ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
חדשות 
פייסבוק: מעכשיו הרשת החברתית ניידת יותר 
 
 מתוך האירוע    צילום: Cnet    
חדשות |
 

יישומים, מבצעי הנחות למשתמשים ועוד - הרשת החברתית הגדולה בעולם לא השיקה סלולרי משלה, אבל היא עושה צעדים בדרך להפיכת כל סמארטפון ל"מכשיר פייסבוק"

 
 
 
 
 
 
 
 
 

 בארוע שנערך היום במרכז פייסבוק בפאלו אלטו הכריז מרק צוקרברג על הרחבת הפלטפורמה של פייסבוק לטלפונים ניידים. הפלטפורמה החדשה מיועדת למפתחים, ומטרתה לעודד אותם לבנות יישומים לסלולר שבנויים על הגרסאות הניידות של פייסבוק.

 

הפלטפורמה החדשה, שבנויה על גב היישומים הקיימים של החברה למערכות ההפעלה הסלולריות השונות, בנויה בשלב זה משלושה חלקים: Single Sign-on, כלי פיתוח למיקום, ומבצעים מבוססי מיקום.

 

חיבור לכל היישומים - דרך login יחיד

 

Single Sign-on ייאפשר למפתחים ליצור יישומים שבנויים על פייסבוק, כאשר ברגע שמשתמש "נכנס" לחשבון שלו בפייסבוק, הוא יוכל לקחת את הזהות שלו ליישומים השונים שנבנו על בסיס הפלטפורמה של פייסבוק. מרגע שנכנסתם ליישום פעם אחת דרך פייסבוק, ניתן להיכנס ליישום מתי שתרצו מבלי להכניס שוב ושוב את הסיסמה.

 

בארוע הוצגה גרסה חדשה של Groupon, יישום מבוסס פייסבוק שמאפשר למשתמשים לקבל קופון בכל יום למוצר או שירות בסביבתם . גרופון הוא יישום פופולרי מאד, אבל הוא מוגבל גיאוגרפית למיקומים שונים בארצות הברית.

 

יישום רלוונטי יותר למשתמשים ישראלים הוצג על ידי זינגה, מפתחת פארמוויל ומספר משחקים מצליחים אחרים בפייסבוק. זינגה משיקה את משחק הפוקר שלה באנדרואיד. זה המשחק הראשון שהחברה משיקה לאנדרואיד, לאחר שהשיקה מספר משחקים לאייפון ולאייפד.

 

יישום המיקומים מתרחב: איפה החברים?

הכרזה שניה היא על הרחבת כלי הפיתוח מבוססי מיקום. מדובר בהרחבה של כלי הפיתוח של Places, יישום המיקומים של פייסבוק, שתאפשר למפתחים להוסיף ליישומים שלהם גישה מלאה למיקומים של חברי פייסבוק המשתמשים ב-Places. בבסיס, כלי הפיתוח האלה יעשירו יישומים מבוססי מיקום כגון Foursquare וגוואלה ו-yelp.

 
 

מבצעים והנחות דרך הפייסבוק

עדיין לא בארץ. מתוך אירוע פייסבוק
 עדיין לא בארץ. מתוך אירוע פייסבוק 
 צילום: Cnet 
 

הפלטפורמה השלישית שפייסבוק הציגה היא אולי המפתה ביותר לבעלי עסקים ומפתחים, והמדאיגה ביותר לצרכנים. בשילוב עם כלי המיקום, משתמש יוכל לראות עסקים שנמצאים בסביבתו הגיאוגרפית שמציעים מבצעים, להירשם למבצע במכשיר, ולקבל את ההנחה בבית העסק.

 

פלטפורמת המבצעים מגיעה בארבע גרסאות: מבצע יחיד, מבצעי "נאמנות", "חבר" ו"צדקה". מבצעי "נאמנות" הם המקבילה האלקטרונית של כרטיסי ניקוב בבית קפה, שמאפשרים לקבל מנה עשירית בחינם. מבצעי "חברים" מאפשרים לקבל הנחה כאשר משתמש מביא חברים איתו. מבצעי צדקה הם כאשר חנות תורמת כסף לצדקה כאשר משתמשים "נרשמים" בחנות, כלומר, נכנסים אליה ומבצעים צ'ק אין באמצעות היישום.

 

ההכרזות החדשות של פייסבוק אינן מאד רלוונטיות כרגע למשתמשים בישראל, כיוון ש-Places עדיין לא הושק כאן. אבל הן מניחות בסיס רחב יותר לבניית יישומים בסלולר שיהפכו את השילוב בין פייסבוק לניידים לשימושי יותר.

 

שאלות של פרטיות ואבטחה

 כפי שקורה לעתים קרובות בהכרזות של פייסבוק, היישומים החדשים והעתידיים מציגים שאלות פרטיות ואבטחה לצד השימושיות שהם מביאים. חשוב יהיה לראות איזה מידע מקבלים עסקים כאשר משתמש "נרשם" למבצע. במיוחד כאשר נרשמים עם חברים. פייסבוק נשענת על "קונסולת ניהול הפרטיות" באתר כדרך להגן על הפרטיות של משתמשים, אבל ההיסטוריה של החברה בתחום הפרטיות נותנת סיבה לדאגה.

 
היישומים לאייפון ולאנדרואיד מתעדכנים. מתוך אירוע פייסבוק
 היישומים לאייפון ולאנדרואיד מתעדכנים. מתוך אירוע פייסבוק   צילום: engadget.com 
 

כל מכשיר הוא מכשיר פייסבוק

מתוך האירוע
 מתוך האירוע 
 צילום: engadget.com 
 

בנוסף לכלי הפיתוח, פייסבוק מעדכנת גם את היישומים שלה לאייפון ואנדרואיד. היישום לאייפון יכלול את כלי "קבוצות" החדש ויזכה לעדכון ל-Places שתומך בכלים החדשים. היישום לאנדרואיד יכלול את אותם הדברים, ובאופן כללי מהווה יישור קו עם היישום לאייפון, שעד כה היה טוב ונוח ממנו במידה משמעותית.

  

לחברה יש כיום מעל 200 מיליון משתמשים בסלולר, שרובם משתמשים באמצעות הדפדפנים במכשיריהם. היישום שלהם לאייפון נמצא ברוב מכשירי האייפון. בניגוד לשמועות השונות שהתרוצצו ברשת, לא מדובר בהשקת "מכשיר פייסבוק", אבל זהו צעד רחב יותר - למעשה נראה שהמטרה של פייסבוק היא להפוך את כל הסמארטפונים (או לפחות, כל האייפונים והאנדרואידים) ל"מכשירי פייסבוק".

 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by