ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
אינטרנט מהיר למתחילים 

אינטרנט מהיר למתחילים

 
 
גילי סופר

נכנעתם למתקפה התקשורתית והחלטתם להתחבר לאינטרנט מהיר? גילי סופר ממליץ דווקא להתחיל עם הכי איטי שיש, ולהתקדם משם

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
אומרים שגם בעיתונות אין מי שמעיז לומר איזה אינטרנט כדאי לקחת כאשר שוקלים לעבור לאינטרנט "מהיר". בתקופה האחרונה שואלים יותר ויותר אנשים מה כדאי בעניין זה, אז הפעם כמה מילים על החיבור לאינטרנט, על מה כדאי ועל מה כדאי לדעת.

אז כבלים או בזק, ולמה בכלל אינטרנט מהיר ואיזה רוחב פס? המחירים של "האינטרנט המהיר" כבר קרובים מאוד למחירי האינטרנט בחיוג. אמנם צריך להיזהר מלומר שחמישים או מאה שקל בחודש הם אינם סכום גבוה במציאות של אנשים שאוכלים לחם צר, אך אם אתם כבר פה, באינטרנט, ועוד במדור שעניינו קניות ברשת, ניתן להניח שיש גם חמאה על שולחנכם, לא רק מרגרינה. לכן, אלא אם חשבון האינטרנט שלכם נמוך מחמישים שקל בחודש (לספק החיבור ולספק התוכן גם יחד), זה כדאי. ושווה גם לקרוא את כתבתו של שוקי גלילי "גולשים וחוסכים" באותו עניין.
 
 
אני, כאמור, לא מחובר דרך הכבלים. כי עם כל הטינה לבזק – מהימים שהיא הייתה משרד הדואר ועד ימינו אלו – מי שלא מתעניין בטלוויזיה, ולא מעלה בדעתו להתחבר לכבלים לשם כך, לא יימצא שם את עסקת חייו. גם הטכנאים (שהם הרי אלו שקובעים בסופו של יום) נוטים להמליץ על חיבור דרך בזק, כלומר טכנולוגיית ADSL הנמכרת תחת המותג WOW. עם זאת, אין לזלזל בשיקול הצרכני של לשוחח שיחת טלפון דרך האינטרנט בכבלים – ולא דרך בזק, ככה, בשביל שילמדו להתנהג.

קחו את החבילה הכי קטנה. את הפס הכי צר שמציעים לכם. זה מבלבל, ואנשי המכירות עושים כל מאמץ מודע ושאינו מודע על מנת שזה יבלבל כמו שצריך. מהירות כזו, מהירות אחרת, אפ-לואד דאון-לואד, אתה מוריד מוזיקה, לא מוריד מוזיקה, אתה גולש בארץ או בחו"ל באיזה שעות ולאילו אתרים, ועוד אלף ואחד פרמטרים. שאחרי עשר דקות שיחה כבר לא ברור לכם מה זה אינטרנט בדיוק ולמה רציתם את זה. הקטע הדבילי הוא שאנשי המכירות כל הזמן שואלים מה אתה הולך לעשות עם משהו שאתה לא יודע בדיוק מהו, רק שכולם אומרים שזה נורא נחמד וכדאי.

החבילה הכי קטנה. הכל יחסי, ואם זה יעבוד כמו שצריך פשוט תתחילו ליהנות מעוד כמה וכמה דברים שלא ממש ידעתם שיש באינטרנט. כמו למשל שידורי טלוויזיה (גרועים, אבל יש). וגם, כמו כולנו, תתחילו לשלוח קבצים מיותרים. כמו למשל תמונה במשקל של מגה, למרות שבשתי דקות אפשר לעשות לה דיאטה שתשאיר אותה עם שלושה אחוזים ממשקלה. נכון, מי שיקבל את התמונה לא יוכל להדפיס אותה על נייר כרומו ובעיקר לא להגדיל אותה כך שאפשר יהיה לספור את השערות באוזניים של סבא או בגבות של תינוקכם הרך, אבל לשלוח אותה לוקח הרבה פחות זמן. עם הזמן נרצה כולנו חיבור מהיר עוד יותר, נכיר בעובדה שלא רק העבודה ממלאת את הזמן שמוקצב לה, אלא גם המידע ה"לא חושב" שממלא את רוחב הפס שהוקצה לו, ונתחיל לשלם לפני משקל ועל פי רוחב הפס (או שלא). בעניין זה, אגב, כבר מתחילים לדבר על עצומות ברשת.

