ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
הבטחות צריך לקיים 

הבטחות צריך לקיים

 
 
גילי סופר

חזרנו למספר סיפורים שכיסינו בשבועות האחרונים ונוכחנו שכרגיל בעולם הצרכנות: הבטחות לחוד – ומציאות לחוד

 
 
 
 
 
 
 
 
 
לפעמים נשבר לנו הזין. קורה. ולמען האמת די נשבר מזה שהקשר בין מה שקורה בפועל לבין מה שאומרים הדוברים, היחצ"נים ושאר בעלי העסקים שאנחנו מדברים איתם.

לא נהוג לכתוב על הקשר הסימביוטי בין עיתונאים לדוברים ויחצ"נים למיניהם. זה, איך לומר, לא עושים. משאירים את זה למדורים ולתוכניות שעוסקים בתקשורת. אבל יש משהו באתיקה של דוברים שמוציא מן הדעת: המציאות אינה רלוונטית, יש חשיבות רק מה למה שמתפרסם, ולרושם שהוא מותיר. ולומר את האמת? חשוב מאוד – לפחות מדי פעם – על מנת שהמסר יראה אמין. מתברר שגם חברות מסחריות שלא משתמשות בשירותיהם הטובים של דוברים כבר למדו את הטריק: אז מה אם הוצאנו הודעה שהלקוח יפוצה? אז מה אם נשבענו באימא שלנו שמחר בבוקר הסחורה אצלו? מחר בבוקר העיתונים של היום יעטפו נענע, השידורים האלקטרוניים ייעלמו בחלל המלא קרינה בין כך, ורק האינטרנט לעולם עומדת. הזיכרון הציבורי קצר אפילו יותר ממה שיש למר שרון (כל שרון) לומר בחקירת המשטרה.

נשבר לנו לשמוע שוב ושוב שהצהרות לחוד ומעשים לחוד.
 
 
יוסי מגנזי. די ג'יי. בת ים. לפני שלושה שבועות נכתב כאן כי חברת המכרז הישיר תדאג לכך שיקבל באמצעות ספק אחר את המחשב שהזמין. נחשו מה? בשבוע שעבר הוא כותב לנו: "רצית לומר רק שכלום לא זז מבחינת THEBID, חברה ממש לא אחראית לא מעניין אותם מהלקוח, לא קיבלתי את המחשב ואני גם לא אקבל. לא חשוב אני אעשה להם סקנדל כזה שהם יצטערו שהתחילו איתי". אתמול הוא כתב לנו: "המחשב עד היום לא הגיע ולא יגיע. כל יום אני מתקשר אליהם והם לא מתייחסים אלי. חברה דפוקה אני מעביר את זה לבית משפט כנראה שגם אתה לא הצלחת. הם חזקים מידי וזורקים עלינו זין אחד גדול. הבנתי שככה הם עובדים וזה השיטה שלהם לגנוב את הלקוחות זה לא לשלם להם ולא לדאוג להם לקבלת המוצר הייתי מספיק ממורמר והכעס לא עבר כמו שנאמר כל כלב היום שלו מגיע והיום שלהם קרוב".


מנהל אתר המכרז הישיר, עמית בלומקין אמר לנו כי מחירו של המחשב שהזמין הלקוח עלה ל-1700 שקל לעומת מחיר של 1000 שקל בו הזמין את המחשב. "הודעתי לספק שאני מוכן לספוג את ההפרש של 700 השקלים. למרות זאת אתמול החליט הלקוח שהוא רוצה לבטל את העסקה. במידה שהלקוח עדיין מעוניין במחשב, נשמח לספק לו אותו באופן מיידי. אם הוא רוצה הדלת פתוחה והוא יכול לבטל את הביטול ולקבל את המחשב עוד השבוע".
 
 
דותן דרוקמן. 26. רמת השרון. לפני חודשיים סופר כאן הסיפור שלו על ספה שלא הגיעה חודשים ארוכים. חצי שנה הוא ישב על הרצפה מכיוון שחברת ש. רביד לא ממש הצליחה לספק את הסחורה (וגם הוצאה מרשימת הספקים של אולסייל על הדרך). לאחר הפרסום, נזעקו בחברה, דרשו להוסיף את תגובתם עליה, וגם הבטיחו (בשגיאות כתיב) לפצות את דרוקמן. הוספנו את תגובתם לפרסום, אבל מה? לא פיצוי ולא צל פיצוי. התגובה הרי כבר פורסמה, אז מה? צריך גם לפצות?

גל בן דוד, ד"ר. למחשבים, מהקריות. קנה מסך לילד ליום ההולדת. "ב-15 ביולי מגיעה הסחורה", הבטיחו לנו לפני שבועיים כאשר כתבנו על המתנתו של ד"ר בן דוד, למסך המחשב שהזמין לפני שבועות ארוכים מחברת יניר מערכות. מיד כשיגיע המשלוח לארץ, הבטיחו לנו, הוא ועשרות המזמינים האחרים יקבלו את הזמנותיהם. קיבלתם? בן דוד דווקא ממש קרוב. אתמול הוא מעדכן אותנו: "היום נמאס לי, צלצלתי ולא עזבתי אותם. בסוף מצאתי משהי בשם הדר שנזקקה לשעתיים על מנת למצוא את ההזמנה שלי, "אתה גר בירושלים ברח'.... ?, אולי ברמת השרון ? טוב, אני אחזור אליך".

לבסוף ההזמנה נמצאה והיא הבטיחה לשלוח לי את המסך היום. נקווה לטוב...כזכור הם הבטיחו פיצוי. הפיצוי שלהם הוא עוד שנה אחריות (שנתיים במקום שנה). הפיצוי שווה משהו? מכסה על עגמת הנפש? לטעמי, לא !!!!", מסיים בן דוד.

בשבוע שעבר הבטיח מי שהיה מנכ"ל פלונטר ומי שמנהל את החנות בגלגולה החדש כי לקוחות שנעלמה להם הסחורה, במסגרת המהמורות שעברו על האתר, יקבל גם את כספם וגם יותר מזה. "טיוטת המכתב נמצאת על שולחני", סיפר נחשון, והוסיף כי היא תישלח ללקוחות למחרתיים לכל המאוחר. קיבלתם? דור ישראל דווקא לא. משהו אחד שאמר לי נחשון הטריד אותי יותר מכל: אל תגיד לי את שם הלקוח – אלא איזה כרטיס מסך זה היה.

נחשון, קיבלנו תלונות מלקוחות שעדיין לא קיבלו את המוצרים.
"נכון".

אז איפה המוצרים?
"זה מעוכב על ידי חברת תגה-מגם, שמפעילים את פלונטר".

אבל הבטחת שהלקוחות יקבלו את המוצרים בתוך יומיים.
"אני לא יכול להיות ערב לכלום. אני עובד פה, אני לא המנכ"ל".

תגובת תגה-מגם לא התקבלה עד למועד פרסום הכתבה.

תקראו לנו נודניקים, וקטנוניים, וצייקנים מה לא, אבל חשוב שתדעו: תבטיחו ולא תקיימו – נפרסם שוב ושוב ושוב. תבטיחו ותקיימו – גם נפרסם.

נפגעתם? דפקו אתכם? ראיתם מזימה שמתרחשת ברשת? יש לכם סיפור מרגיז לחלוק? כתבו לעגלה החשמלית ונשתדל לעזור.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by