ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
סקס באינטרנט זה מיתוס 
 
 
גילי סופר

אתר פלונטר ממשיך לקבל תלונות מלקוחות עבר זועמים, אתר מיתוס מתחיל למכור סקס ואתר קניות חדש עלה לרשת

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
כותב (שוב) אמיר פלקס:
"עגלה יקרה שלום,

העגלה היקרה כבר דשדשה במי פלונטר העכורים לא פעם. לשמחתנו (או שלא) האתר חזר לפעילות ואיתו תקווה חדשה לכל אותם לקוחות שנשארו ללא כתובת וללא פתרון לציוד המחשבים התקול שברשותם. האמנם?

בתאריך 5.8.00 רכשתי מסך 19" של חברת KDS בפלונטר. בדף המוצר הופיע המפרט הטכני המחיר ותקופת האחריות: 3 שנים. גם לפני 3 שנים וגם היום מסכים מקבלים 3 שנים אחריות. ואני בתור לקוח מנוסה וטכנאי מחשבים וידאתי כי אכן על המסך יש 3 שנים אחריות. אחרת לא הייתי קונה.

חלפו להן שנה ו-3 חודשים והמסך לפתע איבד צבע. מייד יצרתי קשר עם שירות הלקוחות של פלונטר שהפנו אותי לחברת 5 EXITS יבואנית המסך, ואמרו לי שהמסך באחריות ויותקן במעבדת היבואן. פניתי ליבואן, קיבלתי אישור על כך שהמסך באחריות שלחתי אותו אליהם וכעבור זמן קצר המסך נשלח אלי בחזרה תקין, וללא חיוב כמובן.

מעל שנה נוספת חלפה והתקלה חזרה על עצמה. אולם הפעם לא היה לי לאן לפנות כי פלונטר נעלם ולמסך שלי פתאום אין אחריות אין אבא ואין אמא. גם 5 EXITS לא מוכנים לגעת בו.

חלפו מספר חודשים נוספים ופלונטר חזר לאוויר. מייד יצרתי איתם קשר וביקשתי שיאפשרו לי מיידית לתקן את המסך בטרם תום תקופת האחריות. אבל בפלונטר מכחישים שנתנו 3 שנים אחריות על המסך וטוענים בתוקף שעל מסכי KDS יש שנה אחריות בלבד. אז מדוע תיקנו את המסך שלי אחרי שנה ושלושה חדשים, כלומר מעבר לתקופת האחריות? הקשתי.

"אני לא יודעת למה תקנו לך את המסך ואם תקנו אותו הרווחת. על המסך יש שנה אחריות" זו התשובה שקיבלתי מפלונטר.

ב-5 EXITS לעומת זאת היו קצת יותר נחמדים. בתחילה כשציינתי את המספר הסידורי והדגם של המסך נאמר לי שאני יכול לשלוח אותו אליהם לתיקון ושיש עליו אחריות. אולם ברגע שציינתי שהמסך נקנה בפלונטר, נאמר לי "מצטערים על המסכים שנקנו על ידי פלונטר אין אחריות" גם תשובה מדוע המסך תוקן מעבר לשנת האחריות שכביכול ניתנה לו לא קיבלתי.

לצערי הרב לא הדפסתי את דף האינטרנט שריצד מול עיני לפני שלוש שנים ובו הופיעו המילים "שלוש שנים אחריות". ועכשיו, אנא אני בא? אין לי אפשרות להוכיח שאני לא משקר ואין לי אפשרות להוכיח שפלונטר משקרים ומתנערים מאחריות על מסך שקניתי מהם לפני קצת פחות משלוש שנים".

למי שלא מכיר את הסיפור, קצת רקע: פלונטר הייתה אחת מהחנויות המקוונות הראשונות והפופולריות לציוד מחשבים. היא הייתה די מבולגנת, וגם אחד מאתרי האינטרנט היחידים שישבו על מחשבי מקינטוש. בפברואר השנה נסגרה החנות לאחר שנקלעה לקשיים.

