ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
משלוח תוך יומיים 
 
 תוך יומיים אצלכם. מתוך אתר שופסטר   
 
גילי סופר

שירות חדש של אתר שופסטר מבטיח להביא את המוצר שקניתם ברשת תוך 48 שעות, יציבות במספר התלונות ברשת ואיפה הכי זול להתחבר לאינטרנט

 
 
 
 
 
 
 
 
 
זמן האספקה, וליתר דיוק משך ההמתנה למוצרים הוא אחד הנושאים הכי חשובים בקנייה ברשת. לפני שבועות אחדים פרסמנו את סיפורו של ד"ר בן דוד מהקריות שחיכה וחיכה וחיכה למסך שהזמין מחברת יניר מערכות. על הדיסק הקשיח שהזמין מחברת אקסטרים ויתר - וביטל את ההזמנה. המסך, לעומת זאת, הגיע בשעה טובה. אמנם אחרי שלושה חודשים כמעט, שבוע לאחר התאריך המובטח, ולאחר שנאלץ להציק להם שוב כדי שיימצאו את ההזמנה שלו, אבל הגיע בריא ושלם.

לא מעט בעלי אתרים יודעים להפנות אצבע מאשימה לעבר המתחרים שלהם שלא מחזיקים במלאי את המוצרים אותם הם מציעים למכירה ברשת. לפעמים מגיעים המוצרים תוך תקופת הזמן המובטחת, לפעמים הם מתעכבים, ולעיתים הם לא מגיעים כלל כתוצאה ממשלוחים שגויים, מבעיות במכס או משאר בעיות שבין הספקים לבין הספקים שלהם. אתר המכירות הקבוצתיות שופסטר, שעל פתיחתו סיפרנו לפני שבועות אחדים, יוצא ביוזמה חדשה שמפגינה שאפשר גם אחרת – קטגוריית '48 שעות עד הבית'.

שופסטר הוסיפה באתר קטגוריה של מוצרים, אותם מבטיחים באתר לספק לבית הלקוח תוך 48
שעות מתום האישור מחברת האשראי, לעומת זמן אספקה של 14 ימי עסקים הנהוג על פי רוב. בינתיים מוצעים לאספקה מיידית 29 מוצרים בעיקר מדפסות, מצלמות דיגיטליות וסורקים של חברת HP, וכן SONY Playstation 2, מכשיר XBOX, קורקינט מכני ומצלמה ל- Playstation 2. באתר מבטיחים להרחיב ולהוסיף כל העת מוצרים לקטגורית '48 שעות עד הבית'.

עוד דבר מעניין או שניים קורים באתר. בשבוע שעבר עלו בו שתי קטגוריות חדשות: מוצרי ריגול, ומוצרי ספורט אתגרי. כך שאם בדיוק חיפשתם איפה ניתן לרכוש לקראת ט"ו באב המשמש ובא צניחה חופשית זוגית הכוללת הצעת נישואים בגובה כמה עשרות אלפי רגל, קורס גלישת עפיפונים, או להבדיל אזיקי בהונות, אלת שוטרים, או מצלמות זעירות, אפשר לעשות את זה שם. אחד הדברים הנבונים והמעצבנים שעשו בשופסטר הוא להשתמש בסאונד: תוך כדי גלישה באתר שומעים הקונים הכרזות על מכירות כאלה ואחרות שנערכות בו: גם יותר יעיל מכל באנר, גם מעניק תחושת קניון.

לדברי מנכ"ל שופסטר, שמגר ברק, שופסטר שמה לה למטרה להציב סטנדרטים חדשים בתחום הקניות והשירות באתרי המסחר האלקטרוני בישראל. "קטגורית '48 שעות עד הבית!' היא דוגמא לחדשנות שלנו ולמחשבה כיצד ניתן לשפר את חווית הקניות באינטרנט", אומר ברק. לא נותר אלא להעיר כי אם כבר יש יומרה להציב סטנדרטים, יהיה נחמד להוסיף עוד סטנדרט: עמידה בדרישות החוק באשר לגביית דמי משלוח.
 

