ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
טרנדי 
אתרים חברתיים: הקהילה בבסיס האתר 

אתרים חברתיים: הקהילה בבסיס האתר

 
טרנדי |
 

הרשתות החברתיות תופסות מקום של כבוד בעיצובי האתרים. יונית רושו מדגימה איך גם קישורים לפייסבוק וטוויטר יכולים להיות מיוחדים

 
 
 
 
 
 
 
 
 

הפופולריות של אתרי רשתות חברתיות כמו פייסבוק, טויטר ועוד, הולכת וגואה. לאחרונה אף יצא RockMelt, דפדפן שמותאם לרשתות חברתיות ורק בעלי חשבון פייסבוק יכולים להשתמש בו. במקביל, פייסבוק הכריזה על שירות ההודעות החדש שלה, שמשנה את אופן ארגון המידע של הודעות, מיילים, שיחות וכו'. לאור זאת, לא פלא שמעצבי אתרים ומומחי אפיון חוויית משתמש מתאמצים ליצור אתרי אינטרנט אינטראקטיביים ברמה גבוהה, אינפורמטיביים, המאפשרים לגולש להשתתף ולשתף.

 

אתר תדמיתי בלבד כבר לא מספיק

חורים ברשת - מסונכרן לרשתות החברתיות
 חורים ברשת - מסונכרן לרשתות החברתיות 
 צילום: צילומסך 
 

העלייה בשימוש ממשקים מבוססי רשתות חברתיות כפייסבוק, טוויטר, פורסקוור ועוד, מוביל את הווב להיות יותר ויותר מבוסס קהילה ומעלה את הצורך בקבלת מידע בזמן אמת. טוויטר הוא דוגמה לאתר המביא אינפורמציה מיידית. עם התפתחות ועליית השימוש של גולשים בפלטפורמות אלו והשתתפותם בדיונים, בשיתוף וביצירת המידע, הדרך שבה אנו משיגים מידע עברה משימוש במקור מידע אחד, כאתר אינטרנט תדמיתי בלבד, לאתר חברתי/קהילתי, המספק מידע במספר כיוונים מקבילים.

 

האתר הישראלי הראשון הוא "חורים ברשת" - אתר מקצועי ועדכני, המכיל ידיעות וחדשות מעולם הווב, ומסונכרן לרשתות החברתיות. ניתן לראות שבתהליך החשיבה והתכנון של האתר נלקחו הרשתות החברתיות בחשבון, כחלק אינטגרלי ומשמעותי בפונקציונליות של האתר. זה בא לידי ביטוי החל מהאפשרות להגיב לכל ידיעה וכתבה המתפרסמת באתר, שיתוף חברים בכתבות ומעקב אחר האתר גם דרך הרשתות עצמן.

 

אתר ישראלי נוסף המסונכרן מול רשתות חברתיות הוא "תקשורת אנושית", של עדי ואבי לן. בחוכמה ובאלגנטיות הרחיבו יוצרי האתר את פונקציונליות האתר, מאתר תדמיתי גרידא בנושא שיווק ברשת - לאתר חברתי, מתוכנן ומבוסס על קהילה, כאשר זו לוקחת חלק פעיל בשיתוף תכנים, תגובות, המלצות ולייקים. תענוג לקרוא, להתעדכן ולקחת חלק פעיל במתרחש.

 
תקשורת אנושית - הקהילה לוקחת חלק פעיל בשיתוף תכנים, תגובות, המלצות ולייקים
 תקשורת אנושית - הקהילה לוקחת חלק פעיל בשיתוף תכנים, תגובות, המלצות ולייקים   צילום: צילומסך 
 

עיצוב הקישורים לרשתות - חלק בלתי נפרד מעיצוב האתר

 

 

הקהילות החברתיות זוכות, אם כן, לחשיבות לה הן ראויות ובעלי החברות מכירים בתרומתן לאתר התדמיתי של העסק ומעוניינים באינטגרציה טובה יותר עם הרשתות החברתיות. הדרך הפשוטה ביותר היא להוסיף קישורים מאתר האינטרנט לרשתות המובילות - אך כדי למשוך את תשומת לבם של הגולשים לקישורים יש להשתמש באסטרטגיה ובטעם משובח.

 

מעצבים שמים דגש גבוה על עיצוב קישורים המניעים לפעולה: יש להתחשב במיקום שלהם בעמוד האינטרנט של העסק, בצבעים שלהם, בסטייל, בגודל וכו'. מצד שני, לא מומלץ שהקישורים יהיו בולטים עד כדי הסבת תשומת הלב מהתוכן החשוב באמת באתר.

 

באתר הבא, מופיעים הקישורים לרשתות החברתיות כחלק אינטגרלי מעיצוב האתר. האלמנט העיצובי של הבועה, ה-bubble, החוזר על עצמו באזור הלוגו, התפריט ומתחת לקישורים, בא לידי ביטוי גרפי גם כסוגריים סביב אזור הקישורים לרשתות החברתיות.

