ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
הבאגים ב-XP במגמת עליה? 
 
 סקיצה. 80 אחוז   
 
עידו קינן

מיקרוסופט ישראל בעיתון: 75% מהמחשבים עם התקנה ביתית של XP – קרסו; מיקרוסופט ישראל באינטרנט: מדובר ב-80%; האשם בהפרש – תקלה טכנית

 
 
 
 
 
 
 
 
 
סופי. 75 אחוז
 סופי. 75 אחוז   
מודעה של מיקרוסופט ישראל בעיתונות המודפסת איימה: "75% מהמחשבים בהם לא הותקנה מערכת הפעלה ע"י הספק – קוֹרסים". קמפיין מקוון של החברה גורס שמדובר דווקא ב-80 אחוזים. וכמו ששואלים בגשש: לאן נעלמו חמישה אחוזים?

מיקרוסופט מתמקדת בדרך כלל במאבק בפיראטיות התוכנה במגזר העסקי. הקמפיין החדש מכוון למשתמש הביתי, ונועד להניאו מלהתקין את מערכת ההפעלה חלונות XP לבד, מתוך הערכה שרוב ההתקנות העצמיות נעשות מעותקים פיראטיים, וכי התקנה אצל מתקין מוסמך מצמצמת את התופעה. באותיות הקטנות של המודעה נכתב: "כדי להימנע מתיקונים והוצאות מיותרות, דרוש מערכת הפעלה Windows XP חוקית, בעת רכישת המחשב עם חותמת האיכות: Microsoft, מותקן ע"י משווק מוסמך". כלומר: קנה מחשב חדש, שמחירו כולל עותק חוקי של מערכת ההפעלה.
 
 
שאלנו אם מערכת ההפעלה אינה יציבה או שמא מסובכת במיוחד להתקנה, וממיקרוסופט ישראל ענו ש"התקנת מערכת ההפעלה win XP אינה תהליך מורכב כלל ועיקר, יחד עם זאת, היא דורשת תקינות מלאה של כל רכיבי המחשב". ומאיפה הגיע המספר 75%? "במאמץ לשפר את שביעות הרצון של הלקוחות ביצעה החברה מחקר בקרב המשווקים הגדולים בארץ, שהעלה כי כ-75% מהלקוחות שרוכשים מחשב ללא מערכות הפעלה חוזרים למשווק בטווח של עד חצי שנה עם תלונות על תקלות מסוגים שונים".

שאלנו את יחצנית מיקרוסופט ישראל, מיכל גפן, מה הסיפור. היא נכנסה לעמוד הקמפיין והתעקשה שכתוב 75%. בדיקה נוספת במחשבי חיים ברשת – 80%. אז מה קרה פה?

התעלומה נפתרה בשיחה עם ינון לנדנברג, מנכ"ל-משותף של חברת הפרסום אידיאולוג'יק שאחראית לקמפיין המקוון. מסתבר שהמספר הראשוני שמיקרוסופט העבירה אליהם היה 80%, ובהתבסס עליו הוכנה סקיצה של הקמפיין. זו הועלתה לאתר של אידיאולוג'יק, ומשם הועתקה לשרתי הפרוקסי של ספקיות האינטרנט (אשר שומרות עותקים של אתרים כדי להאיץ את הגלישה של לקוחותיהן).

עם אישור הקמפיין על ידי מיקרוסופט, עודכן המספר ל-75% בקובץ הפלאש של הפרסומת, אולם לדברי לנדנברג, הקרולרים שסורקים את הרשת עבור השרתים לא מזהים שינויים בקבצי פלאש, ולכן לא ייבאו לשרת את הקובץ המתוקן. "היתה לנו תקלה דומה עם הקמפיין של אינטרנט זהב", סיפר. "בסקיצה בנינו עמוד עם שמות זוכים שהיה מלא 'בלה בלה בלה זכה בבלה בלה בלה'. ביום ראשון העלינו את רשימת הזוכים הראשונה, וחלק מהאנשים ראו 'בלה בלה בלה'".

התקלה תוקנה, ועכשיו הגולשים יראו את המספר 75%. אלא אם הם משתייכים לאותם 75 אחוזים.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by