שווה קישור

 
בשבוע עבר עסק המדור באינטרנט "מהיר" למתחילים. מה שלא עשינו הוא טבלה השוואתית של מה שמציעות ספקיות האינטרנט השונות. אתמול פרסם גל מור, אחת מאושיות האינטרנט החביבות יותר, כתבה שכזו ב-ynet. הבדיקה נעשתה לגבי חבילות של קצב הורדה של 750 קילו בייט, חבילה גדולה מדי למתחילים לדעתנו. עם זאת מומלץ לקרוא וגם לעיין בטבלה בה יוצאת בזק בי"ל כמי שמציעה את החבילה הכי זולה.

לא פחות מעניינות שם תגובות הגולשים. רבים התלוננו על שאינטרנט זהב לא הופיעה ברשימה. אז אם מישהו חשש שמא הדבר נעשה בכוונה – טעות בידו. אינטרנט זהב נשמטה בטעות, מסביר מור, והטעות תוקנה. תגובות גולשים רבות גם ממליצות על ספקית האינטרנט הקטנה אקטקום, שגם בבדיקה שערכנו אנחנו זה מכבר יצאה גדולה. עם זאת, אין לדעת מי הם אותם גולשים ומה האינטרס שלהם. מה שמביא אותנו לעניין הבא.
 

תלונות ברשת

אחת לחודש מפרסמת חברת יחסי הציבור גוב קרטין את מספר תלונות הצרכנים באינטרנט. החברה, שמפעילה מחלקת יחסי ציבור באינטרנט, סורקת דרך קבע את הפורומים של תפוז, נענע, ynet, b.s.h., דו"ח שירות וכלבוטק ומפרסמת את הנתונים. החודש הכותרת היא 'יציבות במספר תלונות צרכנים באינטרנט'. סוף סוף קצת יציבות: מספר התלונות ביולי דומה למספרן ביוני, זאת לאחר גידול של 15% ביוני ו-20% במאי.

אם מישהו תמה מה פירוש 'יחסי ציבור באינטרנט', הכוונה היא להעברת מידע חדשותי לאתרי החדשות, העברת מסרים ישירים ועקיפים לפורומים מתאימים, ניטור ומעקב אחרי פעילויות ברשת הנוגעות ללקוחותיה וכן למניעת הפצת שמועות באמצעות הדואר האלקטרוני.

למרות היציבות של מספר התלונות שמתפרסמות ברשת, שוב חלה עלייה במספר התלונות על חברות שמוכרות ברשת. להוציא את החודש שעבר מדובר בעלייה מתמדת בתקופה האחרונה. "העלייה המתמשכת במספר התלונות נגד אתרי המכירה ברשת נובעת, ככל הנראה, מעלייה משמעותית בהיקף הקניות באתרים אלה", מעריכים בחברת יחסי הציבור. מספר התלונות הרב ביותר מבין אתרי האינטרנט היה נגד סקאל, ואחריה ברשימה אולסייל. מבין חברות האינטרנט מובילה את מצעד התלונות בזק בינלאומי (עם רובן המכריע של התלונות) ואחריה נטוויז'ן.

עוד הודיעה החברה כי "תופעה חדשה נצפית בחודשיים האחרונים: הגולשים מפיצים את תלונותיהם ותלונות צרכנים אחרים באמצעות דוא"ל שרשרת. מדובר בתופעה חדשה יחסית שתפסה תאוצה לאחרונה. צרכנים שאבדה תקוותם לאחר מסכת התכתבויות/ תביעות/ בירוקרטיה, 'מספרים את סיפורם' ברשת, למען ידעו אחרים להיזהר. הדוא"ל הויראלי מתפשט במהירות ומהווה נזק חמור לגורם שכיזב". בוקר טוב, גוב.

גילוי נאות: פורטל נענע נמצא בבעלות ספקית האינטרנט נטוויז'ן המחזיקה גם באתר נטאקשן

נפגעתם? דפקו אתכם? ראיתם מזימה שמתרחשת ברשת? יש לכם סיפור מרגיז לחלוק? כתבו לעגלה החשמלית ונשתדל לעזור.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by