ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
זהירות! חברת אשראי 

זהירות! חברת אשראי

 
 
גילי סופר

בלאומי קארד טרחו ליידע את לקוחותיהם כי חברה מסויימת פשטה את הרגל, למרות שהדברים רחוקים מלהיות נכונים

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
"אתר אינטרנט מסויים פשט רגל והאתר שלהם עוד גובה כסף מלקוחות שביצעו קנייה", כתב לנו אחד הגולשים, "כשרציתי לעצור את הוראת הקבע דרך הכרטיס אשראי, חברת ויזה אמרה לי שהם פשטו רגל אז אם אפשר לפרסם את זה לפחות שהציבור לא יידפק מהחברה".

אין לה לחברה דבר חשוב משמה הטוב. אם בתחומים אחרים פירושו של שם טוב יכול להיות הגינות או מקצועיות, נדיבות, סבר פנים יפות או חמלה, שם טוב בביזנס הוא קודם כל הידיעה שהעסק עומד בהתחייבויותיו הכספיות. מה שזאב רווח הגדיר טוב מכולם: "הצ'קים שלנו, אף-פ-עם לא חוזרים". רק השמועה כי חברה זו או אחרת פשטה את הרגל (או אפילו עלולה לעשות זאת), יכולה לגרום לדבר לקרות במציאות.
 
 
החברה המדוברת מחזיקה את אחד מאתרי המכירות הגדולים, ונכון לעכשיו היא לא פשטה - לא יד ולא רגל. לדברי המנכ"ל שלה היא אפילו לא בקשיים ("צ'ק אחד לא חזר לנו"). את אנשי חברת האשראי לאומי קארד זה כנראה לא כל כך מעניין, ובמוקד שירות הלקוחות שלהם אמרו עד לפני ימים אחדים למי ששאל (אני למשל) כי היא פשטה את רגל. המוקדנית אמנם הייתה מאוד נחרצת בעניין, אולם לא ידעה מה תחום עיסוקה של החברה.

ברקע, מתברר, יש סכסוך כספי בין החברות. אולי לא ידעתם אבל בכל פעם שאתם קונים משהו באמצעות כרטיס אשראי, משלם המוכר אחוזים בודדים מפדיונו בעבור סליקת הכסף. מאז שיש בארץ שתי חברות ויזה - ויזה כ.א.ל ולאומי קארד - יכול כל בית עסק לבחור עם מי הוא עובד, מי סולק לו את הכסף ומי מקבל את העמלה על כך. התחרות בין שתי חברות הויזה היא קשה ומכוערת, והעמלות שמשלמים העסקים על הסליקה לויזה נמוכות לעין שיעור לעמלה שהם נאלצים לשלם לישראכארט. מנכ"ל החברה המדוברת החליט לחזור ולסלוק אצל המתחרים, זאת לאחר שלדעתו לא קיימה לאומי קארד הבטחה שהובטחה לו כשעבר לסלוק איתה.

אולי החיכוכים בין החברות הגדולות לא צריכים לעניין אותנו כצרכנים, אבל מה שכן צריך לעניין אותנו הוא שעושים בנו שימוש על מנת להפעיל לחץ כזה או אחר, או חלילה על מנת להתנקם במי שעובד עם המתחרים. מטרידה המחשבה שלקוח לא יכול לסמוך על חברת האשראי שלו בקבלת מידע כל כך חשוב וכל כך רגיש מעין זה. לו אני לקוח לאומי קארד – לא הייתי מאמין יותר למילה שיוצאת לנציגי השירות שלהם מהפה.

את שמה של החברה, אגב, בחרנו שלא לפרסם על מנת שלא לשחק לידי מי שעשוי היה להיות מעוניין בהכפשה, ובהפצת השמועה. אל תנסו לדחוף אותו במנגנון התגובות – פה זה לא יצא. אם קראתם על כך בכל מיני פורומים מפורומים שונים – עכשיו אתם יודעים בדיוק מה מקור השמועה.

תגובת חברת לאומי קארד: "בלאומי קארד לא ידוע על מידע שנמסר על ידי שירות הלקוחות של החברה בעניין". (וגם הפסיקו לומר את זה).
 

למכירה אולסייל במצב טוב

השבוע פורסם בכל העיתונים כי שני אתרי האינטרנט המובילים בתחום המכירות הפומביות נטאקשן ואולסייל נמצאים במו"מ למיזוג. את הידיעה פרסם נתן ליפסון באתר דה מרקר ובעקבותיו באו שאר הפרסומים. מתברר כי המו"מ מתנהל כבר חודשים ארוכים בעצלתיים וכי הוא רחוק מלהיות סגור. בשנים האחרונות היו משאים ומתנים בין אולסייל לבין כמה וכמה חברות, בהם המו"מ עם שקם אלקטריק עליו נודע לפני כשנה.

למי שמתעניין בתהליכים שמאחורי המיזוג האפשרי מומלץ לקרוא את מאמר הפרשנות שפרסם ליפסון אתמול ב'הארץ'. מי שמוטרד דווקא מעתידו כקונה בזירת המכירות הפומביות ישמח לשמוע שבהנהלת אולסייל מציינים כי התנאי לכל מכירה הוא שאתר אולסייל ימשיך לפעול באופן עצמאי לתקופה של כמה שנים לפחות. עוד אומרים שם כי בינתיים הם רואים בנטאקשן מתחרה לכל דבר, שהתחרות איתו מתקיימת על בסיס יומיומי, וכי העושים במלאכה אפילו לא ידעו עד השבוע על אפשרות של מיזוג.


