ב-Online
 
 
 
 
 
 
 
חדשות הסלולר 
מיקרוסופט פותחת חזית מול גוגל 
 
  צילום: flickr cc-by, michperu    
חדשות הסלולר |
 

בינג מנסה לבסס את מעמדו בשוק הסלולר, אפל ממשיכה לנקות את אפסטור מאפליקציות וכך הבטנו ב-1995 אל עבר עולם הסלולר העתידי. חדשות הסלולר

 
 
 
 
 
 
 
 
 

בינג בחזית הסלולרית

 

המלחמה בין מנועי החיפוש של גוגל ומיקרוסופט עלתה שלב עם השקתו של מנוע החיפוש בינג. עכשיו, עם השקתה של מערכת ההפעלהWindows Phone 7 החליטה מיקרוסופט להציע את שירותיה גם באמצעות הפלטפורמות המתחרות. כך הוצע מנוע החיפוש בינג בדמות אפליקציית אייפון וכעת עושה דרכו השירות גם לעבר מערכת ההפעלה אנדרויד.

 

בזמן ששמועות המלוות את השקתו הצפויה של מכשיר האייפון בקיץ הקרוב מתייחסות להחלפת מנוע החיפוש של גוגל בבינג, מוטורולה נחרצת מעט יותר. בליין מכשירים שצפויה החברה להשיק בסין, החליטה מוטורולה לשלב את מנוע החיפוש של מיקרוסופט כברירת מחדל. אז נכון, ההחלטה נובעת בין היתר מהסכסוך הסיני-גוגלי שעדיין בוער, אך בחירתו של בינג על ידי מוטורולה לצד התחרות הגואה של אפל מול גוגל עושה למנוע החיפוש של מיקרוסופט רק טוב.

 

אפל ממשיכה לסנן

סאגת האח הגדול של אפל גלשה לה גם לעבר השבוע הנוכחי. אחרי שפסלה אלפי אפליקציות בעלות גוון מיני, עברה אפל לאפליקציות גנריות. הרעיון פשוט: החברה לא מעוניינת באפליקציות פשוטות מידי עבור המכשיר. במידה והאפליקצייה איננה פונקציונאלית דיו, או לחילופין לא מציעה חידוש מהותי לאפליקציות המוצעות על ידי אפל סופן להמחק.

 

הרעיון שעומד בבסיס החלטתה הנוכחית של אפל נועד בין היתר לסנן אפליקציות ספאם או כאלו המעניקות תוכן בסיסי הזמין גם באמצעות דפדפן המכשיר. מדוע אם כן אישרה החברה את האפליקציות מלכתחילה?

 

אפל לא מצליחה לנהל מדיניות עקבית באשר לחנות האפליקציות שלה ומכאן נובעת הבעיה המהותית. שיטת הגן הנעול של אפסטור בה אפל היא המכריעה את החוקים מכתיבה למפתחים יישור קו עם מדיניות החברה. מאחר ומדיניות החברה נוטה להשתנות תכופות מפתחים רבים מוצאים אפליקציות עליהן עמלו וזכו לאישור החברה מוצאות מן החנות מספר שבועות לאחר מכן. היכן עובר הגבול שבין פורנוגרפיה לתוכן לגיטימי וכיצד ניתן לקבוע איזו אפליקצייה פונקציונאלית דיו? האופן השרירותי באמצעותו אוכפת אפל חוקים שהיא עצמה נוטה לשנות באופן תכוף גורמת לתסכול רב בקהילת המפתחים שלה.

 

עם זאת, שיטת הגן הנעול של אפל מאפשרת לחברה לייצר תאימות גבוהה למכשיריה השונים, ליצור סדר ולשלוט טוב יותר על תכנים המוצעים באמצעותם. פעולות גורפות ואי שיתוף קהילת המפתחים בהחלטות המתקבלות על ידי החברה הן העומדות בבסיס הביקורת המותח בפניה.

 
 

מבט לעתיד: כך ראינו את עולם הסלולר בשנת 1995

1995: כך יראו הסלולריים של העתיד
 1995: כך יראו הסלולריים של העתיד 
 צילום: יח"צ 
 

מעט לפני שהאינטרנט השתלט לחלוטין על חיינו ובזמן שרשתות חברתיות טרם החלו לצייץ הבטנו לעבר העתיד וחזינו עולם טכנולוגי שונה מעט מזה המוכר היום. בשלב בו שנת אלפיים היתה במרחק חמש שנים והאלף השני טרם הגיע לקיצו שנת 2010 נתפסה כעתיד רחוק וקסום במיוחד. בין רובוטים שילוו את הילדים לגן, לטלפורטינג שיעביר אותנו מאוסטרליה לפתח-תקווה גם עולם הסלולר זכה לחזיונות מרשימים.

 

פרסומות המציגות מוצרים חדשניים נוטות להראות גרוטסקיות מספר שנים לאחר מכן. אלו המציגות מוצרים עתידיים העומדים בשלבי פיתוח נראות מגוחכות עוד יותר. שינויים טכנולוגים לא צפויים או כאלו שזכו פתאום להאצה משנים לא אחת את התמונה מקצה לקצה.