 
הקישורים לרשתות החברתיות מעוצבים ברוח הבועה
 הקישורים לרשתות החברתיות מעוצבים ברוח הבועה   צילום: צילומסך 
 
 
הציפור של טוויטר משתלבת בעיצוב הכללי של האתר
 הציפור של טוויטר משתלבת בעיצוב הכללי של האתר 
 צילום: צילומסך 
 

 

באתר הבא שולבה הציפור של טוויטר בעיצוב ומוקמה על גזע העץ. עיצוב האתר מיוחד מעצם היותו מוצג אנכית והוא משלב מספר טרנדים עכשוויים, כגון שימוש בשפה עיצובית התואמת את קונספט האתר (נטיעת רעיונות וגידולם). עיצוב האתר מוצג כנרטיב - כסיפור שעלילתו מובילה את ההתקדמות בין העמודים. העמודים ארוכים ומביאים לידי ביטוי את טרנד ה-scroll, ה-header ענק, כפי שפירטנו בטור בשבוע שעבר על חוסר פרופורציות והאתר עושה שימוש במספר טרנדים נוספים.

 
הציפור של טוויטר משתלבת בעיצוב הכללי של האתר
 הציפור של טוויטר משתלבת בעיצוב הכללי של האתר   צילום: צילומסך 
 

הקישורים לרשתות החברתיות מקבלים מקום של כבוד

העיצוב של הציפור של טוויטר והצבע שלה שונו בהתאם לקו העיצובי של האתר
 העיצוב של הציפור של טוויטר והצבע שלה שונו בהתאם לקו העיצובי של האתר 
 צילום: צילומסך 
 

 

באתר הבא עברה הציפור של טוויטר שינוי צבעוני ואף הנראות שלה שונתה בהתאם לקו העיצובי של האתר. הציפור קיבלה מקום של כבוד בתפריט התחתון, שהוגדל עד כדי חוסר פרופורציות - במיוחד אם משווים את גודלו לזה של תפריט הניווט העליון והזעיר. במעבר בין עמודי האתר צבע הרקע משתנה, אך המקום המכובד של טוויטר נשאר.

 
העיצוב של הציפור של טוויטר והצבע שלה שונו בהתאם לקו העיצובי של האתר
 העיצוב של הציפור של טוויטר והצבע שלה שונו בהתאם לקו העיצובי של האתר   צילום: צילומסך 
 

 

באתר הפורטפוליו הבא, הפך המעצב את הקישורים ל-LinkedIn ולפייסבוק לאלמנטים בולטים במיקומם האטרקטיבי על המדף העליון. בגלילת העמוד למטה נחשפים אלמנטים נוספים המהווים פיסות מידע על חייו של דניאל, בעל האתר. במעברי עכבר מעל כל פיסת מידע, מופיעה שכבה נוספת בצורה אינטראקטיבית, בה מתואר מידע נוסף.

 
הקישורים לרשתות החברתיות קיבלו מיקום בולט במיוחד
 הקישורים לרשתות החברתיות קיבלו מיקום בולט במיוחד   צילום: צילומסך 
 

גם בטכנולוגיות החדשות ביותר לוקחים את הקהילה ברצינות

 

הקהילה רחבה יותר מפייסבוק ומטוויטר. רשימת קהילות ורשתות חברתיות מצליחות מעודכנת נכון לחודש מאי האחרון, מציגה חלק מהאתרים בתחום. המספר ההולך וגדל של רשתות חברתיות וההתעניינות ההולכת וגוברת בקהילות מצד משתמשי הרשת משפיעה גם על אתרים חדשים הנכתבים בגרסה החדשה של שפת התכנות html5.

 

באתר הבא, הכתוב כולו ב-html5, מופיעים כל הקישורים לקהילות במרכז המסך, כתפריט ניווט בפני עצמו המגדיר עצמו כאמצעי להמשך ההתקשרות בין הגולש לאתר ולתכניו. לחיצה על המשולש הקטן מתחת לתפריט חושפת מידע נוסף באופן אינטראקטיבי.

 
הקישורים לרשתות החברתיות מופיעים כתפריט ניווט בפני עצמו
 הקישורים לרשתות החברתיות מופיעים כתפריט ניווט בפני עצמו   צילום: צילומסך 
 
יונית רושו
 יונית רושו 
 צילום: יח"צ 
 

 

כיום יותר ויותר אתרי אינטרנט של בתי עסק מעניקים ביטוי לרשתות חברתיות כאלו או אחרות. אך כפי שראינו, הוספת הקישור לרשת החברתית אינו מספק. יש לתכנן את כל האתר מהצעד הראשון כאתר חברתי ולא להסתפק באתר תדמיתי סטנדרטי ולעצבו ולאפיינו בהתאם לכך. אני מאמינה שהחיבור בין אתר אינטרנט תדמיתי לבין הקהילה שלו הוא בלתי נמנע. בעוד כשנה יתקיים בהכרח קשר במהות ובבסיס בין כל אתר מקצועי, לבין העולם הסובב אותו, בין אם על ידי חיבור לרשתות החברתיות השונות ובין אם על ידי אפליקציות למיניהן.

 

 

  יונית רושו היא ומנכ"לית דיינמיק-ווב מרצה במסלול האינטראקטיבי במכללת שנקר, בוטיק להקמת אתרי אינטרנט

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by