ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
טרנדי 
טרנדי: אין פרופורציות 

טרנדי: אין פרופורציות

 
טרנדי |
 

כותרות ענק שנפרסות על פני המסך כולו יכולות להעביר את המסר השיווקי הנכון. יונית רושו על לוגואים גדולים וכניסות מרשימות

 
 
 
 
 
 
 
 
 

כותרת עליונה באתר, Header כפי שהיא קרויה בשפה המקצועית, נועדה כדי לתפוס את עינו של הגולש, ולוודא שלא יפספס את שם המותג ואת הלוגו, או את הסיסמה השיווקית. הכותרת העליונה אמורה למשוך אותו לגלול את העמוד מטה, וללחוץ על קישורים בתפריט כדי להמשיך את הקריאה. מספר אתרים הקצינו את הרעיון, ומעדיפים להשתמש בכותרת עליונה ענקית בגודלה, לוגו עצום וחסר פרופורציות ומשפטי מפתח שיווקיים שתופסים את כל רוחב המסך בכניסה לאתר. נראה שהולך ונעלם המראה המסורתי של באנר או תמונה רוחבית עליונה, תפריט אופקי מתחתיו ואזור תוכן בגודל שגרתי מתחת לאלו.

 

איזה תוכן להציג - משפט שיווקי או ברכה אישית?

 

 

מקובל היה לומר שהתוכן המוצג בעמוד הבית של האתר צריך להעביר את כל המסרים השיווקיים והפונקציונליים, על מנת שהגולשים יראו בתוך ארבע שניות את כל מה שיש לאתר האינטרנט להציע (כפי שהנושא פורט בטור על טרנד הסקרול). אך כשמסך הפתיחה מכיל רק סמל לוגו ענק, תמונה ענקית או משפט מפתח כתוב באותיות גדולות, יש לבחור בקפידה את האלמנט הויזואלי המרשים שיתפוס את עין הגולש ולהשאיר מקום "לרמוז" לו שתוכן ומידע נוסף נמצאים במורד העמוד או  בעמודים המקושרים מהתפריט.

 

אחת המטרות היא להשאיר את הגולש באתר. מבחינת קידום האתר, אחד הפרמטרים שמנועי החיפוש מתחשבים בהם בעת דירוג אתר בתוצאות החיפוש האורגניות, הוא זמן שהות הגולשים. אם גולש מחפש ביטוי או מילת מפתח במנוע החיפוש ולוחץ על אחת התוצאות המתקבלות ונשאר שם זמן רב - מנוע החיפוש מסיק שכנראה מדובר באתר רלוונטי למילת החיפוש. מן הצד של המשווק, גול שנשאר זמן רב חורת טוב יותר בזכרונו את הסיסמה השיווקית.

 

להלן שתי דוגמאות של פורטפוליו. האחת מנסה להרשים את הגולש בשימוש ב-header ענק עם משפט מחץ והשנייה מנסה להרשימו בעזרת התייחסות אישית:

 
לא ניתן לפספס את משפט המפתח, המתאר את מהות האתר
 לא ניתן לפספס את משפט המפתח, המתאר את מהות האתר   צילום: צילומסך 
 

 

לא ניתן לפספס את משפט המפתח, המתאר את מהות האתר, כשהוא כתוב בענק והינו האלמנט הויזואלי הראשון שמושך את עינינו כשהאתר עולה.

 

 

מן הצד השני, הצגת header מרשים, המכיל איורים וברכת "ברוכים הבאים", נותנת הרגשה אישית ומזמינה לאתר הארוך והמרשים.

 
הכותרת "ברוכים הבאים" נותנת הרגשה אישית ומזמינה להכנס לאתר
 הכותרת "ברוכים הבאים" נותנת הרגשה אישית ומזמינה להכנס לאתר   צילום: צילומסך 
 
 

הכי חשוב: רושם ראשוני

 

בלוגרים, מעצבים, בעלי דעה - כולם מעוניינים להשאיר רושם ראשוני גדול ושואפים שיזכרו אותם, בתוך מגוון עצום של אתרים מתחרים. בדוגמה הבאה, מאט דואג להרשים את הגולש על ידי איור ענק, המהווה את הכותרת העליונה, רמיזה של תוכן שגורמת לגולש לגלול למטה ותמונה קטנה בצד, על רקע צהוב זוהר, כדי שהגולש לא ישכח אותו.

 
מאט דואג להרשים את הגולש על ידי איור ענק, המהווה את הכותרת העליונה
 מאט דואג להרשים את הגולש על ידי איור ענק, המהווה את הכותרת העליונה   צילום: צילומסך 
 

במקום עומס ויזואלי: גישה מינימליסטית

 

העברת המסר השיווקי באמצעות כותרת עליונה ענקית לא חייבת להיות מיושמת על ידי עומס. באתר הבא מוצג משפט המפתח בשחור על גבי לבן כשהוא ממורכז. המסר מועבר באופן חד וברור:

 
משפט המפתח כתוב במרכז במסך, שחור על גבי לבן. אי אפשר להתבלבל
 משפט המפתח כתוב במרכז במסך, שחור על גבי לבן. אי אפשר להתבלבל   צילום: צילומסך 
 

Header נעוץ למקומו, גם בגלילה

 

תפריט הניווט הוא אחד האלמנטים החשובים באתר האינטרנט. בעת השימוש ב-header ענק הופך התפריט להיות קטן וחסר פרופורציות ביחס לגודלה העצום של הכותרת העליונה. אפשרות מעניינת היא להשאיר את התפריט במקומו למעלה גם כשגוללים את האתר הארוך מטה. עוד על חשיבותם של תפריטים תוכלו לקרוא בטור תפריטים בלתי נשכחים.

