ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
סתם כי בא לי לנתק 
 
 פעולת מנע. קטע מההודעה של 012.נט   
 
עידו קינן

012.נט המליצה ללקוחותיה להתנתק בסיום הגלישה "כפעולת מנע" נגד בלאסטר; שלא לדבר על ההקלה על רוחב-הפס שלה; סמנכ"ל השיווק של החברה: ההודעה ספציפית לסוף השבוע של המתקפה בלבד

 
 
 
 
 
 
 
 
 
ספקית האינטרנט 012.נט שלחה אימייל ללקוחותיה, בו היא מבקשת מהם להתנתק מהאינטרנט בתום הגלישה. החברה אמנם מנמקת זאת כצעד מונע נגד הידבקות בווירוס Blaster, אבל תופעת לוואי מבורכת מבחינתה היא ירידה בניצול רוחב-הפס היקר.

"לקוח יקר, בימים האחרונים, החל וירוס מחשבים (וירוס מסוג תולעת W32.MSBLASTER WORM) להדביק מאות אלפי מחשבים ברחבי האינטרנט", נכתב בהודעה, שפורסמה בפורום תרבות דיגיטלית של נענע. "קיימת אפשרות שמחשבכם נדבק מהוירוס אך יחל לפעול רק מה 16 באוגוסט לכן אנו ממליצים לבצע מספר פעולות הגנה לפני תאריך זה". בהמשך מפורטות דרכים לחסימת הפירצה והתקנת אנטיווירוס, אך לפני כן מופיעה ההערה: "ראשית, כפעולת מנע, אנו ממליצים על כיבוי המחשב בתום הגלישה".

סמנכ"ל השיווק של החברה, נועם יעקובי, הסביר: "יכול להיות שבלחץ האירועים, המייל לא היה מנוסח כמו שצריך. חד-משמעית, הכוונה היתה להתנתקות רק בסוף השבוע הספציפי ההוא, בגלל שידענו שצפוי גל שני של ההתקפה".

תומך בתמיכה הטכנית של 012.נט (ששמו שמור במערכת) אמר ללקוח שהתקשר אליו הבוקר (ג') כי רצוי להתנתק מהאינטרנט כשלא משתמשים בה, כי למרות שהטלאי של מיקרוסופט אמור לחסום את הווירוס, "אי אפשר לדעת מה מחכה לנו הלאה. מהווירוס הזה בעיקרון אתה מוגן, אבל יכול להיות שיהיו לו התפתחויות". כשנשאל התומך אם גם באינטרנט מהיר צריך להתנתק בסיום הגלישה, אמר ללקוח להתקין פיירוול, אבל "אם אתה לא מבין בזה כלום, אתה תיתקל בבעיות בגלישה, כך שזה לא הכי מומלץ".

תגובת יעקובי: "התשובה הזאת נוגדת את מדיניות החברה".

זו לא הפעם הראשונה ש-012.נט מנסה להוריד את השימוש ברוחב הפס שלה. ביוני אשתקד, הגבילה החברה ללקוחותיה את אפשרות החלפת הקבצים ל-15 אחוז מרוחב הפס הכולל שלה. כשהתגלה הדבר, נימקה החברה את הדבר ב"ניצול לרעה של השירות על ידי קומץ משתמשים והגעה לקיבולות גבוהות מאוד, דבר שפגע ברוחב פס של שאר הגולשים".

ככלל, חברות האינטרנט שואפות לצמצם כמה שיותר את ניצול הפס הרחב שלהן, שגדל בשנים האחרונות בעקבות התרחבותה של תופעת החלפת הקבצים, וגורם להן להפסדים כלכליים. עם זאת, מבדיקת חיים ברשת עולה שספקיות אינטרנט אחרות, בהן אינטרנט זהב, בזק בינלאומי ונטוויז'ן, לא המליצו על התנתקות מהאינטרנט במסגרת הוראות ההתמודדות עם הווירוס.

יעקובי בתגובה: "אנחנו, בניגוד לחברות אחרות, המשכנו לתת תמיכה ללקוחות שלנו ולא לקחנו תשלום".
 

תגובת 012.נט

 
מ-012.נט נמסר בתגובה: "המייל שנשלח ע"י 012 קווי זהב ללקוחותיה נועד לתת שירות ללקוחותיה וזאת במסגרת התגוננות מול מתקפות הווירוסים ברקע של התרעות חמות שהיו צפויות להתבצע לקראת סוף השבוע האחרון.

בניגוד לספקי אינטרנט אחרים, החליטה 012 קווי זהב לסייע ללקוחותיה ולשלוח להם מייל עם הנחיות כיצד להתגונן כראוי מפני התרעות אלו.

במייל צויין במפורש כי מומלץ להתנתק מהרשת בתום הגלישה כפעולת מנע נוספת לאור חומרת ההתרעות שהתקבלו. יש להדגיש כי מחשבים ביתיים המחוברים כל העת לאינטרנט ללא אמצעי הגנה הולמים אכן חשופים למתקפות מסוגים שונים.

ההמלצה האמורה שניתנה בהקשר של סוף השבוע האחרון ניתנה כפי שאנחנו, עובדי 012 קווי זהב, היינו פועלים במחשבינו האישיים בביתנו במסגרת ההתרעות שפורסמו. דהיינו בסוף שבוע זה נקטנו באמצעי זהירות יתרים על מנת למנוע כל פגיעה אפשרית.

אין להמלצת 012 קווי זהב שום השלכה על ניצול רוחב הפס:

א. כיוון שצויין במפורש כי יש לסגור את המחשב אך ורק בתום הגלישה.
ב. ההמלצה נועדה לסוף שבוע ספציפי בלבד.
ג. 012 קווי זהב מקפידה לשמור קיבולת פנויה באינטרנט בקביעות בכדי לתת שירות איכותי ללקחותיה.

אנו מודעים לכך שההמלצות שהוציאה 012 קווי זהב היו מפורטות, מקצועיות ומעמיקות לאין שיעור יחסית לספקי אינטרנט אחרים וזאת תוך ראיית טובת לקוחותיה בלבד".
 
* גילוי נאות: נטוויז'ן, מפעילת פורטל נענע, היא מתחרה של 012.נט


_______________________________
פורום תרבות דיגיטלית של נענע
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by