רב מזה אצלכם 4 שבועות!! וזה פשוט חוצפה למשוך ככה לקוחות באף".

"לאחר שיחה מלאת אמוציות איתה כשהיא אינה מסוגלת לחדש לי ואפילו דבר היא מעבירה אותי לרמקול כנראה נכנס המנכ"ל עימו דרשתי לדבר מיד כשהבנתי שהגברת אורלי לא תוכל לעזור לי, לאחר כמה רגעים בהם אני שומע אותו לוחש לה כל מיני דברים לענות לי. מגיח קול שאומר שאין להם תשובה 'לא מתייחסים לאנשים כמוך שלום ולהתראות'".

"אני בהלם מוחלט מהניתוק וחוסר היחס שמתנהל שם" כתב חזקיהו, "ואיני יודע לאן עוד לפנות על מנת לקבל את המסך בחזרה. אני לוקח כעת קורסי קיץ ואחד מהם בתכנות אתה יכול לתאר כמה נוראי זה להיות תקוע כל יום באוניברסיטה בגלל שאין לך מסך בבית לעבוד עימו.
 
 
בעלי החנות, יאיר סאטובי, רואה את הדברים מעט אחרת: "מר חזקיהו שוחח בטלפון עם מנהלת החנות, צעק, העליב והתנהג בצורה מחפירה. אנו בפנדה מחשבים, שמחים לתת שירות אדיב, מהיר ואמין בכדי לנסות לרצות כל לקוח. על הלקוח לשמור על רמת דיבור נאותה ולא להעליב באופן אישי את עובדי החנות שמנסים בכל צורה לעזור לו".

חזקיהו לא היה צריך אפילו לשמוע את הדברים על מנת להודות שלא הייתה שיחה נעימה. "אומנם השיחה הייתה בהתלהמות וכעס פנימי עצום אך למול אותה אטימות מי יכול שלא להרגיש ככה. נעלב מהניתוק בפנים חזרתי מיידית, רק שהפעם במשך 45 דקות של המתנה מספרות לי הטלפניות שהן מנסות להעביר אותי אל הגברת אורלי - מנהלת החנות...והיא מתעלמת אל המנכ"ל תפנה רק באימייל . "מיואש מבזבוז הכסף על המתנה חסרת תכלית למנהלת החנות ניתקתי והשארתי שוב את הטלפון. מעניין עם הפעם היא תחזור?"

לגופו של עניין אומר סאטובי כי "האחריות הינה אחריות יבואן כמו בכל מקום אחר בארץ. אנחנו בשמחה עוזרים ללקוח ושולחים על חשבוננו את המסך ליבואן".

"כמו שאומר הבחור, אף אחד בחנות, לא יכול לתת לו צפי מדויק של תיקון המסך מכיוון שהמעבדה הינה מעבדת יבואן, איננו יודעים מה סדרי העבודה שם ומה התור, ומה הבעיה הספציפית של אותו מסך, ואיזה חלק התקלקל ומה הוחלף. כל עובדי החנות מונחים לתת תשובות אחראיות ואמינות ולכן כאשר אין אנו יודעים תאריך לא נמציא כזה. הבחור קיבל צפי גס אותו אנו מקבלים מהיבואן. כאשר הבחור החל להרים את קולו, כמו שהוא כותב ולדבר בצורה מעליבה הפוגעת באופן אישי במנהלת החנות, הבהרתי לו שמעתה והלאה כל הטיפול בנושא של המסך שלו יועבר לטיפול אישי שלי דרך המייל".

כאן מוסיף סאטובי משהו שדווקא שווה שמנהלי החברות הגדולות ייקחו לתשומת לבם: "שום אדם, ללא קשר להיותו עובד בחנות, מוכר, או סוחר אינו צריך לסבול הערות והעלבות עוקצניות. הבחור בחר להמשיך להתקשר ולסרב לפנות את הקו למרות התשובות שניתנו לו. אם לשיחה עם שירות הלקוחות, מנהלת החנות, בעל החנות, הוא קורא "חוסר יחס", אז מה זה יחס ???".

"אני מבין את תסכול הלקוח מתקלת המסך, אך אינני מסכים להתנהגות שלו. אם הוא היה מתנהג בצורה מכובדת ומסביר את הלחץ שלו מנהלת החנות הייתה מציעה לו מסך חלופי בכדי שיוכל לעבוד מהבית ולא מהאוניברסיטה.

