ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
 
לא טובים השניים מן האחד 
 
 
גילי סופר

אולי הספק אמין, יכול להיות שהאתר מצליח – דבר אחד בטוח: השילוב של שניהם פשוט מסוכן לקונה

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
אם אתם אחד מעשרות הלקוחות שקנו לאחרונה מחשבים מחברת מיקרוג'ן דרך האתריםthe bid או iWin (אתרי האינטרנט של 'המכרז הישיר'), יש לנו בשורות טובות בשבילכם: במכרז הישיר מבטיחים כי ספק אחר יספק לכם את הסחורה.

זה אולי לא נשמע כמו בשורה טובה כלל, אך בהתחשב בעובדה שעשרות לקוחות לא קיבלו מחשבים שקנו, רבים נאלצו לבטל את רכישתם, ושעל רקע חרושת השמועות היו גם מי שהאמינו שסכומים לא מבוטלים ששילמו ירדו לטמיון, גם זה משהו.

יוסי מגנזי מבת ים ששלח לנו תלונה מאוד זועמת על המכרז הישיר מספר כי רכש באתר iWin מחשב בקנייה קבוצתית במחיר של 999 שקל ועוד 180 בעבור המשלוח. המחשב לא הגיע.

"עברו 21 ימי אספקה, עברו 30 ימי אספקה, אני מתקשר אליהם כל יום אומרים לי 'אנחנו נחזור אליך', 'אין בעיה אין בעיה', ולא חוזרים אלי, לא מעניין אותם בכלל. עשיתי איזה 50 טלפונים. וכבר התחילו לחייב אותי בכרטיס, לקחו לי איזה 500 שקל". מי שהיה אמור לספק את המחשב היא חברת מיקרוג'ן מראשון לציון.

מגנזי לא התעצל, ונסע לחנות של הספק. האחראי על החנות, אמיר עידן, אמר לו שהוא לא מספק את המחשבים כי המכרז הישיר לא מעביר לו את הכסף. "הוא אמר לי שהוא גם שיחרר מחשבים שלא קיבל כסף על זה. אני אומר לך ישבתי אצלו איזה שעתיים וכל רגע הוא מקבל טלפון מלקוח אחר, צעקות, ריבים, והוא אומר להם 'מה אני יכול לעשות'".
 
 
בסיפור הזה יש שתי גרסאות, אחת של האתר, אחת של הספק, ובאמצע – הלקוחות. אולי כל אחד משני העסקים הוא עסק אמין שאין בעיה לסמוך עליו אבל דבר אחד ברור: לקנות מהספק הזה, באתר הזה פירושו לשים את הכסף על קרן הצבי, או במילים פשוטות – מסוכן.

עידן משמיץ ללא רסן: "חבורה של נוכלים שלוקחים את הכספים של הלקוחות", הוא אומר על אנשי האתר, "הם פשוט רימו אותנו, עושים לנו עוקץ".

יתרה מזאת, אומר עידן, מכיוון שהיו עיכובים באספקה, אלו שקנו במחיר גבוה ביטלו את הקנייה, והוא נשאר עם החובה לספק את המוצרים, לקונים שהשיגו אותם במחירים כאלה, שאינם מוכנים לבטל את העסקה. "לזה אני לא מוכן".

גרסתו של המכרז הישיר היא שמדובר בספק שסרח, "הוא החליט על דעת עצמו שהוא מספק רק את העסקאות שנראות לו", אומר עמית בלומקין, מנהל אתרי המכר, שמזכיר כי הם עובדים עם עשרות רבות של ספקים ומוכרים מאות מוצרים ביום. הלקוחות הזועמים רוצים את המוצר שקנו בזמן, והציפו את מחלקת שירות הלקוחות של המכרז הישיר בטלפונים, "ההחלטה החד-צדדית יצרה עומס בלתי צפוי על שירות הלקוחות שלנו. מחלקת שירות הלקוחות שלנו קורסת".

