ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
פיפ"א ולישון 
 
 
דורון יעקובי, גיימר

כותר נוסף מבית משפחת פיפ"א עומד להגיע אל החנויות. כתב גיימר חירף נפשו והלך לבדוק האם מדובר בעוד מסחטת כסף מיותרת או במשחק משובח

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
האנשים שקוראים את הכתבה הזאת מתחלקים לשני סוגים. הסוג הראשון חושב לעצמו 'יש! משחק פיפ'א חדש, בטח יהיה מגניב. מעניין איזה שיער יהיה לאבי נימני במשחק השנה...'. הסוג השני חושב 'די! כל שנה אותו דבר, כבר עדיף שאלקטרוניק ארטס יוציאו עוד חבילת הרחבה לסימס או משהו'.

אני משתייך לסוג השלישי (והסודי) שמקבל כל שנה את הפיפ'א החדש לביקורת, נהנה ממנו מאד ולא ממש אכפת לו כמה משחקי פיפ'א יוצאים. כל עוד משחק כדורגל חדש מעטר את המדף שלי מדי שנה, למי אכפת מזה שחברת אלקטרוניק ארטס מנסה לסחוט עוד כסף מהמעריצים המסכנים? אף אחד לא מכריח אותם לקנות את המשחק כל שנה.

מסכנים או לא, המעריצים ממשיכים לקנות את גרסאות פיפ'א השונות שוב ושוב וארגון פיפ'א מכניס המון כסף לחשבונה של המייקרוסופט של עולם המשחקים. רק מה, בשוק משחקי הכדורגל לקונסולות, השליטה של אלקטרוניק ארטס קצת מתערערת. משחקים כמו Pro Evolution Soccer 2 ו - This is Football מצאו חן בעיני אלו שמעוניינים במשחק ריאליסטי יותר, ונגסו באופן משמעותי ברווחים של החברה. התשובה של EA Sports, היא פיפ'א 2004.

משחק הפיפ'א הריאליסטי ביותר
במטרה להתמודד עם התחרות מצד קונאמי וסגה, פיפ'א 2004 יהיה משחק כדורגל ריאליסטי מתמיד, אשר יאפשר שליטה מקסימלית בשחקנים שלכם והדבר יתבטא כמעט בכל השינויים במשחקיות השנה. כך, למשל, הכדור לא יידבק באורח פלאי לרגלי השחקנים שלכם, כפי שהיה במשחקי הסדרה עד עתה. כעת זו אחריותו של השחקן להשאיר את הכדור לפניו ואם תרצו לשנות כיוון, יהיה עליכם להיות מעט זהירים יותר.

השנה גם ניתן יהיה להבחין ביתר קלות בהבדלים בין שחקני הקבוצה שלכם. שחקן טוב יותר, לא בהכרח יבעט חזק יותר או יהיה מהיר יותר, אלא יוכל לקבל לרגליו את הכדור בקלילות ולהכין את המהלך הבא. ההבדל בין השחקנים יתבטא גם בבינה המלאכותית שלהם: אם במציאות מגן מסוים אוהב לעלות להתקפה בתדירות גבוהה, הוא יעשה את זה גם במשחק.

עוד שינוי בבבינה המלאכותית בפיפ'א 2004 יתבטא בכך שהקבוצות היריבות יתנהגו ממש כקבוצות. השחקנים ינועו במגרש ביחד, כקבוצה ולא כאוסף שחקנים שנמצאים במקרה במגרש אחד. בנושא הזה, ניתן לקוות כי העניין לא יוגבל רק לקבוצות הנשלטות על ידי המחשב, אלא שגם שחקנים מהקבוצה שלכם, הנשלטים על ידי המחשב, ידעו להתאים את עצמם לפעולות שלכם.
 
 
כדורגל בסגנון חופשי
כל מי ששיחק בשנה שעברה באחד ממשחקי EA Sports (בין אם זה NBA, NHL או פיפ'א 2003), וודאי זוכר את מערכת הסגנון החופשי שנוספה למשחקים. המערכת הותאמה במיוחד למשחק עם גיימפאד בעל שני סטיקים אנלוגיים, כפי שיש לכל קונסולות הדור החדש. בעוד הסטיק השמאלי של הגיימפאד שימש לתנועה רגילה של השחקן, הסטיק הימני שימש את מערכת הסגנון החופשי ואפשר, על ידי הזזה שלו בכיוונים שונים, לבצע מהלכים מרהיבים.