החבילה הכי קטנה. האמת היא שההפרש בין חבילה של 250 לחבילה של 750 (קילובייט/שעה), הוא מינורי – 20 או 30 שקל בחודש, וינסו למכור לכם אותה ("אתם רוצים להוריד סרטים?"). אבל אלא אם אלו סכומים שממש ממש לא משחקים אצלכם, זו הוצאה מיותרת, לפחות בהתחלה. אז יגידו עליכם בשכונה שיש לכם חבילה קטנה – שיגידו.
 
והמחיר?

כמה שלא יספרו לכם שזה במבצע, תמיד ייגבו מכם דמי מעבר טכנולוגיה: ייקראו לזה מודם, ייקראו לזה המרת קו, דמי התקנה, מכשיר סלולרי טורבו או בכל שם אחר. היום מדובר בסך הכל בסכום של 99 שקל גם למתחברים לבזק וגם למתחברים לכבלים, כאשר בזק מציעה מבצעים בהם לא צריך לשלם דמי המרת קו (מי שרוצה ממש להתפרע, יכול גם להזמין טכנאי שיכניס את המודם למחשב – פעולת שקע תקע שתעלה 99 שקלים). המחיר עבור האינטרנט – דמי השימוש החודשים – רק הולך ויורד, ונכון להיום ניתן לקבל את זה בעבור כ-60 שקל בחודש. מתי שלא תתחברו, תמיד תתחילו לשמוע פרסומות המציעות את זה בפחות. דמי החיבור החודשיים (בזק או כבלים) דווקא נשארים קבועים למדי ועומדים היום על כ-60 שקל, ברוחב הפס הנמוך ביותר.

איזה ספקית אינטרנט? אף אחד לא באמת יכול לקבוע. לבנו יוצא אל הקטנות, ונזכיר שיש ספקיות אינטרנט כמו אקטקום, ישראסרב, כנרת ואחרות. חלקן מספקות שירותי בכל הארץ וחלקן באזור מוגבל. אחד היתרונות הבולטים של הקטנות הוא שלא תשמעו שם יותר מדי הקלטת המספרות שברגע זה עושים כל מאמץ לתת את השירות הטוב ביותר ולקצר את זמן ההמתנה. כך או כך – רוב החברות הגדולות מציעות היום מבצעי התחברות לא רעים בכלל, חלקן מציעות תקופת ניסיון חינם, ואוטוטו הן משלמות על מנת שלקוחות יעברו אליהן, כמו בשוק הגז.

באופן כללי ניתן לומר שמה שחשוב באמת הוא התרבות הארגונית של החברה מולה אתם עובדים. מתוך הנחה שכבר החלפתם חברה או שתיים עד שמצאתם את החברה הכי פחות נוראית עבורכם – הישארו איתה. אני, כאמור, בהחלט מרוצה מאיכות השירות שקיבלתי בנטוו'יזן (ב"מחיר מבצע") בחודשים האחרונים, ומחובר דרכם. לומר שאת השירות שקיבלתי אני שם מקבלים גם אחרים? לך תדע. המערכות כידוע לומדות עם הזמן להכיר אתכם. איך אמר לי מישהו שמבין עניין? "דבר ראשון אני צועק, שיירשמו במחשב 'הלקוח ע-צ-ב-נ-י', זה רק עוזר".

גילוי נאות: נטוויז'ן היא הבעלים של אתר נענע
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by