אנחנו רק רוצים להזכיר הוא שהשחקן הגדול שלישי בשוק הזה, p1000, נמצא בבעלות אינטרנט זהב, שלאחרונה מתרבים הדיבורים על מיזוגו עם נטוויז'ן. אם שני המיזוגים ייצאו אל הפועל, נמצא את עצמנו מול גוף אחד המחזיק יותר ממחצית שוק המכירות הפומביות. שלא נדע מצרות.
 
 

אם כבר אז כבר

אם כבר אנחנו במצב רוח מפרגן לקולגות משוקן, אז גם אפשר להזכיר את 'כבוד התובע', כתבה פרקטית למדי שפורסמה השבוע בעיתון הנ"ל המסבירה דבר או שניים על בית המשפט לתביעות קטנות.במקרה או שלא במקרה, בשבוע שעבר פורסמה כתבה בנושא גם ב'ידיעות אחרונות', כמה אפשר להפנות שוב ושוב למה שנכתב בנושא אצלנו.
 

ויש גם תלונה

ד"ר גל בן דוד רצה לשדרג את המחשב של בנו לכבוד יום ההולדת שלו. בין היתר הוא רכש לשם כך בנטאקשן בתחילת מאי מסך חדש (LCD 15" 1200 שקל). שעדיין לא הגיע. "כל כמה ימים אני מתקשר לנטאקשן", הוא מספר, "ביום חמישי אומרים 'תתקשר ביום ראשון', וביום ראשון אומרים 'תתקשר ביום חמישי'". בנוסף, מתלונן ד"ר בן דוד, מבטיחים לו שיבררו את העניין ויחזרו אליו ולא עושים זאת.

ב-28 במאי נשלח מכתב התנצלות מהחברה לעשרות הרבות של המזמינים שלא קיבלו את הזמנתם. במכתב, מספר בן דוד נאמר כי המסכים יגיעו תוך 3 שבועות. הם לא הגיעו. הוא גם פונה לשירות הלקוחות של נטאקשן בדואר האלקטרוני שוב ושוב, וב-13 ביוני כותבים לו מנטאקשן כי "בבירור שנעשה מול חברת יניר מערכות לגבי המכירה נמסר לנו כי המוצר יסופק תוך שבועיים, כמו כן הספק שלח מכתב התנצלות על האיחור". גם בחלוף השבועיים המסך לא מגיע.

"ההרגשה שלי היא שהם מפסידים על העסקה, ומושכים אותי על מנת שאבטל אותה", אומר בן דוד. הן בנטאקשן והן ביניר שוללים את העניין מכל וכל, וטוענים כי המדובר במכירה קבוצתית, לא במכירה פומבית, וכי הספק הוא שקבע את המחיר. "הספק לא היה קובע כזה מחיר ופותח מכירה כזו גדולה", מסבירים בנטוויז'ן, ואילו ביניר מוסיפים שההוכחה לזה היא שהם ממשיכים להעלות את המוצר למכירה ברשת.

מנהל מחלקת מכירות האינטרנט בחברת יניר מערכות, אופק מסיקה, מסביר כי הבעיה באספקה נבעה מהשביתה במכס."העלנו את המסכים (למכירה ברשת) כשידענו שהאוניה צריכה להיכנס כל יום, מה שקרה הוא שחברת הספנות שהיא לא חברה ישראלית, שכשהם שמעו שיש שביתה בארץ, ואוניות נוסעות לקפריסין הם החזירו את הספינה חזרה למזרח ואז ניסינו להביא את זה במטוס וזה גם לא הלך. סיפור מההפטרה. בסוף הצלחנו לקבל את זה, וביום שלישי זה יהיה פה, ואנחנו מספקים את כל המסכים".

"כל לקוח שרצה קיבל מסך אחר, לא הייתה שום בעיה, ונתנו אפילו מסך הרבה יותר יקר. אני מדבר על מאות מסכים – כל לקוח שהייתה איתו איזו בעיה קיבל מסך אחר. חלק מהם שילמו קצת עבור מסך יותר טוב וחלק אפילו לא שילמו שום דבר. למי שהחליט לחכות, ניתן איזשהו פיצוי". בחברה מציינים כי הלקוחות לא חויבו בינתיים באף תשלום עבור המסכים.

"לא הציעו לא שדרוג ולא שום דבר", גורס בן דוד, "הייתי בשמחה מקבל הצעה כזו גם אם הייתי צריך להוסיף עוד 10-15%, תמורת מסך יותר גדול למשל". בן דוד כל זה לא ממש מעניין. מבחינתו, נטאקשן היא הכתובת. "שם קניתי, לא ביניר. הבעיה היא לא משפטית. אני לא קונה אצל עורך דין. השאלה היא מי מוכר את הפרצוף שלו". בסיכומו של דבר הוא לא מבטל את הקנייה אבל מתחרט: "כל הנושא של קנייה באינטרנט הוא אימפולסיבי. מצא חן בעיני – קניתי. אם היית מספר לי מראש שאחכה חודשיים, לא הייתי קונה".

גילוי נאות: אתר נענע נמצא בבעלות חברת נטוויזן המחזיקה גם באתר הקניות נטאקשן

נפגעתם? דפקו אתכם? ראיתם מזימה שמתרחשת ברשת? יש לכם סיפור מרגיז לחלוק? כתבו לעגלה החשמלית ונשתדל לעזור.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by