ב- NBA 2003, למשל, הדבר עבד מצוין. כל מי שהצטייד בגיימפאד המתאים (עם המקלדת זה היה עניין מעט בעייתי יותר) יכול היה לבצע 'קומבואים' יפהפיים של הטעיות ומהלכים מרשימים. בפיפ'א, לעומת זאת, הדבר לא הצליח לבוא לידי ביטוי ומערכת הסגנון החופשי בעיקר אפשרה לשחקן לתת לעצמו 'פור' קטן עם הכדור, כדי לעבור שחקנים או כדי להגביר מהירות.

השנה זה ישתנה ומערכת הסגנון החופשי תהיה דומה יותר למשחקי EA Sports האחרים. הסטיק הימני יאפשר לכם לבצע כדרורים מרהיבים כשהכדור אצלכם, ולתקוע מרפקים ולדחוף כשהכדור נמצא אצל היריב. יש להניח שניתן יהיה לבצע את אותם המהלכים גם עם המקלדת, אך השנה, יותר מתמיד, נראה כי הגיימפאד יהפוך את המשחק להרבה יותר נוח וקל לשליטה לשחקני המחשב.

תמסור! אני פנוי!
מבחינת משחקיות, הדבר המשמעותי ביותר שיתווסף לפיפ'א 2004, הוא שליטה בשחקנים ללא כדור. אם תמיד רציתם להכין למסירה את השחקן שאתם מתכוונים למסור אליו, תוכלו לעשות זאת על ידי הקשה על מקש מיוחד. המצלמה תתרחק על מנת להראות לכם שלושה מקבלי כדור פוטנציאלים, עם ציור של מקש מסוים מעל ראשו של כל אחד מהם. לחיצה על המקש הזה תעביר את השחקן שאצלו נמצא הכדור לשליטת המחשב, ואתם תוכלו לשלוט בשחקן שאליו אתם רוצים למסור, על מנת להכין אותו בצורה אופטימלית למסירה. בבעיטות קרן או בעיטות חופשיות תוכלו לבצע מהלך דומה: המשחק יאפשר לכם לשלוט בשחקנים ללא הכדור ולהיאבק על מקומכם בתוך הרחבה.

עם זאת, התוספת הזאת יוצרת שתי בעיות. הבעיה הראשונה נוצרת בעת ששני שחקנים משחקים על מחשב אחד, מפני שתנועת המצלמה עלולה להפריע לשחקן השני. הבעיה השנייה היא, שהעברת השחקן השולט בכדור לשליטת המחשב היא מסוכנת ועשויה לגרום לכם לאבד את הכדור. לכן, ייתכן שצוות המפתחים יחליט על צורת מסירה שונה, בה המצלמה אינה מתרחקת ואתם יכולי לשלוט על שני השחקנים בו זמנית, בעזרת סט שונה של מקשים (או באמצעות הסטיק האנלוגי הימני, אם יש לכם גיימפאד). זה בהחלט נראה כמו משהו קשה לביצוע, במיוחד עם מקלדת, ולכן אני לא אתפלא אם המפתחים יחליטו להשאיר את שתי האפשרויות במשחק, ולתת לשחקן לבחור באפשרות העדיפה עליו.
 
 
מצבי משחק שונים? יש מצב
פיפ'א 2004 יכלול 16 ליגות, 500 קבוצות (אשר ישחקו בשלושים אצטדיונים) ו - 10000 שחקנים. המשחק גם מציע יותר מצבי משחק מאשר בכל שנה אחרת. סוג משחק בשם Rival יאפשר לכם לבחור קבוצה אחת, כאשר המחשב יבחר עבורכם את היריבה השנואה ביותר שלה. במשחק כזה תוכלו לראות הרבה יותר יריקות, כרטיסים אדומים וכיסוחים מאשר במשחקים אחרים. כמו כן, ישולבו במשחקים האלה קטעי קישור מיוחדים, על מנת להוסיף עוד קצת צבע.

מצב משחק אחר, המכונה My Fifa, יעקוב אחר הסטטיסטיקות שלכם במשחק ויפנק אתכם בכל מיני הפתעות כמו שירים נוספים, אצטדיונים חדשים וקבוצות מיוחדות. My Fifa יוכל לזהות אם יש לכם במחשב (או בקונסולה המתאימה) שמירות ממשחקים אחרים של סדרת 2004 (NBA 2004, NHL 2004 וכו'), ויעניק לכם 'פרסים' גם עבורם.