 

באתר הבא ממוקם התפריט האופקי מתחת לכותרת העליונה, שתופסת כמעט את כל גודל המסך. עם גלילת המסך למטה, עולה התפריט למקומו הקבוע למעלה ונשאר שם גם כשממשיכים לגלול. נקודה מעניינת נוספת היא שכשממשיכים לגלול, האלמנטים בתפריט מודגשים באדום בהתאם למיקום הגלילה.

 
בגלילת המסך למטה, עולה התפריט למקומו הקבוע למעלה ונשאר שם
 בגלילת המסך למטה, עולה התפריט למקומו הקבוע למעלה ונשאר שם   צילום: צילומסך 
 

חשיפת התוכן בשכבות אינטראקטיביות

 

באתר הבא כל התוכן השיווקי הוכנס באופן אינטראקטיבי לכותרת העצומה. זה פתרון מעניין, שעושה שימוש ב-header ענק שתופס את כל רוחב המסך וכמעט את כל גבהו. כמו כן הוא נעזר במעברי עכבר נגללים החושפים פיסות תוכן ומידע, כגון התממשקות לפייסבוק, תפריט נסתר מיוחד, תקצירי מאמרים, ומידע נוסף.

 
פיסות התוכן נגללות מכל כיוון
 פיסות התוכן נגללות מכל כיוון   צילום: צילומסך 
 

רעיון קריאיטיבי טוב

 

משפט מפתח מיוחד ראוי בהחלט לקבל במה ולהוות את הכותרת הראשית הגדולה של העמוד, עם רמיזה לתוכן שיש מתחת. אולם חשוב לציין שללא עיצוב מרשים, אפילו הקופי הטוב ביותר יבלע בסבך ויהפוך לפחות משמעותי.

 
משפט מפתח מיוחד ראוי בהחלט לקבל במה ולהוות את הכותרת הראשית הגדולה של העמוד
 משפט מפתח מיוחד ראוי בהחלט לקבל במה ולהוות את הכותרת הראשית הגדולה של העמוד   צילום: צילומסך 
 

שימוש משולב במספר טרנדים עכשוויים

 

באתר הבא עשו שימוש בטרנד העמוד הארוך, שימוש עשיר בטיפוגרפיה (על כך בטור הבא), לוגו גדול, תפריט אופקי מיוחד הצמוד לצד ימין ו-header מרשים המעביר את המסר והאופי. התפריט נשאר כשגוללים למטה.

 
שילוב בין עמוד הארוך, שימוש עשיר בטיפוגרפיה, לוגו גדול, תפריט אופקי מיוחד
 שילוב בין עמוד הארוך, שימוש עשיר בטיפוגרפיה, לוגו גדול, תפריט אופקי מיוחד   צילום: צילומסך 
 

 

ואילו האתר המיוחד הבא יחתום את הטור השבוע. עמוד הבית מתפרס על כל רוחב המסך, כפי שזכור מהכתבה שעסקה בנושא טרנד המסכים הרחבים. האתר כולל שילוב מצוין של header עצום עם תפריטים בלתי נשכחים. ה-header, שהינו אלמנט עיצובי, שיווקי ופונקציונלי חשוב, משמש בעצם כתפריט הניווט - אחד האלמנטים החשובים ביותר באתר. גלילת העכבר גוללת את התפריט רוחבית.

 
שילוב מצוין של header עצום עם תפריטים בלתי נשכחים
 שילוב מצוין של header עצום עם תפריטים בלתי נשכחים   צילום: צילומסך 
 
יונית רושו
 יונית רושו 
 צילום: יח"צ 
 

 

בטור זה הצגתי חלק קטן מאוד מאפשרויות השימוש והעיצוב בחוסר פרופורציות באתרים. העיצוב בעמוד אחד ארוך השפיע גם הוא על שינוי הקומפוזיציות ועל השימוש בכותרות עליונות מוגדלות וחסרות  פרופורציות. הרצון והצורך לחדש ולהפתיע בעולם מלא באתרי אינטרנט של מתחרים, מאתגר את המעצבים ומחייב עבודת אפיון ראשונית לפני תחילת העיצוב, במטרה ליצור פתרון חכם ואתר שונה

 

 

יונית רושו היא מרצה במסלול האינטראקטיבי במכללת שנקר ומנכ"לית דיינמיק-ווב, בוטיק להקמת אתרי אינטרנט

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by