את התשלומים מהלקוחות גובה המכרז הישיר, ולאחר שהמוצרים מסופקים ללקוח הוא מעביר את הכסף לספק, בניכוי עמלתו. בלומקין מציג את ההסכם בין האתר לספק בן נאמר המכרז בישיר צריך להעביר את התשלום למיקרוג'ן כחודשיים וחצי לאחר שהוא מספק את הסחורה (שוטף +68). לדברי עידן ההסכם שלגבי האתר השני שמפעילה החברה הוא שמיקרוג'ן ייגבו את הכסף מהלקוח, ויעבירו למכרז הישיר את חלקו. בלומקין אומר שזהו הסכם בעל פה שנעשה לפנים משורת הדין, על מנת להקל על מיקרוג'ן. עידן טוען כי במכרז הישיר אמרו לו שמוצרים שנמכרו באתר אחד נמכרו בעצם באתר השני, על מנת שהם, ולא הוא, יהיו אלה שיגבו את הכסף מהלקוח.

"ברמה האישית אני מאוד מופתע", אומר בלומקין, לדבריו עשו במכרז הישיר את כל המאמצים על מנת לאפשר את המשך העבודה עם מיקרוג'ן בכדי שיספק את המחשבים שכבר נקנו ממנו באתר, ורק אתמול ביקר בחנותו. "אני לא חייב לו שקל מלבד החשבוניות שקיבלתי ממנו אתמול בסכום של 30 אלף שקל". בלומקין אומר בכעס כי את הסכום הזה הוא לא מקזז לו עם 40 אלף שקל, חוב שעומד תמורת פרסום. "יש אצלו צ'קים ב-200 אלף שקל, וצ'קים במעל מיליון שקל כבר נפרעו". בסך הכל אומר בלומקין ישנם עוד כ-30 לקוחות שטרם קיבלו את המוצרים שקנו.

עד לפניית 'חיים ברשת' המשיך האתר להציע למכירה את המוצרים של מיקרוג'ן, אם כי לדברי בלומקין, לא במחירים שבהם נסגרות עסקות. בלומקין מסביר את המילכוד: אי אפשר לבטל את העסקאות כי אז הלקוחות ייצאו ממורמרים, יחשבו שעבדו עליהם, ושהעסקה מבוטלת בגלל המחיר הזול.

קובי בן שושן רכש גם הוא מחשב דרך האתר מחברת מיקרוג'ן, שהפנתה אותנו אליו. "הזמנתי את המוצר ב-27.7 וקיבלתי אותו רק לפני שבוע". בן שושן מספר כי ניהל מלחמה של ממש עד שקיבל את הסחורה: כתב מכתבים לכל הנוגעים בדבר וגם הגיש תלונות רשמיות בעניין. הוא משוכנע שמי שבסדר הוא הספק, לא האתר. "אמרתי למנהלת שירות הלקוחות של האתר, אני סומך עליו, תעבירי לו את הכסף, פחות ה-6% שלך, ואני מוכן לחתום לך שהסיכון הוא עלי. אני אומר לך, הספק לא אשם בזה".

מגנזי הזועם גם פנה לאינטרנט על מנת להזהיר את הגולשים. "כבר התייאשתי, אמרתי שילך כפרות ה-500 שקל, אבל אני אפרסם אותם וכל פורום שאני יכול, אני אשרוף אותם כמה שיותר", סיפר לנו. "לא רציתי שאנשים יידפקו, אם אני נדפק, לא רציתי שאנשים אחרים יידפקו. אני ממש עצבני, אתה יודע איזה עצבני הייתי. פרסמתי בכל הפורומים, חבל על הזמן איך שלכלכתי עליהם".

כאמור, בעקבות התערבותנו יצרה הנהלת המכרז הישיר קשר עם מגנזי ופתרה את בעייתו לשביעות רצונו: הובטח לו פיצוי, וגם כי ספק אחר יספק לו את המחשב שהזמין. מגנזי כבר לא כל כך בטוח מי האיש הרע בסיפור הזה. גם אנחנו לא. עוד אומרים הערב בהנהלת החברה כי יורידו את מוצרי הספק לאלתר מאתרי המכר שלהם, ומבטיחים כי ידאגו לספק את המוצרים לכל מי שכבר קנה על ידי ספק אחר.

משום מה נדמה כי לסיפור הזה יהיה גם פרק המשך בשבועות הקרובים.

גילוי נאות: אתר נענע נמצא בבעלות חברת נטוויזן המחזיקה גם באתר הקניות נטאקשן

נפגעתם? דפקו אתכם? ראיתם מזימה שמתרחשת ברשת? יש לכם סיפור מרגיז לחלוק? כתבו לעגלה החשמלית ונשתדל לעזור.
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by