בעלי החנות, יריב נחשון, הצליח לאחר תקופה בה הייתה החנות המקוונת סגורה להרים את העסק מחדש באמצעות חברת תגה מגם, חברת בת של מגם השקעות הנסחרת בבורסה בתל אביב. פלונטר אמנם פשטה את הרגל (עדיין בתהליכים ליתר דיוק), אך המותג, שם המתחם, והתשתית על 30 אלף הלקוחות עברו לידי תגה, ונחשון עצמו מנהל את החנות המקוונת כשכיר. שוב ושוב הבטיח נחשון לדאוג ללקוחות העבר של פלונטר. לפני כחודש אמר לנו כי החנות במערכה החדש מעוניינת בלקוחות העבר וכי אלו לא ייפגעו.

דור ישראל מרמת גן הוא אחד מעשרות הלקוחות שעדיין מחכים לפתרון המובטח. ישראל קנה בפלונטר בינואר האחרון כרטיס מסך תמרות כאלפיים שקל. "לאחר חודש הלך לו המאוורר, נתתי אותו לתיקון ומאז נעלמו עקבותיו", הוא מספר. "חיכיתי חיכיתי, לא חזר, בינתיים הם פשטו את הרגל, איכשהו השגתי את הטלפון של יריב ודיברתי איתו וכל פעם הוא אמר לי כן אל תדאג אל תדאג. ועכשיו הם מתנערים מכל אחריות". ישראל מספר כי אפילו היה פיזית במשרדי תגה בקריית עתידים על מנת לנסות ולקבל כרטיס מסך. שם הוא אומר זכה ליחס מזלזל ולהתעלמות מבעייתו. לדבריו נאמר לו שפלונטר היא חברה אחרת שנמצאת בתהליכי פשיטת רגל ושלא חייבים לו שום דבר. ישראל טוען שבתגה אמרו לו שהם עוד לא יודעים אם ידאגו ללקוחות העבר של פלונטר, "הם אמרו לי 'אם נחליט, נודיע'".

אחת התופעות הייחודיות לקניה באינטרנט היא היכולת של קונים מאוכזבים למצוא זה את זה. בפלונטר, יש גם פורומים שעוזרים להם לעשות זאת, אם כי הודעות בסגנון 'נדפקתם גם אתם, תכתבו לי' נמחקות על ידי החברה. "כרגע אני ועוד כמה לקוחות שנפגעו מארגנים תביעה", מספר ישראל.

בפלונטר חוזרים ומבטיחים שהנושא בטיפול. יריב נחשון אומר היום לחיים ברשת כי בסך הכל הגיעו אליו קרוב ל-70 פניות של אנשים שנעלמו להם המוצרים בימים האחרונים של 'פלונטר הישנה'. "הם יקבלו בדרך כלשהי את הכסף וגם יותר מזה", הוא חוזר ומבטיח. לדבריו, כאשר האתר עלה לרשת בשנית (8/6) הבטיח ללקוחות אלו שבתוך חודש יטופלו, ובסך הכל מדובר בעיכוב של שבוע. "יש עכשיו טיוטה על השולחן שהגיעה היום בבוקר, מחר כנראה זה יישלח, לאותם 68 לקוחות, לכל המאוחר מחרתיים". נחשון חוזר ומדגיש כי "מתוך 30 אלף לקוחות 68 ששלחו בקשות לפיצויים - זה כלום. בכל חנות אחרת שזה קרה. הלקוחות לא קיבלו שום דבר אף פעם".

ולגבי פלקס? נחשון טוען בתוקף כי האחריות שניתנה לו היא לשנה בלבד. למזלו של פלקס חבר עם קשרים אצל היבואן 5 EXITS דאג שהמסך יתוקן למרות הכל. מבלי לקבוע מי מהצדדים אינו דובר אמת, כל שנותר הוא לחזור ולהזכיר: לצלם את תמונת המסך כאשר אתם קונים משהו שאמור לבוא עם אחריות, לבדוק שזה מה שכתוב בחשבונית או בתעודת האחריות שנשלחו עם הקנייה, ולפנות למוכר אם אין התאמה בין הדברים. מיד, לא כאשר המוצר מתקלקל.
 