 

חברת הסלולר האמריקאית At&t הציגה בפרסומת שראתה אור בעיתונות הכתובה אי שם ב-1995 כיצד יראו מכשירי הסלולר בעתיד. בפרסומת ניתן לראות שעון יד המשמש כמכשיר סלולרי נטול צג. שלושה כפתורים מעוצבים כצורות גאומטריות פשוטות: מלבן, עיגול ומשולש עיטרו רמקול שחור שניתן היה לענוד ובאמצעותו לקיים שיחות. לצד התמונה הופיע המלל הבא: "האם אי פעם ענדת מכשיר סלולרי על פרק כף ידך? בעתיד הקרוב - תוכל. לא משנה היכן תהיה, מכשיר הטלפון יהיה קרוב אל כף ידך. קטן, אלחוטי אך עוצמתי מספיק בכדי להגיע לכל אחד".

 

ההווה, איך נאמר, נראה קצת אחרת. מסכי המגע הכתיבו את הטון והמכשירים הסלולרים לא הפכו בהכרח קטנים יותר, אלא דקים יותר. האינטרנט הפך לדומיננטי במיוחד ומכשיר סלולרי נטול צג לא נתפס כפונקציונאלי דיו. שעוני יד טרם החליפו את המכשיר הסלולרי וספק אם נראה בכך היום קידמה.

 

 

האם האייפוד שלכם מקנא באייפון?

שאלה לגיטימית לכל הדעות. מחקר שנערך על ידי אוניברסיטת סטנופורד העלה מגמות מעניינות ומדאיגות כאחת. המחקר, שנערך בקרב מאתיים סטודנטים, בחן את התנהגות משתמשי האייפון ביחס למכשירם הנוצץ. 75% מהנשאלים השיבו כי הם ישנים לצד מכשיר האייפון שלהם, 69% הצהירו כי סביר יותר שישכחו את הארנק שלהם מאשר את האייפון. עד כאן כאמור, חלק התשאול הרציונאלי של המחקר.

 

בחלק המעט יותר פתולוגי השיבו כרבע מן הנשאלים כי הם רואים במכשיר כממשיך את היכולות השכליות שלהם וכהמשך ישיר לקיומם, 10% נוטים ללטף את המכשיר מידי פעם, 3% נתנו לו שם ושמונה אחוזים חוששים שמכשיר האייפוד שלהם מקנא באייפון. אלו להזכירכם תשובתיהם של סטודנטים באחת האוניברסיטאות המוערכות בעולם.

 

האייפון מתחפש לסלע, האנדרויד מצטרף אליכם למיטה

למכירה תמורת 30$ ב-Etsy
 למכירה תמורת 30$ ב-Etsy 
 צילום: יח"צ 
 

היסטריית האייפון הביאה עימה שלל מוצרים שונים ומשונים עבור המכשיר החלקלק של אפל. הבאזז הקיצוני שיצר המכשיר הוביל לכך שיחד עם השקתו, כחצי שנה לאחר שאפל הציגה אותו באחד מכנסיה, ניתן היה למצוא עבורו מאות מוצרים נלוים מצד אינספור חברות, וזאת כאמור עוד בטרם הגיע ולו אייפון אחד אל החנויות.

 

השלב הראשון של המוצרים הנלוים לאייפון כלל תוצרים פרקטיים בעיקרם והציעו מגוון נרתיקים, תחנות עגינה, כבלים, רמקולים ואחרים. השלב הבא כבר הציג מגוון מוצרים בהשראתו של האייפון. כאן ניתן היה למצוא כריות עם האייקונים המעטרים את המכשיר, תחתיות תואמות, לוחות קיר ואביזרים אחרים בדמותו של המכשיר. עכשיו משגם אלו מוצו עד תום הגענו לשלב האומנותי. שימו לב למעמד היצירתי הזה שבנוי כולו מסכום. (אגב, מבנה המעמד מאפשר את חיבור כבל הטעינה והסנכרון של המכשיר).

 

 

מוצר אומנותי אך שימושי מעט פחות הוא נרתיק הסלע לאייפון. הנרתיק שעשוי גומי דמוי סלע מקנה למכשיר המתקדם מראה פרהסטורי, אך מאפשר לעשות שימוש בלחצנים במקביל. הנרתיק יושק במהדורה מוגבלת ויהיה זמין למכירה תחת המותג היוקרתי Joyce.

 

 
אייפון מאובן, זול, זה לא יהיה
 אייפון מאובן, זול, זה לא יהיה   צילום: יח"צ 
 

בזמן שגוגל פותחת חזיתות מול אפל ומיקרוסופט, נראה שמערכת ההפעלה הסלולרית שהשיקה החברה עושה חיל. אנדרויד זוכה להכרה מואצת ומוצאת דרכה במהירות אל עבר מכשירים סלולרים רבים. גל מחשבי הלוח הצפוי לראות אור במהלך השנה הקרובה גם הוא לוטש מבטו לעבר מערכת ההפעלה הפופולארית. כריות בהשראת האייפון הפכו למוצר מוכר ברשת ועכשיו הגיע גם תורן של המתחרות. כריות אנדרויד פשוטות למראה תוכלו לרכוש בעבור 20 דולרים לפריט. מעט יקר עבור כר בגודל 25 סנטימטר אך מי אמר שגיקיות היא עניין זול.

 
ניתן להשיג גם בגרסת האייפון
 ניתן להשיג גם בגרסת האייפון   צילום: יח"צ 
 
 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ ilan @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
 
 
תגובות
הוסף תגובה0 תגובות
הוספת תגובה
מאת
 
נושא
 
תוכן
 
 
 
 
תודה! תגובתך התקבלה.
התגובה תתפרסם בכפוף לתנאי האתר.
 
 
 
 
 

כל הזכויות שמורות 2011 © נענע 10 בע"מ
 
 
 
 
כל הזכויות שמורות © Nana10 בע"מ
Video powered by