ובאשר לשאלה העיקרית שהטרידה את חזקיהו מלכתחילה, מתי יחזור המסך מתיקון. יש בשורות טובות, וגם טפיחה עצמית על השכם: חזקיהו אמנם תמה כמה זמן ייקח למנהלת החנות לחזור אליו אבל במקום לשבת עם סטופר ולמדוד, את תגובת החברה ביקשנו עוד בשבוע שעבר. סאטובי, מיהר להגיב: "עניין מסכו של מר ערן חזקיהו כבר בטיפול. המסך הגיע אלינו ונשלח למפיץ לבדיקה/תיקון/החלפה. זמן החלפת או תיקון מסך הוא בין 14 עד 28 ימי עסקים תלוי ביבואנים השונים. המסך אמור להגיע אלינו בחזרה לקראת סוף שבוע הזה". למחרת הגיעה ההודעה מפנדה: "המסך הגיע למשרדינו היום באמצעות שליח של רשות הדואר. הודעה נמסרה ללקוח". עוד יום עובר, וביום חמישי כותב חזקיהו: "אני מודה על היחס. בטלפון שביצעתי אל החברה היום נמסר לי שמחר מסך אמור להגיע אליי הביתה חדש". שלשום (א') הגיע המסך החדש לביתו.

כל שנותר לנו (מלבד לשמוח על הסוף הטוב של הסיפור) הוא לתמוה מה היה קורה לולא התערבנו, ומדוע צריך לחכות חודש ימים אם לא מקבלים מסך מתוקן אלא מסך חדש. בשבוע הבא אולי גם נגע בפנים העקרוניים של עניין האחריות, לפעמים אנחנו גם קוראים אימיילים. כתבו לנו.
 

כמעט קשור – תעריפי המכס ברשת

מנהל המכס ומע"מ, איתן רוב, הודיע בתחילת השבוע כי תעריף המכס ומס קניה מפורסם מעתה באתר האינטרנט של אגף המכס ומע"מ. הנה, פה.

"התעריף, הכולל כ- 12 אלף פרטי מכס, הינו הכלי המרכזי לסווג היבוא לישראל. סיווגם הנכון של הטובין הוא המפתח לקביעת שיעורי המסים, קביעת הרשיונות הנדרשים וכן כל יתר תנאי היבוא בהתאם לחוקים השונים, התקנות וההוראות".

התעריף המקוון מתעדכן אחת ליום ישירות מהמחשב המרכזי של המכס, והחיפוש בו יכול להתבצע באופן מדויק לפי פרט שמספרו ידוע, וכן באמצעות דפדוף בתעריף כולו. החיפוש לפי מילים הוא למרבה הצער לבעלי הרשאה בלבד.

זו בעיקר הזדמנות להזכיר לקונים המקוונים מה שכבר נכתב כאן בשנה שעברה: באתר המכס יש כבר מזה זמן מחשבונים לפיהם ניתן לדעת כמה מסים תשלמו על מה שאתם קונים מחו"ל.
 
 

לא קשור - מבט קצר שמאלה

דו-בלוג חדש של איציק ספורטא ויוסי דהן, העוקץ, אותו מגדירים השניים כ"אתר אישי ביקורתי על אי שוויון חברתי וכלכלי, על דמוקרטיה בעירבון מוגבל, תקשורת שבוית הון ושלטון וכל מה שאנחנו, שני סוציאל-דמוקרטים, קוראים וחושבים על עניינים חשובים כמו פילוסופיה ,כלכלה ועניינים חשובים פחות". שניהם, אגב, לא רק סוציאל דמוקרטים אלא גם אנשי אקדמיה, ואנשי הקשת הדמוקרטית המזרחית. בקיצור, זה אמור להיות עמוק ומעניין. מעניינת גם רשימת האתרים המומלצים שבשולי האתר.

גילוי נאות: אתר נענע נמצא בבעלות חברת נטוויז'ן המחזיקה גם בחברת נטאקשן

'העגלה החשמלית' עומדת לעסוק באחריות אתרי המכר לאחריות על המוצרים, ובכל הבלגן שיש סביב הנושא בארץ. אם יש לכם משהו לספר לנו בעניין, כתבו לנו.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by