סקס וקבוצתי במיתוס

 
דברים קורים באתר מיתוס, מהאתרים המובילים במכירת ספרים (ושאר 'מוצרי תרבות הפנאי'). מספר חודשים לאחר שחלו שינויים בהנהלת האתר הוא מחיל לערוך גם מכירות קבוצתיות וגם, כן כן, למכור פורונוגרפיה.

האתר מתחיל לערוך מכירות קבוצתיות שבהן תוצע כמות גדולה של פריטים למכירה במכיר מוזל, והגולשים נרשמים למכירה שיוצאת לפועל רק אם נרשמו מספיק קונים. הרעיון הוא פשוט: בעל העסק ישמח למכור כמות גדולה מאוד של פריטים במחיר מוזל. הקונה ישמח לקבל מחיר טוב יותר, אתר המכירות ישמח לקבל את העמלה שלו, והאינטרנט ישמח לחבר בין כולם לכולם.

החידוש במיתוס הוא שככל שיותר גולשים מזמינים מוצר מסוים, המחיר יורד. עוד מדגישים בחברה כי שם לא צריך מספר מינימלי של מזמינים: גם אם יש מזמין אחד בלבד הוא יקבל את המוצר שהזמין.

בינתיים עוד אין פעילות תוססת סביב שני הכותרים שמציעה מיתוס למכירה קבוצתית: אנציקלופדיה אביב (החדשה- לא קראתי) וחבילה של 5 ספרים מתוך רשימה של 41 רשימת רבי המכר של כל הזמנים שיצאו בעם עובד. כל מי שראה כמה עטיפות של ספרים בחיים שלו יימצא את הרשימה 'איכותית': גארי, אז'אר, הזר, מהשטן במוסקבה עד הנסיך הקטן, מסלינג'ר ועד הורן.

עוד מבטיחים במיתוס במהלך יולי-אוגוסט: חידונים ותחרויות בנושאים שונים, בכל יום חמישי אחר הצהריים Happy Hour, ומבצעי 'בעל הבית השתגע'.

והפורנו? באתר חדש הנקרא מיתוסקסי, המציע סרטים כחולים, ספרי מין ומגזינים. מעבר למחיר האטרקטיבי היתרון הבולט, מסבירים במיתוס, הוא המעטה המכובד של מיתוס: גם החיוב וגם האריזה הם של חנות הספרים כך שאת לא צריכה לחשוש שהילדים ייראו מה קנית באינטרנט.
 

ויש גם זירה חדשה

בתחילת החודש לאוויר אתר שופסטר, 'זירה למסחר אלקטרוני', בה נערכות בעיקר מכירות קבוצתיות. מאחוריו, אומר האתר, עומדת חברת שופסטר בע"מ שהוקמה לצורך העניין. למרות דרישת החוק לא מצאנו באתר את הכתובת של בית העסק (מה שבאמת לא נדיר), אז הצצנו ברישום של איגוד האינטרנט הישראלי, והגענו לאנטון לוקיאנוב מפתח תקווה. מספר הטלפון הנייד שמופיע שם מנותק, ולמספר הטלפון של שירות הלקוחות עונה שירות הודעות. יאמר לזכותם שהם החזירו צלצול מיד. לוקיאנוב הוא אכן מהצוות, אך מי שמנהל את האתר הוא שמגר ברק, שמספר שלעת עתה הם מופתעים ממספר הקניות שבוצעו באתר יחסית למספר הגולשים. יש בו פה ושם כמה מציאות והמבצע הלוהט הוא מכשיר פלייסטיישן 2 בעבור 1258 שקלים. ברק מבטיח שבראש מעייניו יעמוד לקוח הקצה שלו, הקונה, ומגלה כי הציבו לעצמם למטרה להתברג עם 4 האתרים הגדולים בתחום. בעתיד הקרוב יעלו גם אתרים מקבילים ברוסית ובערבית על מנת להגדיל את היקף הפעילות. שיהיה בהצלחה.

נפגעתם? דפקו אתכם? ראיתם מזימה שמתרחשת ברשת? יש לכם סיפור מרגיז לחלוק? כתבו לעגלה החשמלית ונשתדל לעזור.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by