ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
הלו, זה רדיו? 
 
 ``לריסה, את באה לאיזה בורקס קר במזנון?`` מנחי KIK   
 
עידו קינן

יותר מהכל, מיזם הטלוויזיה באינטרנט KIK מזכיר לעידו קינן רדיו משודר

 
 
 
 
 
 
 
 
 
הפרסום ברדיו עובד? אתר KIK
 הפרסום ברדיו עובד? אתר KIK   
"חשבנו שלא תגיעו בגלל השעה המוקדמת, ושנצטרך לשלוח לכם הודעה באימייל", התנצלה דסי וגנר, אחת היחצניות של KIK, על הצפיפות בחדר הישיבות של קבוצת גרטלר דוידוב תקשורת. כעשרים איש הצטופפו הבוקר מול מסכים שטוחים (כמה סמלי) כדי לחזות ברך הנולד: KIK, שהוצג כלא פחות מ"הטלוויזיה הראשונה באינטרנט", הגיח לאוויר העולם בשעה 9:57, עם קול מתכתי ולא בסינק.

ערוץ KIK פונה לצעירים בגילאי 13-30, ושידוריו מורכבים בעיקר מצילומי המנחים מדברים זה עם זה ועם הצופים, באולפן שמזכיר יותר מהכל אולפן רדיו. בכלל, כל המיזם הזה מריח (שלא לומר מצחין) מרדיו: מנכ"ל KIK, ירון דוידוב, היה מנכ"ל רדיו ללא הפסקה ודחף את פורמט ה-Talk Radio ששולט בו עד היום; מנהל התוכניות והעורך הראשי, אלעד זכאי, שימש כעורך תוכניתו של שמוליק טיאר באותו רדיו; והפורמט המוצע לצופים – אין סדרות, רק ראשים מדברים, שיחות עם צופים ומעט מאוד צילומי חוץ, שגם כן מורכבים בעיקר מדיבורים. הערוץ אפילו יהיה זמין בגירסת אודיו בלבד, לטובת אנשים שלא רוצים שהווידאו-הסטרים יסתום להם את הפס הרחב ויפריע להם להוריד סרטים באידונקי.

השוואות כמו "מעריב לנוער משודר" ו"מתיחת הפורמט של שמוליק טיאר מארבע ל-24 שעות" הופרחו לחלל החדר על ידי העיתונאים, והיזמים נראו קרובים לייאוש כשניסו להסביר שמדובר בפורמט חדש ומגניב, שלא היה כמותו, real TV אמיתי. זכאי הסביר: "לקחת עשרה אנשים, לשים אותם על אי, לתחום בגדר, לעשות תפאורה של מחנה צבאי ולהגיד 'אנחנו עושים ריל טי.וי' זה פחות אמיתי בעיני. אצלנו אנשים ייצרו שיח מול המנחים – אני נדהמתי לגלות שאפשר לשמוע דברים אחרים. יש כאן משהו מאוד חופשי". קהל היעד, אפיין דוידוב, מחזיק שלושה-ארבעה חלונות פתוחים על המסך שלו, "למשל עושים שיעורים בוורד וצופים במסך נוסף בטלוויזיה". דור היפראקטיבי, זה מה שמגדלים לנו פה.
 
 
בשידורי הניסיון, ש"לינקים סודיים" אליהם הועברו למספר אנשים, צפו בשיא כ-1500 איש. דוידוב העריך שבתחילת 2004, כבר יהיו 150-170 אלף משתמשים ייחודיים בשבוע, ו-15-20 אלף בו זמנית. בשנה הראשונה יושקעו 12.5 מיליון שקל בערוץ, 8.5 מהם על תפעול והשאר לפרסום. דוידוב העריך שהמיזם יכניס ב-2004 כשבעה מיליון ש"ח, ושההשקעה תחזיר את עצמה כבר ב-2005.

הכסף הזה לא יגיע מהגולשים, שיקבלו את התכנים חינם, אלא מפרסומות. "בשונה מערוץ 2, אנחנו נהנים מחוסר ברגולציה", התגאה דוידוב. "בדקנו את זה משפטית, אני מניח שכם המתחרים ינסו לבדוק, ויגלו שאנחנו כפופים לחוקי המדינה בכל מה שקשור לתוכן, אבל בפרסום החוק מאוד מוגבל (למשל, איסור פרסום סיגריות במדיום אלקטרוני) ונוכל לעשות פרסום משולל רגולציה".

סמנכ"לית השיווק של KIK, קרן גרטלר, הציגה את חמשת סוגי הפרסומות בשידורים: הפסקות פרסומת רגילות, שורת הטקסט בתחתית המסך (crawl), המסכים שמאחורי השדרנים באולפן, באנרים באתר האינטרנט ו"הכי חשוב – שילוב מסרים פרסומיים ושיווקיים בתוכן. מכיוון שהשידור יהיה לייב, זה ישולב תוך כדי, למשל 'הייתי היום בקסטרו, המוכרות שם פשוט סוף!'. יהיו ספונסרים קבועים לרצועות שידור, מה שיוצר זיהוי בין ערכי המותג ל-KIK". זכאי מוסיף: "מכיוון שאין רגולציה, אפשר להעביר תכנים ברוח המותג. לא צריך לומר 'אסקייפ אסקייפ אסקייפ' כל הזמן – אפשר לדבר על ערכי המותג, אפשר גם מיתוג ויזואלי באולפן. לא נלאה את הצופים בשם 'אסקייפ', נזכיר את זה יותר מינורית".

יש בקרת איכות ותוכן לערוץ?
זכאי: "מהדקה הראשונה היה ברור שהצנזורה תהיה קודם כל פנימית. מעבר לבקרה לכל אורך היום, הדברים והגבולות הובהרו בצורה מאוד ברורה. הקו המנחה היה שלא נעשה דבר שיפגע בצופים שלנו".

זה לא קשה עם 18 שעות שידור חיות?
דוידוב: "כן, ותהיינה החלקות. זה טבעי שזה יקרה כשיש לך 18 שעות בלייב". היחצנית וגנר הוסיפה: "סביר להניח שאם המפרסמים לא ילכו עם התכנים שלנו – הם לא יהיו".

אז המפרסמים הם הצנזורים?
וגנר: "המפרסמים בפירוש יהיו הצנזורים".

ביציאה מהמשרדים הפלורוסנטיים אל השמש הקופחת של קריית עתידים, תקפו אותנו געגועים לא מוסברים לרובי ריבלין.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by