ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
כל גיימר מלמיליאן 
 
 
מערכת חיים ברשת

בתעשיית משחקי המחשב שוברים את הראש איך להפוך את תחרויות המשחקים המקצועניות למשהו שאפשר להעביר בטלוויזיה, ובינתיים עושים קופות מכרטיסים

 
 
 
 
 
 
 
 
 
תעשיית משחקי המחשב גדלה בקצב מסחרר. בשנים האחרונות היא הופכת גדולה יותר מתעשיית הקולנוע ההוליוודית. אבל בעוד שלעשות סרטים נחשב מקצוע מכובד, איכשהו לשחק במשחקי וידאו נתפש עדיין כתחביב של ילדים, ושחקנים מקצועיים נחשבים לחסרי חיים. זה כנראה הולך להשתנות בקרוב.

אם מישהו רוצה לנחש עכשיו מה הולך לשנות את זה, יש לו בדיוק חצי שורה לפני שנחשוף בפניו את האמת הצפויה להחריד. כן, גם התשובה לשאלה הזו היא כסף, הרבה כסף. כמה כסף? 200,000 דולר למנצח טורניר מחשבים גדול, נכון לעכשיו. מספיק לכם?

"אנחנו נמצאים בנקודה של גדילה אדירה", אמר אנחל מוּנוֹז מליגת המקצוענים Cyberathlete לאתר Wired. "הבעיה היא שהכל פנטסטי, ואנחנו צריכים להגביל את האירועים שלנו". באירוע האחרון של סייבראת'ליט נכחו 5,460 גיימרים, והרבה אחרים נותרו בחוץ. באירוע הבא של הליגה צפויים לצפות 10,000 איש, ואיש אינו יודע כמה יעלה הפעם הביקוש למקומות על ההיצע.

כמויות כאלה של צופים, ועוד צופים שמוכנים לנסוע מרחקים ארוכים, להביא איתם את המחשב שלהם ולהוציא כסף טוב על ציוד חדש, מושך אליו את הספונסרים הגדולים. כך חברת Nvidia, יצרנית כרטיסי המסך המובילה, נותנת חסות לתחרויות משחקים. ספונסרים זה עוד כסף, כלומר עוד עניין, עוד חשיפה, עוד צופים, עוד ספונסרים, עוד כסף. הכל בתהליך של גדילה.

"הרעיון הוא לעשות מזה ספורט לקהל", אומר מנכ"ל ליגת Global Gaming אריק רולמן. "אנחנו רוצים שהאירועים החיים יהיו מקום בו יקרה יותר ממשחקי וידאו. זה צריך להיות על סגנון החיים הגיימרי". הדברים של רולמן מציגים דווקא את הבעיה הגדולה של ליגות המשחקים הללו – כרגע לפחות, בניגוד לענפי ספורט אחרים, הסיפור שמאחורי הטורנירים משעמם. ההצהרות על סגנון חיים באות להחליף את העניין שמתלווה באופן טבעי למשחקים ב-NBA.

בעיה אחרת שמבדילה בין ליגות הגיימינג ל-NBA ודומותיה היא הצופים שלא מגיעים לאירוע עצמו. אם הטלוויזיה היא כלי מצויין להעברת משחקי כדורסל ופוטבול, הרי שאת טורנירי ה-HalfLife יהיה קצת קשה להעביר דרך המדיום המיושן אך אפקטיבי להחריד ההוא. תחליפים לא מספקים כמו שידורי אודיו של משחקים בוודאי שאינם מספיקים.

ואולי הדבר שהתעשייה צריכה באמת זה כוכב (או כוכבת) ראשון. מייקל ג'ורדן שכזה, שיהיה סקסי מספיק כדי לפנות גם לקהל שאינו תופס את עצמו כשייך באופן אדוק לעולם משחקי הוידאו, מישהו שיחתום על חוזה עם נייקי ויהפוך לאיש מפורסם, שיסחוב אחריו את הענף כולו.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by