עם זאת, התוספת החשובה ביותר בכל הנוגע למצבי המשחק הוא מצב הקריירה החדש. בעוד שמשחקי NBA, NHL ו-Madden הציגו בשנים האחרונות מצבי קריירה מפותחים אשר אפשרו לכם לנהל קבוצה וגם לשחק בה, בפיפ'א הנושא הזה תמיד היה קצת חלש. פיפ'א 2004 משנה את העניין ומצב הקריירה החדש, ינסה להפוך כל אחד לשחקן-מאמן האולטימטיבי.

להתחיל בקטן
כפי שזה נראה כרגע, תוכלו להתחיל לאמן קבוצה גדולה מייד, אך אם תרצו שהשחקנים שלכם באמת יעריכו אתכם כמאמנים (וישחקו טוב יותר, כתוצאה מכך), יהיה עליכם לצבור מוניטין. תוכלו לעשות זאת על ידי שתתחילו את הקריירה שלכם באימון קבוצות קטנות ותתקדמו לאט לאט. באופן טבעי יהיה עליכם להתמודד גם עם פציעות של שחקנים ודברים שלא נמצאים תחת שליטתכם – כמו מגיפה של שפעת בקרב החלוצים שלכם.

הקהל בפיפ'א 2004 יגיב בהתאם לביצועים שלכם על המגרש ומחוצה לו. אם במשחקים האחרונים הקבוצה שלכם מפשלת, אל תצפו שהרבה אוהדים יגיעו למשחקים הבאים ואם אתם מקבלים במשחק מסוים גול אחר גול אחר גול – חלק מהאוהדים ילכו הביתה באמצע המשחק. זה לא נעים וזה גם יפגע מעט בביצועי הקבוצה שלכם על הדשא.

אם אתם מעדיפים משחק אימון מורכב יותר וריאליסטי יותר, תשמחו לשמוע כי פיפ'א 2004 יכלול מצב משחק המכונה Football Fusion. אם רכשתם את המשחקים פיפ'א 2004 ו-Total Club Manager 2004, תוכלו לאמן את קבוצתכם ב - TCM2004, וברגע שיתחיל שם משחק, תוכלו לשלוף את התקליטור שלו מהכונן, להכניס את התקליטור של פיפ'א 2004 ולשחק את המשחק בעצמכם. נחמד, לא?

אנימציות חלקיות וקריינות טבעית
בנושא הגרפיקה, ניתן להתרשם כי לא נעשה שינוי משמעותי בכל הנוגע למודלים של השחקנים ולפירוט האצטדיונים. למרות זאת, השנה הושם דגש מיוחד על האנימציות של השחקנים, במטרה לשוות להן מראה אמיתי יותר. המשחקים הקודמים בסדרה הכילו מאגר גדול של אנימציות מלאות ומוכנות מראש. פיפ'א 2004 יכלול מאגר ענקי של אנימציות חלקיות, אשר ירכיבו את האנימציות השלמות. על ידי כך נוכל לראות תנועות שחקנים חלקות ומציאותיות יותר, ובסופו של דבר, תוצגנה לכם הרבה יותר אנימציות שיהיו שונות זו מזו.

דגש מיוחד הוענק השנה גם לקריינות, כאשר המפתחים השתמשו בשיטה חדשה על מנת להקליט את הקולות במשחק. במקום לתת לשדרנים לקרוא קריינות מתוסרטת מראש כמו: 'איזה שער נפלא!', הושיבו אותם מול משחקי כדורגל והקליטו את התגובות הטבעיות שלהם למשחקים. התוצאה: קריינות טבעית וזורמת יותר. איך לא חשבו על זה קודם?

קשה להעריך עד כמה השינויים שנעשו השנה במשחק הם באמת משמעותיים, והאם נקבל סוף סוף קפיצת מדרגה של ממש. נראה כי הפעם אלקטרוניק ארטס השקיעו מאמץ כדי לעשות משהו מעט שונה, אך בינתיים זה רק על הנייר. כל שנותר לנו לעשות זה לחכות לנובמבר, אז יצא המשחק למחשב האישי ולכל הקונסולות, ולקוות לטוב.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by