ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
קוטנר, לך הביתה! 
 
 יאללה קובלנץ תתפטר!   
 
מערכת חיים ברשת

העורך המוזיקלי מת, יחי העורך החדש! – תחנת רדיו אינטרנטית מציגה קונספט חדש שבעזרתו היא מתאימה לכל מאזין את המוזיקה שהוא רוצה לשמוע

 
 
 
 
 
 
 
 
 
יורם וואזנה שוקל להצטרף למנזר שתקנים?
 יורם וואזנה שוקל להצטרף למנזר שתקנים?   
בעידן הבלה-בלה הנוכחי ברדיו, עידן בו רשימות ההשמעה נשמעות כמו תקליט שרוט, ומספר שירים מצומצם מושמע ללא הרף, נדמה כי ממש קשה להחשף ברדיו למוזיקה חדשה. אך המצב הזה עשוי להשתנות.

תחנת רדיו אונליין, המשדרת מחוץ ללונדון, מנסה לעקוף את הבעייה על ידי תפירה אוטומטית של המוזיקה אותה היא משמיעה, על פי הטעם האישי של המאזינים. כפי שמדווח אתר wired.

אתר Last.fm הוא תחנת רדיו המשדרת בסטרים, אשר מותקן בה פילטר "משתף פעולה" המנסה ללמוד מה המאזינים אוהבים ומה הם לא אוהבים. בהתאם למידע שנאסף, שולחת התחנה שידורי רדיו מותאמים אישית לכל אחד מהמאזינים.

סינון בשיתוף פעולה הוא טכניקת בניית פרופיל משתמש הנמצאת במנגנונים דוגמת מנגנון "ההמלצות האישיות" של אתר אמאזון. בעקרו של דבר, סינון זה עורך השוואה בין טעמם של אנשים שונים. מערכת שכזו מתעדת מה אתה קונה או מקליט, ומשווה את המידע לזה של אנשים אחרים המתועדים במערכת. אח"כ יכולה המערכת להציע לצרכן פריט (בין אם זה ספר או מוזיקה) שיכול להיות שהוא כלל לא שמע עליו קודם, אבל בהחלט יכול למצוא חן בעיניו.

אם קיימת דרגה גבוהה של התאמה בין מה שאתה אהבת לבין מה שאחרים אהבו, מדובר בסיכוי סביר למדי שאתה תאהב משהו שאחד מהאנשים הללו המליץ עליו, כיוון שיש לכם טעם דומה.
 
 
תחנת הרדיו מפעילה את עיקרון הסינון בצורה הבאה: משתמשים יכולים לבחור למלא פרופיל משתמש או פשוט להתחיל להאזין. אם שיר מסוים מתנגן עד תומו, המערכת מתייגת זאת כהצלחה. אולם אם המשתמש לא אהב את השיר עד כדי כך שהוא לחץ על כפתור החלפת השירים, מסמנת זאת המערכת גם כן.

לאחר תקופת מה, בונה המערכת פרופיל העדפות מוזיקליות. ע"י השוואה בין פרופילים של המאזינים השונים, יכולה המערכת לצפות אילו שירים יעדיף מאזין מסויים לשמוע, על פי ההשוואה עם מאזינים בעלי טעם דומה.

"זה הכל נעשה בצורה מאוד אינטואיטיבית", אמר אחד ממייסדי התחנה, מייקל בריידברוקר. "אם אתה לא אוהב את מה שאתה שומע, תלחץ על כפתור החלפת השירים. זה בדיוק כמו להעביר תחנה ברדיו, או זיפזופ ערוצים בטלוויזיה. הדגש הוא על הנאה מהמוזיקה."

מאז השקתה בחג המולד האחרון, גדלה התחנה בכ-6,000 משתמשים רשומים. השירות מציע עתה כ-30,000 שירים מכל מיני סוגים מוזיקליים, החל ממוזיקה קלאסית ועד לטכנו סוער במיוחד.

בריידברוקר אמר כי לייבלים קטנים התחילו לחזר אחרי התחנה, כיוון שהם רואים כי מערכת בניית הפרופילים היא דרך להגיע לקהל שבדרך אחרת לא היה נחשף למוזיקה שלהם. "אין דרך טובה יותר לכוון מוזיקה למקום הנכון. זה בדיוק מה שאנו רוצים: להביא את המושיקה הנכונה לאוזניים הנכונות".
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by